جاباما
۷۵۷۳۱۵
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

نماینده مجلس: روحانی واقعیت‌ها را به مردم بگوید

پروانه مافی؛ نماینده تهران در مجلس در مورد طرح سوال از رئیس جمهور با روزنامه آرمان گفتگو کرده است.

پروانه مافی؛ نماینده تهران در مجلس در مورد طرح سوال از رئیس جمهور با روزنامه آرمان گفتگو کرده است.

آیا طرح سوال از رئیس جمهور یک امتیاز و فرصت محسوب می‌شود؟

در مورد سوال از رئیس‌جمهور باید گفت که این طرح یک فرصت است و رئیس‌جمهور باید از این فرصت برای بیان واقعیت‌های اقتصادی کشور، ساختار اداری، اجرایی و جناحی کشور که از سال‌های گذشته تاکنون متاسفانه به جای ضوابط، آغشته به روابط است، استفاده کند.

در نظر گرفتن روابط به جای ضوابط در همه عرصه‌ها نقش عمده‌ای در بحران‌های پیاپی داشته است. من معتقدم رئیس‌جمهور باید با مردم و نمایندگان آنها در مورد این موضوع صحبت کند. نوع بیان رئیس‌جمهور هم باید به گونه‌ای باشد که در واقع نمایندگان و مردم، این حس به آنها منتقل شود که ایشان تلاش و انگیزه برای رفع مسائل کشور دارد یعنی این باور و اعتمادسازی بین دولت و مردم بازسازی شود.

نماینده مجلس: روحانی واقعیت‌ها را به مردم بگوید

همچنین رئیس‎جمهور نهادهایی را که غیر از دولت در ایجاد وضعیت وخیم در حوزه اقتصادی، سهیم هستند، باید معرفی کنند و ایرادی ندارد که هم از جانب خود و هم از جانب دولت در حوزه‌هایی که اتفاقات مثبت و مفیدی رخ نداده و مواردی پیش آمده است که موجب مشکلاتی شده، عذرخواهی کند.

این اقدام هم می‌تواند التهابات جامعه را کاهش دهد و هم اعتماد مردم را بازسازی کند. از طرفی دیگر دولت آقای روحانی در ابتدای دولت یازدهم، یک دولت ورشکسته را از دولت دهم تحویل گرفت و متاسفانه ایشان برای مردم شرایط واقعی کشور را در زمان خود تبیین نکرد، یعنی این فرصت را از خود گرفت. اکنون نیز روحانی می‎تواند شرایط پیش آمده در مجلس را همان‌طور که در مصاحبه تلویزیونی اشاره کرد، حل کند.

وی باید بتوانند از روند وضعیت کشور در 5 سال اخیر، میزان دستیابی به اهداف و اتفاقات خوبی که رخ داده که متاسفانه دشمنان داخلی و خارجی اجازه نمی‎دهند این دستاورها برجسته و رسانه‌ای شوند، اطلاعاتی به مردم و نمایندگان بدهند. رئیس‌جمهور همچنین بگویند میزان دستیابی به اهدافی که ایشان در شروع برنامه‌هایشان اعلام کرده بودند، تا چه اندازه بوده است و تاکنون از چه بحران‌هایی توانسته‌اند عبور کنند.

در واقع مشکلاتی داشتیم که با تدبیر دولت یازدهم از آنها عبور کردیم و در دولت دوازدهم هم عبور خواهیم کرد. به نظر بنده این اقدامات باید گفته شود و باید برای مردم اطلاع‌رسانی کنند و از طرفی دیگر اقدامات لازم برای تحریم‌های پیش‌رو را انجام دهند. رئیس جمهور باید موانع داخلی و خارجی را که سعی می‌کنند دولت را ناکارآمد، ضعیف و غیرقابل اتکا معرفی کنند، به مردم معرفی و برای اذهان عمومی این موانع را اطلاع‌رسانی کنند. به نظر بنده فرصت خوبی است اگر رئیس جمهور از این مباحث که عرض کردم در سخنانش استفاده کند.

ما در جلسه عمومی به این نتیجه رسیده‌ایم که مقاصد سیاسی به دنبال طرح سوال از رئیس جمهور است یعنی در حقیقت مقاصد سیاسی در موضوع طرح سوال از رئیس جمهور سایه انداخته است. به نظر بنده رئیس‌جمهور باید از این فرصت برای همگرایی و وحدت بین گروه‌های سیاسی و جناح‌های سیاسی نیز استفاده کند. به ویژه برای عبور از چالش‌هایی که در آینده دارد از این وحدت و همگرایی به بهترین نحو و شکل استفاده شود.

اگر آقای روحانی گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم را لغو نمی‌کرد، فکر نمی‌کنید تعداد امضاکنندگان سوال هم کاهش می‌یافت و یا حتی این طرح در مجلس مطرح نمی‌شد؟

بنده با این موضوع کاملا موافقم. اگر ایشان زودتر اقدام می‌کرد و مصاحبه با تلویزیون را لغو نمی‌کرد، بدون شک تاثیرگذار بود. هرچند در روزهای گذشته مصاحبه‌ای داشتند و برخی گرفتاری‎ها را بیان کردند. اما اگر مصاحبه هفته‌های اخیر را انجام می‌دادند قطعا تعداد سوال‌کنندگان در طرح این سوال کمتر می‌شد.

برخی معتقدند که گفت‌وگو بین مردم و دولت کمتر شده است و به عبارتی آقای روحانی از مردم دور شده است، این مسأله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بنده نیز همین اعتقاد را دارم که این گفت‌وگو بین مردم و دولت کم شده است و حتی وزرا هم باید به صورت دائم به مردم گزارش دهند و مردم در جریان اقدامات و روند فعالیت‌ها، مشکلات و مسائل آنها باشند. زمانی که مردم اطلاعات روشن و شفافی از اقدامات دولت و وزرا داشته باشند و در نتیجه آگاه باشند، بسیاری از مسائل، مشکلات و گرفتاری‌ها ساده‌تر حل می‌شود.

ناگفته‌های آقای روحانی در گفت‌وگوی اخیر تلویزیونی چه بود؟

باید با مردم از واقعیت‌های اقتصادی و اداری که در کشور مطرح است سخن بگوید، نهادهایی که موازی با دولت کار می‌کنند و برخی حتی دخالت در امور دولت می‌کنند، خرابکاری می‎کنند را معرفی کنند. مشکلات حوزه اجرایی را باید با مردم در میان بگذارند. مردم ما درک و فهم بالایی دارند و به خوبی می‌توانند تشخیص دهند که در کجا، رئیس‌جمهور را در سوالات خود مخاطب قرار دهند. ما نهادهای مختلفی داریم که به طور موازی با دولت در موضوعات مختلف کار می‎کنند لزوما همه همسو و هم جهت نیستند.

در مورد همه‌پرسی که آقای روحانی نیز در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود نگاه مثبتی به آن داشتند، آیا این موضوع می‌تواند اتفاق بیفتد؟

رفراندوم ظرفیتی است که قانون اساسی تعیین کرده. براساس ظرفیت، هر چیزی که در چارچوب قانون اساسی مطرح شود قابلیت اجرا دارد و این موضوع ازجمله ظرفیت‌هایی است که قانون اساسی به آن اشاره کرده است. بنابراین رفراندوم در چارچوب قاعده‌مند خود می‌تواند قابلیت داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس گودرزی

      سلام راستی این خانم نماینده فکر می کند مردم واقعیت ها را نمی دانند و مثل بعضی از نمایندگان مجلس سر زیر برف کرده یا روی یک سفره با دولتمردان نشسته اند . شما نمایندگان مجلس می بایست قبل از حاد شدن موضوع اقتصادی از سر سفره بلند می شدید یا حداقل سر خود را از برف بیرون می آوردید به به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه می کردید . حالا مردم بدانند یا ندانند چه دردی دوا می شود ؟بردندند و خوردند و ثروت خود را چند هزار برابر کردند و فاصله طبقاطی دیگر معلوم نیست .فقط خدا می داند به کجا رسیده . آن هم از بیت المال

    • بدون نام

      خانم نماینده حرف دل ۸۰میلیون ایرانی را زدی و تنها راه نجات کشور همین است و والسلام

    • بدون نام

      شما هم نماینده مردمید.شما واقیعیت رو به مردم بگید

    • esmaili

      خانم مافی
      مشکلات کشور را همه مردم میدونند ....انتظار اینه که شما و همکاراتون در مجلس و رییس جمهور و همه مسعولان محترم بعنوان نمایندگان مردم در صدد رفع مشکل باشند و راهکار برون رفت موثر از مشکلات و موانع و تحریمات ارایه و اجرا کنند.....
      وگرنه حقوقی که از ملت میگیرین که دم به دم مشکلات را بگید به والا خوردن نداره... اینگونه توپ انداختن در زمین این و اون و پاسکاری رو به عقب یقینا از یه بچه دبستانی هم بر میاد ...لطفا از خود شروع کنید

      پاسخ ها

      • صادقی

        اتفاقا مال حرام خوردن مزه داره!!!!!!!!

    • بدون نام

      واقعیت کف بازاره
      واقعیت سفره کوچک مردمه واقعیت بیکاری جوانان است واقعیت دل پرخون همین مردم است آیا روحانی از اینها خبر دارد؟؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعیت سکه یک میلیونی بود که الان دولت قیمت زده ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان ، واقعیات همه می دونند .... بله کدبانو خانم واقعیت جوان ارشد گرفته دانشگاه دولتی است که الان تو بوتیک شاگردی می کند ... واقعیت لبخند رئیس جمهور جلوی دوربینه به جای عذرخواهی از مردم فلک زده اس ، واقعیت عدم توان خرید میوه کارگر برای بچه هاشه ..... خانم نماینده و دیگر هیچ ....

    • بدون نام

      ... .هیچ کاری برای مردم نکرد فقط سرمایه داران ابادشدند

    • بدون نام

      ما وشما میدونیم مشکل کجاست ولی چیز که شما نمیدونید این بحران بوجود آمده بیشتر سمت خودتونه ولا که مردم 40 ساله که تو بحرانن

    • بدون نام

      واقعیت رو بگه که تمام مسولین نظام باید جمع کنند برن

    • بدون نام

      همه دروغگو شدند مخصوصا آقای روحانی

    • صادقی

      نمیشه شما این واقعیت ها رو بگی ؟

    • صادقی

      خدایش فوق تخصص سر کار گذاشتن مردم و دارید!!!
      احمدو ... میگفت: میگما..میگما....میگما...
      حسنو......میگه: باید گفت.حقایقو یا دروغهارو...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج