۷۵۷۳۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شهردار تهران برکنار می‌شود؟!

طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی بسیار سروصدا کرده است. از کناره‌گیری بیش از ۱۰۰۰ مدیر از پست‌های خود تا پروژه استعفای چندین و چند استاندار و فرماندار، اما نقل محافل خبری اکنون شمول یا عدم شمول این طرح برای شهردار تهران است. عده‌ای افشانی را بازنشسته می‌دانند و عده‌ای معتقدند که این طرح هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده است.

روزنامه آرمان: طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی بسیار سروصدا کرده است. از کناره‌گیری بیش از ۱۰۰۰ مدیر از پست‌های خود تا پروژه استعفای چندین و چند استاندار و فرماندار، اما نقل محافل خبری اکنون شمول یا عدم شمول این طرح برای شهردار تهران است. عده‌ای افشانی را بازنشسته می‌دانند و عده‌ای معتقدند که این طرح هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده است.

شهردار تهران در نشست خبری شهرداران کلانشهرهای کشور در خصوص مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: اولا قانون زمانی است که شورای نگهبان بعد از تصویب مجلس تایید کند و رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ کند. ایسنا نوشت، سیدمحمد علی افشانی گفت: در حال حاضر باید بگذاریم شورای نگهبان نظر خود را اعلام کند.

وی ادامه داد: با این وجود آنچه مهم است این است که این قانون فعلا در مرحله بررسی است و بعد از آن اظهار نظر می‌کنیم که شامل حال چه کسانی خواهد بود چراکه این احتمال وجود دارد شورای نگهبان اظهار نظری کند و آن را به مجلس بازگرداند و نظر اصلاحی داشته باشد یا آن را تأیید کند بنابراین نباید راجع به چیزی که هنوز قانون نشده اظهار نظر کنیم.

افشانی بازنشسته نیست

معاون پارلمانی شهردار تهران در ارتباط با وضعیت بازنشستگی شهردار گفت: شهرداری تهران برای مشخص شدن وضعیت بازنشستگی افشانی به مجلس لایحه استفساریه ارسال می‌کند. خانه ملت نوشت، داریوش قنبری درمورد تصمیم شهرداری و شورای شهر برای ارائه استفساریه به مجلس در مورد تعیین تکلیف بازنشستگی شهردار تهران، اظهار داشت: ما اول منتظر مانده‌ایم که نظر شورای نگهبان در این مورد مشخص شود؛ بعد از مشخص شدن نظر شورای نگهبان، قرار بر این است که ما به مجلس در این رابطه استفساریه‌ای تقدیم کنیم.

وی توضیح داد: دو بحث در مورد آقای افشانی وجود دارد؛ یکی این که ایشان حدود ۲ یا ۳ سال پیش با ۲۷ سال سابقه خدمت خودشان را بازخرید کرده‌اند و مجددا به کار بازگشته اند؛ باید دید با توجه به این که بازخرید بوده‌اند و مجددا تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند بازنشسته محسوب می‌شوند یا تا ۳۵ سال می‌توانند خدمت کنند.

معاون پارلمانی شهردار تهران اضافه کرد: بنابراین یکی از نظرات این است که ایشان فعلا مشمول این قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیست و همچنان می‌تواند به کار خودش ادامه دهد، اما ما فعلا منتظر هستیم تا مشخص شود که آیا بازخریدی‌ها جزو بازنشسته‌ها هستند یا خیر، اگر ایشان مشمول باشند یعنی بازخرید‌ها هم جزو بازنشسته‌ها قرار بگیرند در آن صورت ما استفساریه را تقدیم مجلس می‌کنیم.

قنبری عنوان کرد: با توجه به این که شهردار تهران عضو کابینه دولت است باید ببینیم نظر مجلس در مورد شهردار تهران مانند سایر اعضای کابینه است یا خیر، یعنی مثل معاونان و وزرای رئیس‌جمهور می‌توانند ادامه کار دهند، که مجلس در این مورد تعیین کننده خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد ثبت شدن موضوع مشمولیت شهردار تهران در قانون ممنوعیت بازنشستگان در مشروح مذاکرات مجلس، اظهار داشت: این بحث دستگاه‌های مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری است که آیا شهرداری تهران مشمول این ماده قانونی می‌شود یا خیر، از این رو یکی نظر این است که با توجه به این که شهرداری یک نهاد غیر دولتی است، مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری قرار نمی‌گیرد و نظر دیگر همان است که دکتر لاریجانی آن را در پاسخ به آقای موسوی اعلام کرده و آن این بود که این قانون شهرداری‌ها را هم در بر می‌گیرد.

وی ابراز داشت: کلا نظر بر این است که دستگاه‌های خاصی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شوند، اما در کل شهرداری بودجه دولتی ندارد و از لحاظ حقوقی مشمول این ماده نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عدالت

      بهترین شهردار تهران همان قالیباف بود چون خیلی خوب مدیریت داشت

    • AAAAA

      تا روحانی هست همین است این بچه بازی ها تا کی ادامه دارد تمام بازنشستگان شهرداری که بیکار شدن همه آنها هم در دولت وهم در مجلس فامیل دارند مگه آنها میگزارند فامیلشان بیکار شود .

    • حسین

      یکی از فاکتورهای بازنشستگی سن شاغل است اگر ایشان سنی بالاتر از پنجاه وپنج سال داشته باشند فکر می کنم اورا میتوان بازنشسته خواند البته ظاهرا"ایشان از اما واگر های شورای نگهبان اطلاع دارند

    • حسین

      یکی از فاکتورهای بازنشستگی سن شاغل است اگر ایشان سنی بالاتر از پنجاه وپنج سال داشته باشند فکر می کنم اورا میتوان بازنشسته خواند البته ظاهرا"ایشان از اما واگر های شورای نگهبان اطلاع دارند

    • حسین

      یکی از فاکتورهای بازنشستگی شرط سن شاغل است بنظر م اگر ایشان 55سال سن داشته باشند بازنشسته تلقی میشوند وظاهرا"ایشان از اما واگرهای شورای نگهبان مطلع هستند

    • بدون نام

      این نور چشمی ها ازهر دری بیرونشان کنند از یک دردیگر وارد میشوند

    • بدون نام

      الان تو خانواده هاشمی به خاطر این موضع عروسیه ، بشکن میزنه !

    • بدون نام

      آقای افشانی خدا وکیلی شما اصلا مناسب این مسئولیت خطیر نیستید بروبه همان شغل پدری ات که همانا چوپانی بوده مشغول شو. درضمن محسن هاشمی هم عنصر نامطلوب واز خانواده خوشنامی نیست وصلاحیت شهردار شدن تهران راندارد.مرد عمل همان قالیباف بود وبس.....

    • بدون نام

      آخه کدام مدیر میاد اونم تو ایران با 27 سال سابقه خودش را باز خرید کند. مگر باز خرید کردن اختیاری است . آقایی که این مطلب رو نوشتید... اگر یک شرکت یا یک اداره دولتی در مرز ورشکستگی قرار بگیرد. میاید هزینه های مصرفی و پرداختی را پائین میاورد. تا از ورشکستگی فرار کند تا به وضع مطلوب برای ادامه پیدا کند. کی شهرداری تهران اعلام کرده برای پرسنل خودش که میتوانند بازخرید شوند. جواب شما را من می دهم تا حالا وجود نداشته . چطور آقای افشانی بازخرید کرده خودش را....آقای افشانی بازنشسته شدن چند سال پیش بعد طی در خواست مدیر وقت دوباره بکار گرفته شدن وسلام اینقدر مردم را. .....فرض نکنید...

    • م ا

      ببین چقدر بخور بخور ه که ول کن نبستن بعدبازنشستگی هم خبری بچاپ

    • ت

      قانون منع ادامه کار بازنشستگان می تواند روزنه امید برای بهبود شرایط کشور باشد وبخش اعظم ضعف وناکارآمدی ها به همین عناصر فرسوده وناکارآمد وسن وسال گذشته بازمی گردد امیدوترم این طرح بدون وقفه در کشور اجرایی شود وهیچ اثری از افراد پیر وناکارآمد در جایی مشاهده نشود وحق جوانان تحصیلکررده هرچند دیر اما به آنان در جهت خدمت رسانی به روز وبا کیفیت به آنان باز گردد درود بر همه کسانی که در طرح وتصویب واجرا نقش داشته وخواهند داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج