جاباما
۷۵۶۳۹۳
۱۴ نظر
۵۱۱۲
۱۴ نظر
۵۱۱۲
پ

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

تا به امروز چندین جشنواره مهم سال ۲۰۱۸ را پشت سر گذاشته ایم و حالا دیگر می‌دانیم باید انتظار اکران چه فیلم‌هایی را بکشیم؛ فیلم‌های مهم و قابل بحثی تا به امروز روانه پرده سینما‌های جهان شدند و نام خیلی از آثاری که تماشای آن وسوسه برانگیز است و در صف اکران قرار دارند دهان به دهان می‌چرخند.

روزنامه صبا - ملیکا مومنی راد: تا به امروز چندین جشنواره مهم سال ۲۰۱۸ را پشت سر گذاشته ایم و حالا دیگر می دانیم باید انتظار اکران چه فیلم هایی را بکشیم؛ فیلم های مهم و قابل بحثی تا به امروز روانه پرده سینماهای جهان شدند و نام خیلی از آثاری که تماشای آن وسوسه برانگیز است و در صف اکران قرار دارند دهان به دهان می چرخند. در این گزارش با نگاهی به مهم ترین تولیدات سینمای جهان به معرفی آثار برتر و فیلم هایی که به نظر می رسد گیشه را تصاحب و نظر مخاطب و منتقدان را جلب کنند، پرداختیم که در ادامه می خوانید.

Cold War

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

«جنگ سرد» ساخته پاوو پاولیکوفسکی روایتگر یک داستان عاشقانه است میان مرد و زنی با خلقیات و پس زمینه های متفاوت که در حاشیه جنگ سرد (دهه 50 پس از پایان جنگ جهانی دوم) جریان دارد. «جنگ سرد» محصول لهستان است و بسیار مورد تمجید منتقدان واقع شده و در جشنواره فیلم کن 2018 هم جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد. پاولیکوفسکی پیش از این موفق شده بود به خاطر فیلم «ایدا» جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را تصاحب کند و در سطح جهانی خوش بدرخشد.

BlackkKlansman

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

فیلم جدید اسپایک لی اقتباسی است از رمانی به نام بلک کلنزمن یا نژادپرست سیاه که روایتگر ماجرای یک کارآگاه سیاه پوست است که وارد انجمن کوکلاکس کلان ها می شود. جان دیوید واشینگتن (پسر دنزل واشینگتن معروف) نقش کارآگاه سیاه پوست را به عهده دارد که موفق می شود تا رده های بالای سازمان نفوذ کند و آدام درایور هم نقش یک پلیس تحت پوشش یهودی را ایفا می کند. شکل نوشتاری فیلم با اتصال سه حرف K به هم یادآور سازمان کوکلاکس کلان است؛ سازمانی قدیمی که در آمریکا بسیار فعال بوده و علاوه بر شعله ور ساختن نفرت نژادی، دست به اعمال خرابکارانه مختلف علیه سیاه پوست ها می زند.

First Man

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

درام فضایی «اولین انسان» ساخته دامین شازل، کارگردان آمریکایی یکی از فیلم های مهم سال 2018 است. این اثر سینمایی بر اساس یک رمان زندگینامه ای درباره زندگی نیل آرمسترانگ که در 20 جولای 1969 در ماموریت آپولو 11 بر کره ماه گام نهاده ساخته شده است. اما فیلم تازه شازل یعنی «اولین انسان» را یونیورسال پیکچرز روانه سینماها می کند.

رایان گاسلینگ که در فیلم «لالالند» نقش یک پیانیست جاز را بر عهده داشت در این فیلم نقش نیل آرمسترانگ فضانورد آمریکایی را بازی می کند. شازل کارگردان این فیلم سینمایی پیش تر بابت ساخت فیلم هایی مثل Whiplash و La La Land مورد تمجید واقع شده و جوایز متعددی را به خود اختصاص داده بود.

Ready Player One

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

«بازیکن شماره یک آماده» فیلمی است علمی تخیلی و ماجراجویانه که بر اساس رمانی به همین نام (منتشر شده در سال ۲۰۱۱) ساخته شده که البته فیلمنامه این اثر سینمایی تفاوت های قابل توجهی با رمان دارد.

داستان فیلم در سال ۲۰۴۵ می گذرد؛ در شرایطی که اغلب انسان ها برای فرار از پریشان حالی و ویرانی های جهان واقعی از یک سیستم واقعیت مجازی خاص استفاده می کنند. در این شرایط یک نوجوان نشانه هایی از یک بازی پنهان در این برنامه کشف می کند که از طریق بردن آن می توان صاحب کل برنامه شد؛ در نتیجه جدالی میان این نوجوان و همراهانش با یک شرکت بزرگ برای بردن این بازی و تصاحب برنامه پدید می آید.

ماموریت غیرممکن 6

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

فیلم سینمایی «ماموریت غیرممکن 6» با بازی تام کروز از دیگر فیلم هایی است که در سال 2018 میلادی در آمریکا اکران شد. تام کروز که این سال ها روزهای خوبی را در گیشه هالیوود تجربه نکرده با بازی در نسخه ششم فیلم «ماموریت غیرممکن» به دنبال بازگشت موفقیت آمیز به سینماست.

علاوه بر تام کروز بازیگر همیشگی مجموعه فیلم های «ماموریت غیرممکن»، ونسا کربی بازیگر سریال پرطرفدار «تاج»، برای بازی در فیلم «ماموریت غیرممکن 6» جلوی دوربین رفته بود. هنری کاویل، ربکا فرگوسن به همراه سیمون پگ و جرمی رنر از دیگر ستارگانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

Creed ۲

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

فیلم سینمایی «Creed ۲» یک درام ورزشی است که توسط استیون کیپل جونیور ساخته شده است و ادامه فیلم Creed ساخته سال ۲۰۱۵ است. این فیلم هشتمین اثر در مجموعه فیلم های راکی است و مثل فیلم قبلی از حضور مایکل بی. جردن و سیلوستر استالونه بهره گرفته است.

مجموعه فیلم های راکی با ساخت فیلم Rocky در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و با موفقیت فیلم اول طی سال های بعد قسمت های دیگری از این مجموعه سینمایی روی پرده رفتند. این مجموعه فیلم ها تا سال ۲۰۰۶ و با فیلم Rocky Balboa (۲۰۰۶) روی شخصیت راکی بالبوآ تمرکز داشتند. رفته رفته و با پا به سن گذاشتن سیلوستر استالونه از فیلم Creed سال ۲۰۱۵ شاهد تغییر تمرکز فیلم از راکی به سوی آدونیس کرید (با بازی مایکل بی. جردن) بودیم. آدونیس کرید پسر رقیب دیرینه و دوست راکی، آپولو کرید است که حال، راکی بازنشسته آموزش و مربیگری او را به عهده گرفته است. در این فیلم کاپل جی آر در کارگردانی جایگزین سیلوستر استالونه شده است.

Ocean's8

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

«هشت یار اوشن» یک فیلم کمدی در همان فضای فیلم های 11 یار اوشن که در سال های 2001 تا 2007 تولید شدند. این فیلم ماجرای یک گروه که از تعدادی زن تشکیل شده و برای یک سرقت برنامه ریزی می کنند را روایت می کند و گری راس کارگردانی آن را به عهده داشته است.

«هشت یار اوشن» اسپین آف سه گانه معروف اوشن محسوب می شود که در سال های 2001 تا 2007 توسط استیون سودربرگ ساخته شدند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مت دیمون و کارل راینر هم از سه گانه اوشن در این فیلم به شکل افتخاری حضوری کوتاه دارند.

Aquaman

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

«آکوامن» فیلمی است ابرقهرمانی که بر اساس شخصیتی به همین نام در کامیک های دی سی ساخته شده است. پیش از این در فیلم هایی مثل «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» و «لیگ عدالت» هم شاهد حضور آکوامن بودیم. اما این فیلم سینمایی اولین اثر بلندی است که با تمرکز بر شخصیت آکوامن ساخته شده است.

در هر سه فیلم جیسون موموآ به ایفای نقش آکوامن پرداخته است. در فیلم آکوامن آرتور کری وارث پادشاهی آتلانتیس باید مردم خود را رهبری کند و در نقش یک قهرمان ظاهر شود. تماشای داستان او به کارگردانی جیمز وان (کارگردان سری فیلم های ترسناک «احضار» (Conjuring)، «اره» و «سریع و خشن ۷» می تواند یک تجربه منحصر به فرد باشد.

A Star Is Born

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

بردلی کوپر که حالا یکی از مشهورترین و گران قیمت ترین بازیگران هالیوود به حساب می آید در اولین تجربه کارگردانی خود به سراغ فیلمی با این داستان رفته است؛ یک ستاره سینمایی که شهرت و محبوبیت زیادش به دلیل بالا رفتن سن و اعتیاد به الکل در حال از میان رفتن است کمک می کند یک بازیگر و خواننده زن تازه کار مشهور شود. فیلم که نوعی بازسازی عنوانی مشابه ساخته شده در سال 1937 به حساب می آید، با بازی بردلی کوپر و استفانی جرمنوتا همراه است.

Black Panther

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» در سال ۲۰۱۸ یکی از پرفروش ترین فیلم های سینمای آمریکا و دومین فیلم پرفروش جهان بوده است؛ فیلمی ابرقهرمانی که در عین موفقیت تجاری توانست نظر منتقدان را هم به خود جلب کند. «پلنگ سیاه» بر اساس کاراکتری از مجموعه کاراکترهای مارول کامیکس به همین نام ساخته شده است. «پلنگ سیاه» به شکل قابل توجهی میان منتقدان آمریکایی تحسین شد و بعضی از نقدنویس های هوادار فیلم آن را بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ هم نامیده اند.

Robin Hood

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

«رابین هود» یک فیلم اکشن ماجراجویی است که بر اساس قصه معروف و شناخته شده رابین هود ساخته شده است، آخرین فیلم عظیم رابین هود نسخه ای بود که راسل کرو در آن نقش آفرینی کرده بود و با بودجه کلانی ساخته شده بود اما جدیدترین رابین هود سینما که قرار است امسال اکران شود توسط اتو بترست، کارگردان بریتانیایی ساخته شده است.

Shoplifters

بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸، تا امروز

«دزدان مغازه» درامی است ژاپنی ساخته هیروکازو کورئیدا؛ کارگردانی که در جشنواره فیلم کن توجه منتقدان و داوران جشنواره را برانگیخت و موفق شد نخل طلای جشنواره را تصاحب کند. این اثر ماجرای خانواده ای فقیر را روایت می کند که زندگی شان را از طریق کارهای کم درآمد و دله دزدی می گذرانند؛ خانواده ای که با وجود شرایط اسفبار زندگی شان نگهداری از دختری بی خانمان را هم بر عهده می گیرند.

از این فیلم احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۸ بیشتر خواهیم شنید، کورئیدا؛ کارگردان «دزدان مغازه»، پیش از این به خاطر فیلم Like Father, Like Son مورد توجه جهانی قرار گرفته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساناز

      چی ان اینا ؟ ما خودمون فیلم ایم.

      پاسخ ها

      • مسعود

        بلیط هزارپا را خریده و مشغول تماشای آن میشود

      • بدون نام

        زنده باد مسعود

    • قلی

      فیلم؟؟؟ فیلم استیضاح ...بهترین فیلم بود ....

    • ياسمن

      پس انتقام جويان جنگ ابديت يا اونجرز ٣ چى؟
      اون که فعلا حدود دوميليارد دلار فروخته شده؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره والا

    • نسرین

      خیلی عالی اما اسم کامل فیلم ها کانل مشخص نیست

    • بدون نام

      مطمئنین پلنگ سیاه دومین فیلم پرفروش جهانه؟اخه انتقام جویان 3 بیشتر از اون فروخت شد چهارمین فیلم پرفروش جهان

      پاسخ ها

      • ESAFREZ

        حتما منظورشان دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ است

    • بدون نام

      کاربر یاسمن درست میگی من الان فکر کردم اولین فیلمی که میبینم انتقام جویان باشه این فیلم به قدری فوق العادست که همه رو تو شوک نگه داشته و فکر میکنم چهارمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان شده چرا اسمش نیست؟؟!!!

    • نورون

      خرید بلیطم میذاشتی یه دفعه:)))))

    • علیرضا

      ددپول کو؟؟؟؟؟؟
      اونجرز کو؟؟؟؟؟؟
      مثل آب کو؟؟؟؟؟؟
      لطفا چرت و پرت ننویسین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ددپول 1 اگه منظورته مال 2016 ست
        مثل آب هم مال 2017 ست
        ولی نمیدونم پرا اونجرز رو ننوشته

    • کاپیتان استار

      چطور فیلمی که که همه رو خوشحال،ناراحت،متاسف،وحشت زده و گریان و هیجان زده کرد تو لیست نیست؟فیلمی که حاصل ۱۰ سال تلاش مارول بود و این همه طرفدار ها سرش خون دل خوردن ،تو لیست نیست!مگه میشه یه همچین مطلبی باشه ولی اسمی از انتقامجویان جنگ بینهایت نیاد؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج