۷۵۷۹۲۳
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

ترس از سخنان العبادی بازار عراق را فرا گرفت

رسانه های عراقی از خشم مردم و التهاب بازار این کشور در پی احتمال اجرای تصمیم &#۰۳۹;حیدرالعبادی&#۰۳۹; نخست وزیر عراق در همراهی کردن با اقدامات ضد ایرانی آمریکا و نگرانی از پیامدهای بسیار منفی آن بر اقتصاد این کشور سخن می گویند.

خبرگزاری ایرنا: رسانه های عراقی از خشم مردم و التهاب بازار این کشور در پی احتمال اجرای تصمیم 'حیدرالعبادی' نخست وزیر عراق در همراهی کردن با اقدامات ضد ایرانی آمریکا و نگرانی از پیامدهای بسیار منفی آن بر اقتصاد این کشور سخن می گویند.

طبق پیش بینی کارشناسان اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران بر بسیاری از کشورها به ویژه آنان که روابط تجاری و اقتصادی وسیع با ایران دارند دارای پیامدهای سیاسی و اقتصادی خواهد بود اما در عراق فقط در گام نخست و در یک قلم پنج هزار عراقی شاغل در یک کارخانه خودروسازی ممکن است شغل خود را از دست بدهند.

خبرگزاری عراقی براثا در گزارشی نوشت به محض این که نخست وزیر عراق اعلام کرد که به تحریم های آمریکا علیه ایران پایبند خواهد بود، موجی از خشم عراق را فرا گرفت و تحلیلگران اعلام کردند به دلیل اینکه که این تحریم ها بر اساس مشروعیت های بین المللی نمی باشد، تصمیم نخست وزیر عراق علاوه بر اینکه اهانت به حق حاکمیت عراق است پیامدهای سویی بر شهروندان و بازار عراق خواهد داشت.

همچنین برخی ناظران اعلام کردند اولین پیامدهای مستقیم که از تصمیم دولت عراق بر شهروندان و بازار عراق تاثیر گذاشت، توقف واردات خودروهای ایرانی و لوازم جانبی آنها می باشد که باعث به خطر افتادن بازارهای آن خواهد شد و باعث افزایش شدید و چشمگیر قیمت لوازم یدکی این خودروها می شود امری که باید شاهد واکنش های مردمی به آن در روزهای آینده باشیم.

همچنین خبرگزاری 'فرانس پرس' به نقل از یکی از مقامات عراقی گفت که اجرای این تحریم ها برای اقتصاد عراق فاجعه بار خواهد بود.

این مقام عراقی از دولت خواست تا در تصمیم خود تجدید نظر کند تا از پیامد های آن که در این کشور به وجود خواهد آمد جلوگیری شود.

وی در گفته های خود از دولت عراق خواست برای تولید خودرو استثنا قائل شود تا کار کارخانه خودروسازی در این کشور که پنج هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ادامه یابد در غیر این صورت هزاران نفر دیگر به لشکر بیکاران عراق افزوده خواهد شد.

وی این امر را سبب خشم و نگرانی کارگران عنوان کرد و نسبت به تبعات آن هشدار داد.

یک مقام عراقی دیگر نیز گفت: احتمال می رود در این کشور که از نرخ بالای بیکاری رنج می برد، هزاران فرصت شغلی کارگران کارخانه های دیگر دولتی مربوط به شرکت ' الشرکة العامة لصانعه السیارات' (شرکت عمومی صنایع خودرو) که وابسته به واردات مواد اولیه تولید خودرو هستند از دست برود.

وی افزود: این امر افزایش شدید قیمت لوازم یدکی خودروهای موجود در بازار عراق را در پی دارد که باعث به وجود آمدن فاجعه و افزایش بار اقتصادی بر دوش شهروندان عادی خواهد شد که تحمل این پیامدها را نخواهند داشت و در نتیجه موجب افزایش خشم از دولت فعلی را خواهد داشت، امری که طی هفته های گذشته شاهد موجی از انتقادات و تظاهرات در نتیجه سوء مدیریت و خدمات دولت بودیم.

از سوی دیگر 'ضیاء المحسن' یک تحلیگر عراقی نیز در یادداشتی ضمن بررسی عواقب تصمیم اخیر العبادی بر اقتصاد عراق نوشته است با توجه به واردات میلیاردها دلار مواد غذایی و محصولات کشاورزی از ایران به عراق، این امر می تواند عواقب ناگواری برای بازار این کشور داشته باشد.

وی از این عواقب به عنوان زلزله ناشی از گرانی و افزایش شدید تورم و کاهش ارز دینار عراقی در برابر ارزهای خارجی یاد کرده است.

در همین حال یک عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان سابق عراق نیز اعلام کرد که اقدام ضد ایرانی ترامپ دولت عراق را در وضعیت دشواری قرار داده است.

'عبدالباری زیباری' گفت: روابط اقتصاد عراق و ایران در سطح بالایی قرار دارد و اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به منافع عراق ضرر وارد می کند.

وی ابراز امیدواری کرد موضع ایران انعطاف پذیر و با درک - به گفته او - موضع دشوار عراق در این مرحله باشد.

گفتنی است ارزش تبادل تجاری ایران و عراق در حال حاضر به بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال می رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا دولت و مجلس و‌بزرگان‌خودمان قبل از خشم مردم عراق عمل العبادی را تقبیح نمیکنند منتطر چیزی هستند یا خیلی رودربایستی دارند چرا بخاطر وطن ایران و مردم عکس العمل نشان نمیدهند پس دوستان‌ما کجا هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شیشه عمر عراق دست آمریکاست مسئولان عراقی با مسئله جدی برخورد کرده مثل مسئولان ایران نیست

    • بدون نام

      اینطور که‌بوی سوختگی اژ داخل میاد بله تحریم‌هارو حمایت خواهد کرد

    • بدون نام

      سیاست مداران اون کشورها فقط به فکر ملت خودشونن کار به جای دیگه ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برعکس ایران که مدیرهای وطن فروشش به قاجار سور زدن....

    • بدون نام

      اونموقع نوبت مامیشه دینارعراقی روآتش بزنیم!

    • دلسوز

      میگن چراغی که به خونه رواس به مسجد حرام

      ماهرسال با آلودگی هوا مواجه میشیم وبیشترشهم مال ماشینهای فرسودس
      اگر یک نفر که سواد ابتدایی هم داشته باشه میتونه حساب کنه تعطیلی روز های آلوده مرگ ومیر واورژانس وخیلی هزینهای دیگه ضررش بیشتر از سودی که با فروش ماشینهای ارزان به عراق هست
      من فکر میکنم سود سیاسی هست نه اقتصاد ی
      لطفا درج شود

    • بدون نام

      حال که دولت عراق به امریکا پیوسته بایستی
      دولت ایران جهت غرامت جنگ وبدهی بابت
      آب وبرق اقدام آجل کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا خیرت بده
        عراق شده ملت دوست و برادر عراق
        برادر که از برادر پول نمی گیره
        برادر از گول برادر بالا میره
        البته فعلا عراقی ها از گرده ما بالا رفتنه

    • سعید

      یه طوری میگوید که در صورت همراهی عراق با آمریکا جهت تحریم های ایران فاجعه آمیزه مثل اینکه کشور عراق تحریم شده. خیلی از شیعیان عراق هم دل خوشی از ایرانی ها ندارند.

    • بدون نام

      کاش مسوولین ایران هم به خاطر مردمانشان از این حمایت ها انجام می دادند و این همه پول برای حمایت از یک سری از کشورها از مملکت خارج نمی شد و خرج بهداشت و درمان می شد
      ای کاش

    • میلاد

      خیلی جالبه ولی بازنده اصلی مردم ایران هستند.

    • بدون نام

      ما خودمان بیکار بی پول عراقی ها با پول ما ساخت ساز می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خاک بر سر مردم ایران با پول ایران کارخانه خودرو سازی در عراق زدنند و 5000 فرصت شغلی برا عراقی ها ایجاد شده اونوقت جوان های خودم یا از بیکاری دنبال اعتیا دن یا سمبوسه فروشن ننگ بز مسولینوطن فروش

    • بدون نام

      اقدام العبادی عاقلانه ودلسوزانه است چونمنافع ملتش رو در آن میبیند تمام مسئولین دنیا منافع ملت خود را مراعات میکنند جز ملت ایران که ثروت خدادادش به حلقوم چند کشور بی خاصیت و ناتوان ریخته میشود که جز لکه دار کردن وجهه بین المللی مردم اصیل ایران عزیز. عایدی ندارد

    • بدون نام

      کشور ما یه غلطی کرده توش مونده اومده حمایت کرده حالا اونا تو کاسه اش گذاشتن بهمین دلیل روسای ما هنگ کردن. شجاعت هم که مرده

    • بدون نام

      دروغه .اصلاعراقیهاماشین ایرانی سوارنمیشن.مگروامانده هاشون.

    • teymour

      نترسید ،هیچکس در ایران از تورم نخواهد مرد!!!!!!!!!! ،حضرات آیات عظام ایران و عراق برای این معضل حتما فکری خواهند کرد و فتاوائی صادر میکنند ،مشکل دولتمردان ما اینه که با هر ننه قمری زود پسر خاله میشن ،البته منافع خصوصی این امر رو ایجاب میکنه. و یکی از مضرات این وادادگیها اینه که سوای دادوستد اقتصادی فی مابین برای زیارت عتبات اگر مردم با یکی دو میلیون به آرزوشون میرسیدن ،حالا با این وضع هر نفر باید 15 میلیون هزینه کنه که البته باید همه دلار باشه. چرا که دوسه ساله که عراقیها تومن قبول نمکنن. فقط دلار و دلار ،،حالا پیدا کنید عبادی و علاوی و المالکی و سیف ووو...... پرتغال فروش رو...!!!!

    • ایرانی

      وااااااااییییی خدا یعنی ما فقط تو یه پروژه برا عراقیها ۵۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردیم...جوونای خودمون چی....خدا لعنتتون کنه....ایرانم تسلیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج