جاباما
۷۵۵۴۷۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

گزارش فروش سینمای جهان؛

«مأموریت غیرممکن» ۳ میلیارد دلاری شد

با ادامه روند موفق «ماموریت غیرممکن: فال‌اوت» در گیشه، جمع فروش جهانی شش فیلم از مجموعه «ماموریت غیررممکن» از مرز ۳ میلیارد دلار عبور کرد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از ورایتی: «ماموریت غیرممکن: فال‌اوت» که ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن «ماموریت غیرممکن» با بازی «تام کروز» است؛ در ادامه اکران جهانی خود ۷۶ میلیون دلار در ۵۶ کشور خارجی فروخت تا جمع فروش خارجی خود را به ۲۰۵ میلیون دلار برساند.

«مأموریت غیرممکن» ۳ میلیارد دلاری شد

این فیلم به کارگردانی «کریستوفر مک‌کوری» و با تهیه‌کنندگی «جی.جی آبرامز»، «برایان بورک» و «تام کروز» همزمان و در دومین هفته اکران در سینماهای آمریکا نیز ۳۵ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد و فروش آمریکا خود را نیز به ۱۲۴.۵ میلیون دلار رساند تا فروش جهانی این فیلم به رقمی نزدیک به ۳۳۰ میلیون دلار برسد.

اولین فیلم «ماموریت غیرممکن» را «برایان دی‌پالما» در سال ۱۹۹۶ با بودجه ۸۰ میلیون دلاری ساخت که به فروش جهانی ۴۵۷ میلیون دلار رسید. چهار سال بعد و در سال ۲۰۰۰ دومین قسمت از این مجموعه با کارگردانی «جان وو» به سینما آمد و این بار ۵۴۶ میلیون دلار فروخت.

«جی.جی ابرامز» در سال ۲۰۰۶ ساخت قسمت سوم را بر عهده گرفت و این فیلم که با بودجه سنگین ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و تنها ۳۹۷ میلیون دلار در سطح جهان کسب کرد.

«برد بِرد» در سال ۲۰۱۱ پشت دوربین فیلم «ماموریت غیرممکن: پروتکل روح» رفت و فروشی بالغ بر ۶۹۴ میلیون دلار را برای این مجموعه رقم زد. چهارمین قسمت از «ماموریت غیرممکن» پرفروش‌ترین فیلم از این مجموعه تاکنون است.

فیلم «ماموریت غیرممکن: ملت یاغی» نیز که در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «کریستوفر مک‌کوری» اکران شد نیز در نهایت در گیشه به فروش ۶۸۲ میلیون دلاری دست یافت تا مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» با احتساب فروش ۳۳۰ میلیون دلاری که قسمت جدید این فیلم ثبت کرده تا به امروز فروشی بالغ بر ۳ میلیارد دلار را ثبت کرده باشند.

اما فیلم چینی «سلام آقای میلیاردر» با فروش ۶۴.۵ میلیون دلاری، دومین فیلم پرفروش هفته سینما در گیشه بین‌المللی بود. این فیلم کمدی که بیشتر فروش خود را در چین کسب کرده تاکنون ۲۹۰ میلیون دلار فروخته ست.

فیلم «کریستوفر رابین» محصول جدید دیزنی نیز فروش آغازین ۴.۸ میلیون دلاری را در ۱۸ بازار خارجی کسب کرد و با ثبت فروش ۲۵ میلیون دلاری، فروش جهانی ۲۹.۸ میلیون دلار را در هفته نخست اکران رقم زد.

انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» دیگر محصول دیزنی نیز ۱۹ میلیون دلار از محل ۴۲ بازار خارجی به فروش خود اضافه کرد. این انیمیشن تا به امروز بیش از ۴۶۳ میلیون دلار در گیشه بین‌الملل فروخته و با احتساب فروش ۵۸۳ میلیون دلاری در آمریکا، فروش جهانی خود را از مرز یک میلیارد دلار عبور داده است.

فیلم اکشن «ایکوالایزر ۲» با بازی «دنزل واشنگتن» نیز ۹۴۰ هزار دلار از محل ۱۱ کشور فروخت. این فیلم تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیون دلار در آمریکا فروش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی
      زیبا ست حتما ببینید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج