۷۵۶۹۱۹
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

آخرین جزئیات از آتش‌سوزی جنگل ابر شاهرود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان سمنان با اشاره به آخرین جزئیات از آتش‌سوزی جنگل ابر شاهرود گفت: این آتش‌سوزی مهار شده است.

ایرنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان سمنان با اشاره به آخرین جزئیات از آتش‌سوزی جنگل ابر شاهرود گفت: این آتش‌سوزی مهار شده است.

علی‌نقی حیدریان اظهار داشت: این آتش‌سوزی در جنگل‌های مرزی بین استان‌های سمنان و گلستان رخ داده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مراتع جنگلی در جنگل ابر در این ۲ استان طعمه حریق شده است عنوان کرد: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیز جوامع محلی، به درختان این محدوده جنگلی آسیب جدی وارد نشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان سمنان با بیان اینکه نقش جوامع محلی و مردم روستای ابر در اطفای حریق بسیار مهم و تأثیرگذار بود خاطرنشان کرد: طرح تجهیز دهیاری‌های مشرف به جنگل‌ها و مراتع به تجهیزات اطفای حریق که در سال‌های اخیر انجام شد؛ تأثیر زیادی بر کاهش خسارات آتش‌سوزی‌های جنگلی داشته است.

آخرین جزئیات از آتش‌سوزی جنگل ابر شاهرود

حیدریان با اشاره به اینکه هنوز مساحت آتش‌سوزی و علت آن مشخص نشده است خاطرنشان کرد: این موضوع در دست بررسی است و به محض نهایی شدن درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

جنگل ابر قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگلهای هیرکانی است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط ایران و شمال شرق کشور می‌باشد. این جنگل با 35 هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است.

در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک‌اند که به‌نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

این جنگل یک‌صد و چهاردهمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در بیستم بهمن سال 1389 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

همچنین در جلسه شورای عالی محیط زیست در بیست و نهم بهمن سال 1393 جنگل ابر منطقه حفاظت شده اعلام شد و در فهرست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت از محیط زیست درآمد.

قدمت این جنگل مربوط به جنگل‌های هیرکانی است که جزو بقایای دوران سوم زمین‌شناسی است.

این جنگل در منطقه البرز مرکزی و در نزدیکی روستای ابر (شاهرود) واقع شده و تقریباً مرز استان سمنان و استان گلستان است. برای رسیدن به جنگل ابر می بایست پس از رسیدن به شهر شاهرود به سمت شهر زیبای بسطام در چهار کیلومتری شمال شاهرود در مسیر جاده شاهرود به آزاد شهر بروید و پس از آن پس از طی 18 کیلومتر به قلعه‌نو خرقان برسید. در شمال روستای قلعه نو خرقان مسیر 10 کیلومتری تا ابتدای روستای ابر و جنگل ابر قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه مهار نشه

      خدا کنه همه اش بسوزد و خاکستر شود

      ان شاء الله

    • گل ارا سراج

      من که از شاهرود خاطره خوشی ندارم با اینکه متولد تویه دروار دامغانم و بومی استان سمنان متاسفانه زدم پزشکی تنکابن در مازندرانی که مثه دم هوا همه چیز اشباست و قبول نشدم و کل زندگیم سوخت

    • بدون نام

      خدااتش‌رابه وجودتک تک سران دزدمملکت بندازه

    • ناشناس

      حیف

    • لیلا

      بیخود ترین جنگلی که دیدم جنگل ابر بود بهتر که سوخت جنگل توسکستان والنگ به مراتب بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج