۷۵۸۹۱۷
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

توکلی: حقوق نجومی نفرت مردم را بر انگیخت

احمد توکلی با ارسال نامه ای به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایا ی مسئولان موضوع ماده قانون برنامه ششم توسعه ۲۹ را ناقص دانست.

خبرگزاری فارس: احمد توکلی با ارسال نامه‌ای به جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایا ی مسئولان موضوع ماده قانون برنامه ششم توسعه ۲۹ را ناقص دانسته و تعیین سطح کردن برای دسترسی دستگاه‌های نظارتی و عموم به اطلاعات حقوق و مزایای مقامات و مسئولان را خلاف حکم صریح قانون گذار شمرد.

در متن این نامه خطاب به جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی آمده است: در مورد دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایا، موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه ابلاغی ۱۸/۰۲/۱۳۹۷ به امضای جنابعالی؛ نکاتی لازم به ذکر است:

همان‌گونه که می‌دانید پس از افشای پرداخت حقوق‌ نامشروع در برخی از دستگاه‌های اجرایی که نفرت و اعتراض عموم را برانگیخت، رهبری با صراحت از این آزمندی با الفاظ و عباراتی مانند «هجوم به ارزش‌ها»، «نامشروع»، «غیرمنصفانه»، «ظالمانه»، «گناه» و «خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی» یاد کرد.

در این فضا، مجلس شورای اسلامی به موجب ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه دولت را به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات،رؤسا و مسئولان و ایجاد امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم در سال اول برنامه مکلف کرده است.

متأسفانه دولت، با وجود ادعای شفافیت و شعارهایی که در این راستا می‌دهد، برخلاف حکم صریح قانون‌گذار در سال اول برنامه این تکلیف قانونی را انجام نداد که همین امر نیز موجب شد سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در این خصوص موضع‌گیری نموده و انجام این تکلیف قانونی را که در راستای تحقق شعار ضرورت ایجاد شفافیت و تأمین حق شهروندان در دسترسی به اطلاعات بود مطالبه نماید.

دولت پس از گذشت بیش از یک سال از لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه ششم توسعه و سپری شدن مهلت انجام وظیفه (سال اول برنامه) و پس از مطالبات سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت و رسانه‌ها اقدام به ابلاغ متنی با عنوان «دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایا موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه» نموده است.

متن مذکور صرفاً به روند انجام تکلیف دستگاه‌های اجرایی به ثبت حقوق و مزایای مقامات روسا و مدیران دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) پرداخته است و در خصوص سایر تکالیف قانونی دولت سکوت دارد و مشخص نیست، دولت در چه زمانی می‌خواهد به تکلیف قانونی خود در این خصوص عمل نماید.

در حالی که حکم قانون صرفاً شامل مقامات، رؤسا و مدیران است. در بخشنامه ابلاغ دستورالعمل مذکور حکم قانون به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی تسری پیدا کرده که برخلاف حکم قانون‌گذار و توسعه محدوده قانون بوده و مغایر ماده (۲۹) قانون برنامه ششم است. سنگ بزرگ گرفتن، علامت نزدن است

در دستورالعمل مذکور بر خلاف حکم ماده (۲۹) برنامه ششم، نحوه دسترسی دستگاه‌های نظارتی و دسترسی عموم به اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای پرداختی به مقامات و روسا و مدیران و سطوح آنها را به طی دوره آزمایشی منوط کرده است، در حالی که دولت به موجب ماده (۲۹) مکلف بوده در سال اول برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و ایجاد امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم اقدام می‌کرده است نه اینکه پس از گذشت مهلت قانونی دستورالعمل نحوه ورود اطلاعات به سامانه را ابلاغ نموده و نحوه دسترسی دستگاه‌های نظارتی و سطح آن را موکول به زمان موهوم پایان دوره آزمایشی نماید.

در ماده (۲۹) برنامه ششم، هیچ‌گونه حکمی برای تعیین سطح دسترسی دستگاه‌های نظارتی و عموم به اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای پرداختی به مقامات و روسا و مدیران در سامانه ثبت حقوق و مزایا وجود ندارد و قانون‌گذار به صورت مطلق حکم به دسترسی دستگاه‌های نظارتی و عموم به سامانه ثبت حقوق و مزایا داده است در حالی که بر خلاف حکم صریح قانون‌گذار در این خصوص در دستورالعمل، اولاً سطح دسترسی قائل شده است ثانیاً تعیین سطح دسترسی به سامانه در صلاحیت هیأت وزیران دانسته شده است.

جناب آقای انصاری

به وضوح روشن است که آئین‌نامه‌ای که به نام دستورالعمل منتشر شده است برای اجرا نشدن قانون مناسب‌تر است تا اجرای آن. شفافیت مقدمه و پیش‌گیرنده از فساد است. فساد ارکان حکومت را چون موریانه می‌خورد. تا کی سقف بر سرمان فرود آید. شما شخص با تجربه‌ای هستید که در قوه مجریه و مقننه صاحب سابقه و تجربه‌اید، نه از وظیفه قانونی خود غفلت کنید و نه تغافل بفرمایید.

با احترام

احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      مدارک پلویی هم نفرت انگیز بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای توکلی لطفا دروغ نگو یید و عوام فریبی نکنید

    • بدون نام

      من به بچه هام یاد میدم که دینشون رو قاطی سیاستشون نکن. و تا جایی که میتونن منطقی و بروز فکر کنند تا مثل ما نشن

    • بدون نام

      هم شهری حقوق نجومی داریم
      ما همچنان منتظر هسیتم
      بازن نشسته

    • بدون نام

      چقدر حرف میزنی خسته نشدی تو سالهای قبل مرده بودی حرف نمی زدی الان بلبل شدی این فقط کینه به دکتر روحانی است و گر نه تو هیچ موقع به فکر مردم نبودی . و نیستی مردم باید کاملا تو و امسال تو بشناسند.

    • بدون نام

      ایکیومنظورروحانی از حقوق شهروندی اینه که فیش حقوق حق شهرونده وکسی حق نداره ببینه حالا اونی که فیش نداره حقی هم نداره فهمیدی

    • شهرام

      اینکه مال دوسال پیشه و هنوز هم دارن همونو میگیرن . اگه کم شده بود یا معتدل تر شده بود الان خیلی از مسئولان استعفا کرده بودن و میزشونو رها میکردن .

    • علی

      فساد این حکومت در تمامی حوزه ها خشم و نفرت مردم را بر انگیخته است

    • اکبرپزشکی

      باید فساد را ریشه کن کرد..هرکی میخواد باشه.حقوق بگیران نجومی را هم حقوقهای نامتعارفشان را هم باید کاهش دهند هرکسی میخوادباشه.

    • بدون نام

      میخوای بدونی چی نفرت مردمو برانگیخت
      1.دروغ
      2.دزدی واختلاس
      3.رانت
      4.بیکاری
      5.فقر وفحشا
      6.اعتیاد
      7.ژن خوب وآقازاده ها
      8.بی تدبیری مسولان
      9.چپاول بیت‌المال
      10.نقض حقوق شهروندی
      11.نبود آزادی بیان
      12.عدم برخورد با خاطیان ودزدان بر هم زنندگان اقتصاد مملکت
      13.بی توجهی به مطالبات مردم
      14.از جانب مردم حرف زدنو تصمیم گرفتن
      وووووووووو............
      10.

    • مهدی

      یععععععنی‌خدا‌وکیل‌ این‌فاضلاب‌‌ را‌کمتر‌هم‌بزنید‌که‌بوی‌تعفنش‌بیشتر‌از‌این‌در‌نیاد.

    • بدون نام

      خودت هم سمبل رانت هستی با اون مدارکت .

    • بدون نام

      ... تا حالا چکار کردی فقط بلدی بگی م د ک ز د ح بسه بابا مردمو اسکول فرض کردیز

    • بی نام

      وجدانا از این شر و ور گفتن خسته نشدی.با این قیمتهای که شما درست کردید و تو نماینده هم یکی از همین ها هستی که با ثبت قوانین اشتباه باعث شدی دلار 11 تومان بشه آخه حقوق نجومی مونده دیگه.چقدر حرف میزنید.بابا جان یه بار هم عمل کنید.همش حرف.همش چرت و پرت.حالا شروع کردی به گفتن این حرفها که ذهن مردم منحرف بشه

    • بدون نام

      اقای احمدخان توکلی.بهتر نیست اموالی که چندسالی که جمع کردید آمارش را به مردم بدهید دایما حق در جانب نگیرید.اموال و دارایی شما را در صحن علنی مجلس توسط یک نماینده مجلس اعلام شد و گویا ......و تابحال شما هیچگونه اقدامی نکردید بس خجالت داره اقای احمدخان بهشهری

    • بدون نام

      توی با اون نمایندگان ضد مردم در این رابطه چه غلطی کردین؟؟؟؟

    • امید ایران

      بنظر من حقوق این بی مصرفهای به اصطلاح مدیر نباید بالای ۵ ملیون بشه . کسی که اهل خدمت باشه خدمت میکنه چطور ما همه زحمت بکشیم زیر دو تومن در بیاریم اینا بالای ده بیست تومن و الی آخر . باید یکسان سازی بشه. فاصله طبقاتی یعنی همین شکاف حقوقی. نظام تصویب کنه ۵ تومن حقوق نهایتشه ببین چقدر خدمتکار بقول خودشون انقلابی و واقعی میاد کار کنه .

    • بدون نام

      خدایا برسه به داد ملت

    • بدون نام

      آقای توکلی برای اجرای عدالت اول ازدرون معلولین بهزیستی درمنزل شروع کنید برای معلول شدیدوخفیف مثال نابینا ومشکل بینایی خفیف و ماهیانه 100 وهشت تومن که خیلی خیلی بی عدالتی محض هست فقط به فقط بجرم اینکه صدای ناله معلولین درمنزل شنیده نمیشود به محضر مسولان درنیا خیلی مظلوم واقع شدند اما کارمندان بهزیستی بهترین زندگی با حقوق رضایت مندی دارند یاحق یاحق یاحق یاحق یاحق یاحق یاحق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج