جاباما
۷۵۳۹۸۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پیگیری یک «توهین بزرگ» به موسیقی

مدیرعامل خانه موسیقی با بیان اینکه موضوع تابلوهای ممنوعیت ورود آلات موسیقی، سگ و قلیان در پارک‌ها را پیگیری می‌کند، گفت: حتما این مساله را پیگیری می‌کنیم زیرا توهین بزرگی به موسیقی است و به هیچ عنوان از طرف ما پذیرفته نیست.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل خانه موسیقی با بیان اینکه موضوع تابلوهای ممنوعیت ورود آلات موسیقی، سگ و قلیان در پارک‌ها را پیگیری می‌کند، گفت: حتما این مساله را پیگیری می‌کنیم زیرا توهین بزرگی به موسیقی است و به هیچ عنوان از طرف ما پذیرفته نیست.

حمیدرضا نوربخش در گفت‌وگویی، بیان کرد: ما همیشه شاهد درخواست مسؤولان مبنی بر ساماندهی بخش موسیقی بوده‌ایم؛ به همین دلیل خواهش ما از مسؤولان شهرداری، شهری و وزارت ارشاد این است که در تعامل با یکدیگر این مساله را ساماندهی کنند تا مردم بتوانند از ظرفیت موسیقی در فضای شهری استفاده کنند.

پیگیری یک «توهین بزرگ» به موسیقی

او افزود: در فضای پارک‌هایی که در تمام دنیا وجود دارد، می‌بینیم که استیج‌هایی حتی به شکل گروهی ایجاد می‌کنند تا مردم جمع شوند، موسیقی را ببینند و بشنوند یا با آن ورزش ‌کنند، این موضوع به تخلیه انرژی، آرامش و تلطیف روح مردم کمک می‌کند. اگر ما در فضای شهری موسیقی داشته باشیم به معنای واقعی کاهش خشونت را خواهیم داشت که در پژوهش‌های مختلف اثبات شده است.

مدیر عامل خانه موسیقی خواستار آن شد که به این مساله فکر و این موضوع ساماندهی شود تا ما هم بتوانیم در فضاهای مختلف به طوری که برای کسی مزاحمت ایجاد نشود، موسیقی را اجرا کنیم.

زیرا تابلوهایی که به ممنوعیت ورود آلات موسیقی، سگ و قلیان به پارک‌ها اشاره دارد و در فضای شهری نصب شده، مایه تعجب و شگفتی است.

نوربخش ادامه داد: در جلساتی با مسؤولان شهرداری و سایر نهادها اصرار داشتیم که موسیقی را همه‌گیر کنیم تا در مجامع مختلف شنیده و اجرا شود. طبیعتا می‌توان در این زمینه نظارت هم داشت اما چنین چیزی پذیرفته نیست که تابلوهایی را ببینیم که آوردن ساز در پارک را ممنوع کرده باشد! مگر ساز چه مشکلی دارد؟

او گفت: ما نسل جوانی داریم که فارغ التحصیل موسیقی هستند و می‌خواهند اشتغال داشته باشند، مساله‌ای که در تمام دنیا هم وجود دارد.

بخشی از نوازندگان موسیقی ما در فضاهای مختلف از جمله متروها، پارک‌ها با اجرای موسیقی، فضا را تلطیف می‌کنند. اگر این اتفاق زمانی بخواهد هنجارشکنی، منع رفت و آمد یا مشکل ایجاد کند طبیعتا می‌توان برای آن چاره‌اندیشی کرد.

در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز تابلوهایی دیده می‌شوند که روی آن‌ها نوشته شده «خواهشمند است از به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات (سگ و ...) و برپایی چادر در سطح محوطه بوستان جداً خودداری فرمایید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این جامعه ی لبریز از ناامیدی و خشونت و استیصال و گرفتاری همین دلخوشی های کوچیک هم گرفته بشه چی میشه دیگه ....
      خااااااک برسرمون مثلا" در قرن 21 هستیم

    • محمد

      چشمم روشن با عمل گرد شهر دار جدید بعد از چهل سال.بابا دست بردارین چرا هر روز یه شوژه درست میکنید

    • جورشری

      وقتی یک مشت آدم بیسواد فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری مسولیت دارند بیشتر از ابن هم نمیشود توقع داشت

    • بدون نام

      مراسم عزاداری بگیرید جوانان بهتر است

    • ایران

      متاسفانه موسیقی تو برنامه مسولین نیست البته برا خانواده خودشون تواستفاده از موسیقی کم نمیذارن و برنامه های غنی برا خانوادشون مهیا میکنن اما وقتی به جامعه می‌رسند متاسفانه تب میکنند وبه هر روشی میخان جلوش رو بگیر که دلیلشان کاملا مشخصه.....

    • بدون نام

      اینا الات موسیقی رابا حیواناتی نظیر سگ وگربه و... دریک ردیف میزارن؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      برنامه های عزاداری و نوحه خوانی هم باید از پارکها برچیده بشه

    • بهمن

      (موسیقی -سگ-قلیان )رو در یک گروه مثل هم قرار دادن نهایت بی فرهنگی و خشک مغزی هست .باید با مسبب ایجاد ،تایید مجوز این تابلو برخورد بشه تا درس عبرتی بشه برای همه کسانی که خودشون رو فراتر از قانون میدونن

    • بدون نام

      سد معبر ممنوع

    • حسین

      در بوستان نهج البلاغه هم آلات موسیقی وهم قلیان وبدتر از همه استعمال مواد مخدر وبر پایی چادر ورفتار های دیگر را شاهدیم وکسی مانع نمی شود بوفه های استیجاری قلیان واگر بر رسی شود عرضه خیلی چیزهای دیگر را بر عهده دارن بدون مزاحمت

    • سیدوحید

      جدی نگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج