جاباما
۷۵۱۹۳۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اتحادیه اروپا باز هم شرکت‌های فناوری را جریمه کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا برخی از شرکت‌های تکنولوژی از جمله ایسوس و فیلیپس را به دلیل ثابت نگه داشتن قیمت‌ها و رفتار ضدرقابتی جریمه کرد.

خبرگزاری ایسنا: چندی پیش بود که اتحادیه اروپا گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه کرد. مقامات اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام کردند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس‌ها و اپلیکیشن خود در کنار سیستم عامل اندروید، از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنت از خدمات و سیستم‌های عامل شرکت‌های رقیب خود جلوگیری بعمل آورده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا شرکت‌هایی نظیر ایسوس، فیلیپس، دینون و مارانتز، و پایونیر را به علت رفتارهای ضدرقابتی و خودداری از تحویل موجودی به خرده فروشان آنلاینی که قصد ارائه محصولات تخفیف‌دار را داشتند، جریمه کرده است.

مقامات و اعضای این کمیسیون بر این باورند که مداخله در قیمت‌گذاری خرده‌فروش‌ها، می‌تواند تاثیری منفی برروی رقابت میان خرده‌فروشان بگذارد و به کاهش رقابت‌پذیری و تاثیرگذاری فوری بر روی مصرف کنندگان نهایی خواهد انجامید.

بر اساس آمار، ایسوس در میان سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ میلادی تلاش‌های گسترده‌ای برای تثبیت قیمت محصولاتش در کشورهای آلمان و فرانسه انجام داده بود. ایسوس نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری تایپه تایمز اعلام کرده است که این جریمه اتحادیه اروپا را خواهد پرداخت. البته گفته می‌شود از آنجا که ایسوس با این کمیسیون در فوریه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی همکاری کرده است، مشمول کاهش مجازات و جریمه نیز خواهد شد.

ایسوس یک شرکت تایوانی تولیدکننده موبایل، لپ تاپ و سایر محصولات تکنولوژی است و به منظور جلوگیری از رفتارهای ضدرقابتی متعهد شده است که به کارکنان و کارمندان بخش فروش خود آموزش‌های ویژه دهد.

در میان چهار شرکت مذکور، ایسوس بیشترین جریمه ممکن را متحمل شده است، این در حالیست که فیلیپس نیز تحت تاثیر سیاست ثابت نگه داشتن قیمت‌ها برای برخی از محصولاتش نظیر قهوه ساز، جاروبرقی و مسواک های برقی مجبور است ۳۵ میلیون دلار جریمه بپردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج