جاباما
۷۵۶۹۴۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«تاریکی» به بخش مسابقه جشنواره تورنتو راه یافت

 فیلم کوتاه «تاریکی» به کارگردانی سعید جعفریان و تهیه کنندگی رامبد جوان پس از حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره کن ۲۰۱۸ در اتفاقی کم سابقه موفق به حضور در بخش مسابقه چهل و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو شد.

ایرنا: فیلم کوتاه «تاریکی» به کارگردانی سعید جعفریان و تهیه کنندگی رامبد جوان پس از حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره کن ۲۰۱۸ در اتفاقی کم سابقه موفق به حضور در بخش مسابقه چهل و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو شد.

جشنواره فیلم تورنتو به عنوان یکی از جشنواره های درجه A بین المللی مهمترین رویداد سینمایی آمریکای شمالی به شمار می رود.

«تاریکی» با حضور در بخش مسابقه این دوره جشنواره تورنتو موفق به ثبت افتخاری کم سابقه در عرصه بین المللی شده و برای دومین بار در بحش اصلی یک جشنواره تراز اول جهانی حضور خواهد داشت.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که با عنوان تیف نیز شناخته می شود، به جشنواره جشنواره ها معروف است و همه ساله با گرد هم آوردن مهمترین فیلم های سینمایی، مستند و کوتاه جهان توجه بسیاری از اهالی سینمای جهان را به خود جلب می کند.

«تاریکی» به بخش مسابقه جشنواره تورنتو راه یافت

این جشنواره همچنین در کنار این ویژگی خود با معرفی چهره های جدید به سینما با توجه به جایگاه خود در آمریکای شمالی نقش بسیار موثری در معرفی سینماگران سراسر جهان در آمریکا دارد.

در حاشیه این جشنواره بزرگترین بازار فیلم آمریکای شمالی نیز برگزار می شود و همه ساله بیش از 5 هزار کمپانی در بازار فیلم این جشنواره حضور پیدا می کنند.

این جشنواره همچنین به عنوان بزرگترین جشنواره جهان از لحاظ جذب مخاطب به شمار می رود و سالانه حدود 480 هزار مخاطب دارد.

بخش های جنبی متفاوت این جشنواره از جمله کارگاه ها، دوره های آموزشی با بازارهای فیلم آن تقریبا در تمام طول سال فعال است و این رویداد سینمایی را به گسترده ترین رویداد سینمای جهان بدل می کند. از همین رو جشنواره فیلم تورنتو در کنار جشنواره کن دو رویداد بزرگ و مهم سینمایی جهان به شمار می روند.

حضور در بخش مسابقه دو جشنواره درجه A بین المللی اعتبار کم سابقه ای است که علی عسگری با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» و حضور در بخش مسابقه جشنواره کن و ساندنس تنها فیلمساز ایرانی است که پیش از این موفق به ثبت آن در کارنامه خود شده است.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «تاریکی» عبارتند از: کارگردان: سعید جعفریان، تهیه‌کننده: رامبد جوان، فیلم‌نامه: فاطمه عبدلی و سعید جعفریان، مدیر فیلم‌برداری: مسعود امینی تیرانی، بازیگران: مهسا علافر و بانیپال شومون، طراح صحنه و لباس: فاطمه عبدلی، تدوین: عماد خدابخش، مدیر تولید: امیر جمشیدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسن کلاهی، دستیار کارگردان: طاها قدسی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: مهران بهروزی‌نیا، گریم: پدرام زرگر، اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی، طراح نشان‌نوشته و پوستر: بهزاد متبحری، عکاس: علی بیات

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج