جاباما
۷۵۴۳۸۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آمادگی هنرمندان اصفهانی‌ برای کنسرت خیابانی

پس از همایون شجریان، سیروان خسروی و حمید هیراد، هنرمندان اصفهانی نیز آمادگی خود را برای برگزاری کنسرت خیابانی رایگان اعلام کردند؛ هرچند برخی از آنان معتقدند که پیش‌شرط چنین حرکتی، صداقت و پرهیز از نیت سوء تبلیغاتی است.

ایسنا: پس از همایون شجریان، سیروان خسروی و حمید هیراد، هنرمندان اصفهانی نیز آمادگی خود را برای برگزاری کنسرت خیابانی رایگان اعلام کردند؛ هرچند برخی از آنان معتقدند که پیش‌شرط چنین حرکتی، صداقت و پرهیز از نیت سوء تبلیغاتی است.

آمادگی هنرمندان اصفهانی‌ برای کنسرت خیابانی

حال که گام به گام هنرمندان بیشتری از گوشه و کنار کشور علاقه‌ی خود را در تکرار این خواسته اظهار می‌کنند، در اصفهان اما علی‌اصغر شاهزیدی - از استادان آواز - درباره این حرکت و اقدام‌ها، می‌گوید: اگر این اتفاقات ترفند نباشد و پشت آن صداقت وجود داشته باشد و برای تبلیغات نباشد، مورد حمایت است؛ کما اینکه خودم طی این سال‌ها فقط دو تا سه کنسرت با فروش بلیت برگزار کردم و مابقی برای مردم بوده؛ چراکه معتقدم هنر برای مردم است.

او ادامه می‌دهد: باید دید چه کسانی به میدان ارائه رایگان هنر می‌آیند. سوابق این اشخاص باید مشخص باشد که آیا مردمی بوده‌اند یا خیر و در گذشته هم دست به چنین اقداماتی زده‌اند یا نه.

دیدار محمودی - استاد آواز محلی - نیز این‌گونه بیان می‌‎کند: ما جدا از مردم نیستیم، چراکه هنر با مردم است که زنده می‌ماند و در همه حال تاکنون مردم کنار ما بوده‌اند.

او معتقد است که صدای هنرمند متعلق به مردم بوده، از برگزاری کنسرت بدون انتفاع مالی، اگر بسترش فراهم باشد، استقبال می‌کند.

آمادگی هنرمندان اصفهانی‌ برای کنسرت خیابانی

حمیدرضا معینی - از دیگر استادان موسیقی در اصفهان - هم درباره چنین حرکت‌هایی به ایسنا می‌گوید: فرهنگ برگزاری چنین موسیقی‌هایی باید در کشور ایجاد و بستر لازم برای اجرای آن فراهم شود. بنده اگر فرهنگ سازی و بستر این اتفاق در اصفهان فراهم باشد، حاضرم در مدت زمان کوتاهی برای شادی مردم کشور چنین حرکتی را انجام بدهم.

اما از سوی دیگر فریده روشن - رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان - درباره این حرکت‌ها و وجود یا نبود بستر برای اجرای آن می‌گوید: موضوع نشاط اجتماعی از طریق فعالیت‌های فرهنگی موضوعی است که از ابتدا این شورا به آن پرداخته و حتی پس از سالروز پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال گذشته این اتفاق در شهر اصفهان در حال رخ دادن است.

وی افزود: معتقدیم با وضعیت فعلی باید رویدادها و امکاناتی ایجاد کنیم تا جامعه از شرایط روحی فعلی خارج شود و باید برای مردم فرصت نشاط آفرینی ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‎کند: قطعا شورای اسلامی شهر اصفهان از چنین برنامه‌هایی به شرط آنکه مجوزها و دستورات فرمانداری را رعایت کنند، حمایت خواهد کرد و به نظر ما اصلا چنین حرکاتی نیاز امروز شهر اصفهان است.

روشن تصریح می‌کند: بستر برگزاری چنین کنسرت‌هایی در اصفهان فراهم است و هرکس که مجوز داشته باشد بستر اجرا برایش آماده خواهد بود. چراکه این چنین کالاهای فرهنگی مثل موسیقی، تئاتر و غیره می‌تواند به نشاط اجتماعی مردم کمک کند و همه اقشار جامعه را درگیر کند.

آن طور که رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان می‌گوید بستر برای برگزاری کنسرت رایگان در اصفهان فراهم است و آن طور که تعدادی از هنرمندان اصفهان اعلام کرده‌اند، از این حرکت اگر به جهت تبلیغ، سوء استفاده و مطرح شدن افراد نباشد حمایت می‌کنند. حال گوی و میدان در اختیار هنرمندان و مسؤولان است. هنرمندان پا پیش بگذارند، نهادهای مسئول مجوز، مجوز صادر کنند، بستر شهری هم گویا فراهم است، پس اصفهان آماده برگزاری کنسرت خیابانی است؛ چراکه در این راستا دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز کنسرت‌های رایگان در حمایت از جامعه و مردم اعلام آمادگی کرده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اصل موضوع را قابل تقدیر دانسته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج