۷۵۱۷۹۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

جهرمی: فیلتر شدن تلگرام، تقصیر روحانی نیست

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که به بسیاری وزارت ارتباطات و شخص آقای روحانی را مسئول فیلترینگ تلگرام می‌دانند، گفت: رئیس جمهوری و ما هم رسماً مخالفتمان را بار‌ها در این خصوص اعلام کردیم، در کشور قانون وجود دارد و نهاد قضایی هم براساس آن عمل کرده البته برخی به نحوه اجرای این قانون شکایت کرده‌اند، اما باید توجه داشته باشید در مجموع در فیلترینگ تلگرام دولت نقشی نداشته است.

محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات با روزنامه «ایران» در خصوص رفع فیلتر توییتر، فیلترینگ احتمالی اینستاگرام و انتقاد از رفتار دولت در قبال فیلتر شدن تلگرام مصاحبه‌ای انجام داده است.

جهرمی: فیلتر شدن تلگرام، تقصیر روحانی نیست

بخشی از گفتگو با آذری جهرمی:

* اعتقاد داریم رفع فیلتر از این شبکه در شرایط فعلی برای کشور مفید است. این درخواست هم سیاسی نیست، اگر تصمیم به حل مسائل داریم نه تنها درباره توئیتر که در مورد تمامی شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده باید یک بازنگری کلی صورت بگیرد.

* شبکه اجتماعی مؤثر در دنیا برای گفتگو توئیتر است. حالا برخی می‌گویند فعالیت ضد انقلاب در توئیتر زیاد است، این هم به این خاطر است که اجازه ندادید نیرو‌های انقلابی در این شبکه حضور داشته باشند.

* بحثی که در مورد فیلتر اینستاگرام وجود دارد یک بحث انحرافی است، اما تصمیم‌گیر در این زمینه دو نهاد است. یکی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که اکثریت آن با دولت است و طبیعتاً تصمیم‌گیری در این خصوص در این کارگروه گرفته نمی‌شود و نهاد دوم تصمیم گیر هم دستگاه قضایی است. تصمیم گیر در هیچ جا بنده نیستم که حالا در این زمینه قولی بدهم چرا که من در حیطه اختیارات خود قول می‌دهم.

* (در پاسخ به بسیاری وزارت ارتباطات و شخص آقای روحانی را مسئول فیلترینگ تلگرام می‌دانند، شما در این خصوص چه نظری دارید؟): رئیس جمهوری و ما هم رسماً مخالفتمان را بار‌ها در این خصوص اعلام کردیم.

* در کشور قانون وجود دارد و نهاد قضایی هم براساس آن عمل کرده البته برخی به نحوه اجرای این قانون شکایت کرده‌اند، اما باید توجه داشته باشید در مجموع در فیلترینگ تلگرام دولت نقشی نداشته است.

اجرای طرح رجیستری تلفن همراه به‌عنوان بخشی از دولت الکترونیک در مدت زمان کوتاهی اجرا شد که در نهایت شفافیت و کاهش قاچاق تلفن همراه به کشور را به‌همراه داشت. بسیاری از دستگاه‌ها به سامانه تبادل اطلاعات متصل نمی‌شوند با این دیدگاه که امنیت اطلاعاتشان به‌خطر می‌افتد، اما به باور من خطربزرگ امنیتی همین فساد و نارضایتی مردم است.

* در حال حاضر با شرایطی مواجه هستیم که تمام مشکلات کشور را ناشی از عوامل خارجی می‌دانیم. البته که عوامل خارجی مؤثر است، اما مشکلاتی از جنس داخل هم داریم. ارز ۴۲۰۰ تومانی از طرف دولت تخصیص پیدا می‌کند تا نوسانات ارز در بازار شکسته شود و به مردم فشار وارد نشود، اما یک عده می‌آیند و از این تخصیص ارز سوءاستفاده می‌کنند.

* دیدگاه من از شفاف‌سازی این نیست که به سراغ افشاگری برویم، افشاگری و شفاف‌سازی دو موضوع جدا هستند. اینجا فساد رخ داده، باید افشا و در نهایت برخورد شود و گزارش آن را هم به مردم داد. اما شفاف‌سازی فرآیندی است که جلوی یک تخلف را خواهد گرفت و نیازی به برخورد ندارد. شخصاً از ادامه این مسیر رضایت ندارم.

* رئیس جمهوری با شجاعت برای شفافیت در این زمینه دستور دادند و حتی کابینه خود را خط قرمز این شفافیت ندانستند و به اعتقاد من ایشان در این زمینه نقش خود را انجام دادند و ما هم باید تک به تک وظیفه خود در راستای این شفاف‌سازی را انجام دهیم.

* طبیعتاً دستور رئیس جمهوری نباید روی زمین بماند. اگر کسی در بدنه دولت حرف رئیس جمهوری برایش مهم نباشد و توجه نکند به اعتقاد من خیانت به مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست میگی تقصیره مردمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چجوری همچین برداشتی کردی؟!! یعنی بعضیا مخی هستن برای خودشون

    • علی

      از شعار دادن خسته شدیم

    • علی

      برو شیرت بخور بچه

    • بدون نام

      همتون بی عرضه هستین تمام

    • بدون نام

      بابا فیلتر تلگرام مهم نیست.یه فکری به نرخ تورم نجومی بکنید.میلگرد کیلویی ۴۶۵۰ تومن.تورو خدا خوابید یا فعلا در کوما هستین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به گفته آقای روحانی تورم الآن ۸ درصده و تازه رشد اقتصادی هم داریم

    • بدون نام

      منکه باور نمیکنم اما اگه حرفتون درسته روحانی بیاد تو تلویزیون وبگه چه کسانی درحال نابود کردن کشور ند واز دسترسی مردم به اطلاعات شبکه های اجتماعی هراسانند؛به خدا اگه ایشون صادقانه حرف بزنند واز مردم کمک بخوان اونایی که بهش رای دادند پشتشو خالی نمیکنند؛اما رفتار ریس جمهور نشان میده که با غارتگران این کشور دستشون تو ی کاسه ست

    • بام

      الان درموردچی صحبت میکنید خب الان گیرم این موضوعش تمام شد خیانت که خیلی وقت شده چرا دارین مردم سرگرم میکنید که اصل موضوع فراموش بشه چرا این اقتصاد اینجوری شده من دیگه چی بگم قبول کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایناخودشان ادمای فهمیده تلقی می کنند وملت محترم را نادان ونافهم وهالو بدبختا ملت شمارا می پاد

    • بدون نام

      ناخودآگاه یاد آقای خاتمی می افتم که گفت:من یک تدارکات چی بیش بیش نیستم!!!!!!

    • کامبیز

      اختلاس ها وگندکاریهای امثال نعمت زاده وسیف و....چی؟

    • بدون نام

      اگه تقصیر روحانی نیست باید بیاد تلویزیون از خودش دفاع کنه و بگه دستور چه کسی هست

    • بدون نام

      اگر رئیس جمهور تصمیم گیرنده نیست و مقامی که از دستور رئیس جمهور تبعیت نمیکنه

      اصلا چرا رئیس جمهور داریم؟
      چرا رأی دادیم به این ؟

    • بدون نام

      دروغ دروغ دروغهای شاخدار وشعارهای پوچ وتوخالی و عوام فریبی وغارت بیت المال وگرانی وبیکاری ودزدی واختلاس میلیاردی وحقوقهای نجومی وفحشا وفسادوبدبختی وتجاوزوخودکشی واسیدپاشی ووووووبرای مردم=البته خلایق هرچه لایق

    • بدون نام

      اینکه توان مقابله با فیلتر را نداشت خودش خیلی بد بود

    • بدون نام

      عجب خبری.داداش خوشحالمون کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج