۷۵۴۶۱۷
۴ نظر
۵۵۵۵
۴ نظر
۵۵۵۵
پ

شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ

از نجات شناگران تا سگی که به فضا رفت و سگی که جان سربازان زیادی را نجات داد، این سگ‌ها کار‌های فوق العاده‌ای انجام دادند.

برترین‌ها - الهام مظفری : از نجات شناگران تا سگی که به فضا رفت و سگی که جان سربازان زیادی را نجات داد، این سگ‌ها کار‌های فوق العاده‌ای انجام دادند.

اولین و بهترین دوست

در سال ۱۹۱۴، کارگران آلمانی قبری متعلق به ۱۴۰۰۰ سال پیش را کشف کردند که در آن یک مرد، یک زن و یک سگ به عنوان یک خانواده با هم دفن شده بودند. ما نمی‌دانیم این سگ چه کار خاصی در دوران حیاتش انجام داده، اما دانشمندان معتقدند این مدرک نشان می‌دهد ۱۴۰۰۰ سال پیش سگ‌ها نقش مهمی در زندگی انسان داشتند تا جایی که انسان‌ها محل دفن خود را با آن‌ها سهیم می‌شدند.
شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
سگ‌های قهرمان قرون وسطی

شواهدی وجود دارد که در قرون وسطی، سگ‌ها نه تنها از نظر احساسی پیوند محکمی با انسان‌ها داشتند بلکه مشاغل مهم و حیاتی داشتند و برای شکار، تحویل نامه، چرخاندن چرخ چاه و دور کردن جانوران و حشرات موذی مفید بودند.
شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
سنت برنارد‌های سوئیس

دانشمندان شواهدی دارند که نشان می‌دهد راهبانی که در جاده برفی و خطرناک سنت برنارد (مسیری که از کوه‌های آلپ بین ایتالیا و سوئیس می‌گذرد) زندگی می‌کردند سگ‌هایی نگه می‌داشتند که در طوفان به آن‌ها کمک کند. در یک دوره ۲۰۰ ساله، این سگ‌های قهرمان با حس جهت یابی و مقاومت در برابر سرما حدود ۲۰۰۰ نفر از جمله کودکان گمشده تا سربازان ناپلئون نجات دادند.

شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
بری (Barry) سوئیس

یک سنت برنارد خاص از سوئیس به خاطر اعمال قهرمانانه خود در تاریخ جایگاهی کسب کرده است. «بری» که از سال ۱۸۰۰ تا ۱۸۱۲ در سنت برنارد زندگی می‌کرده، جان بیش از ۴۰ نفر را نجات داده است. بقایای او در موزه تاریخ طبیعی برن نگهداری می‌شود.

شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
گروهبان استابی، قهرمان جنگ جهانی اول

در سال ۱۹۱۷ یک سگ ولگرد در فضای باز کالج ییل سرگردان بود، جایی که نیرو‌های نظامی آموزش می‌دیدند تا برای جنگ جهانی اول به خارج از کشور فرستاده شوند. نام او را استابی گذاشتند و خیلی زود میان نیروهای نظامی محبوب شد. آن‌ها در نهایت او را به جبهه‌های جنگ فرانسه بردند و استابی در آنجا مردان را از حملات گاز‌های سمی و جای سربازان زخمی آگاه می‌کرد. به خاطر حمله به جاسوس آلمانی به استابی لقب گروهبان دادند.
شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
سوانسی جک، ناجی اسکاتلندی

سوانسی جک، سگ رتریور متولد ۱۹۳۰ بود که در نزدیکی اسکله‌ای در اسکاتلند زندگی می‌کرد. جک هروقت فریاد کمک از آب می‌شنید، برای کمک داخل آب می‌پرید. اولین بار وقتی کوچک بود یک پسربچه ۱۲ ساله را نجات داد. چند هفته بعد یک شناگر را نجات داد. او در مجموع در طول عمر کوتاهش جان ۲۷ نفر را از غرق شدن نجات داد و در سال ۱۹۳۷ به طور اتفاقی در اثر خوردن مرگ موش درگذشت.
شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
اسموکی، یورکی جنگ جهانی دوم

در سال ۱۹۴۴ یک سرباز آمریکایی در جنگل‌های گینه نو، یک سگ تریر یورکشایر ولگرد پیدا کرد و نام او را اسموکی گذاشت. آن‌ها ۱۸ ماه در جنگ در گینه نو و فیلیپین در کنار هم بودند. اسموکی با آگاه کردن سربازان از انفجار جان خیلی‌ها را نجات داد، هم چنین به ارتباط سیمی بین پایگاه‌های مختلف کمک کرد و یکی از اولین سگ‌های درمانگر جهان به شمار می‌آید.
شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
لایکا، سگ فضایی

لایکا اولین سگی بود که با فضاپیما دور زمین چرخید. او در اصل یک سگ ولگرد بود که جایی در موشک برایش در نظر گرفته شد. متاسفانه این یک ماموریت انتحاری برای لایکا بود. به او تنها یک وعده غذا و به اندازه ۷ روز اکسیژن داده شد. این ماموریت یک سفر بی بازگشت به فضا در نظر گرفته شده بود. لایکا در برنامه فضایی شوروی و برای کمک به تحقق رویاهای انسان جان داد.
شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
نمو، سگ قهرمان جنگ ویتنام

نمو ژرمن شپرد آلمانی متولد ۱۹۶۲ است که در ۲ سالگی عضو نیروی هوایی آمریکا شد. او در سال ۱۹۶۶ به جنگ ویتنام فرستاده شد. یک شب نمو صاحبش را از نزدیکی سربازان دشمن قبل از شلیک باخبر کرد و اگرچه چشمش را از دست داد اما زنده ماند و به جنگ ادامه داد. او خودش را به سمت سربازان دشمن پرت کرد و در نهایت خودش را روی صاحبش انداخت تا از او محافظت کند. نمو در سال ۱۹۶۷ به عنوان اولین سگ نگهبان که رسما از خدمت بازنشسته شده به آمریکا بازگشت.
شجاع‌ترین سگ‌های تاریخ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاتل شب های تاریک ( همون خشم شب یا نیلوفر )

      ممنون بابت مطلبتون

    • گوربانعلی

      جالبو قشنگ آقای فشنگ

    • گوربانعلی

      جالبو قشنگ آقای فشنگ

    • بدون نام

      بس کن آقای گوربانعلی . این جمله اونقدر ها هم بامزه نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج