۷۵۹۹۲۵
۲۰ نظر
۵۰۰۱
۲۰ نظر
۵۰۰۱
پ

قاضی عسکر: امیدوارم راه برای حج عمره باز شود

سرپرست حجاج ایرانی با تشکر از زحمات راهنمایان حج گفت: حاجیان امسال هیچ دغدغه‌ و نگرانی ندارند. امیدواریم راه برای حج عمره هم باز شود.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام قاضی عسکر در همایش راهنمایان حجاج با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم در اسلام جایگاه رفیعی دارد، اظهار کرد: در آموزه های اسلام، خدمت به خلق ارزش بالاتری از سایر عبادات فردی و مستحبی دارد و مقداری که از خدمت به مردم تمجید شده، از نماز و روزه مستحبی تمجید نشده است.

وی در ادامه افزود: رسول خدا(ص) در پاسخ به این پرسش که بهترین فرد چه کسی است، نمی‌فرمایند کسی که نماز مستحبی بخواند و روزه مستحبی بگیرد بلکه می فرمایند بهترین فرد کسی است که خیرش بیشتر به مردم برسد. پیامبر(ص) نمی‌خواهد نماز مستحبی را کم ارزش جلوه دهد.

این عبادات جنبه فردی دارد ولی اسلام به عبادات اجتماعی اهمیت بیشتری می دهد در مقایسه با عبادات مستحبی، حل مشکلات مردم ارزش بالاتری دارد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ارزش خدمت به مردم در سرزمین وحی بالاتر است، تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود که «ثواب حل گرفتاری یک مومن از ده طواف بهتر است.» آن حضرت همچنین از رسول خدا نقل می‌کنند که «ثواب حل گرفتاری مومن از ثواب یک ماه روضه و اعتکاف بیشتر است.»

همیشه اسلام در توصیه به نوع‌دوستی و خدمت به مردم شده است چرا که اسلام دینی اجتماعی بوده و دنبال حل مشکلات جامعه است. ما همیشه از خداوند طلب کمک می کنیم ولی پیامبر (ص) فرمودند که « خداوند همیشه در خدمت مردم مومن است تا زمانی که آنها به برادر دینی خود کمک کنند.»

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: پیامبر همچنین می‌فرمایند که «اگر کسی مومنی را خوشحال کند، من را خوشحال کرده و کسی که من را خوشحال کند، خداوند را خوشحال کرده است.»

شما راهنمایان که به حجاج کمک کرده و آنها را به مقصد می‌رسانید و آنان از کمک شما خوشحال می‌شوند، در واقع پیامبر و خدا را خوشحال کرده‌اید.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: شما راهنمایان حجاج و افرادی که در حمل ونقل، تغذیه، ستاد و بعثه مشغول خدمت به حجاج هستند، طبق روایات معادل هفتاد طواف ثواب کسب می کنید. امیدوارم خداوند این توفیق را از شما نگیرد زیرا لحظه لحظه خدمت به مردم مورد عنایت خداوند است.

وی گفت: به یاد دارید سال گذشته چقدر مردم را از حج ترساندند؛ اگر حج تعطیل می‌شد دیگر معلوم نبود چند سال دیگر حج دوباره برقرار می‌شد. شما همت کردید و به حج آمدید و مردم هم همت کردند و این سد شکسته شد به گونه‌ای که حاجیان امسال هیچ دغدغه‌ و نگرانی ندارند. امیدواریم راه برای حج عمره هم باز شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پایان بیان کرد: امیدوارم ایام تشریق هم به خوبی برگزار شود و حجاج به سلامت به کشور بازگردند و لبخند رضایت را بر لبان رهبر معظم انقلاب، مردم وحجاج مشاهده کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای داد بی داد

    • مسلمان

      بااین همه مشکلات مالی و فقیر و گرسنگی خدا راضی نیست کسی بره حج

    • بدون نام

      خدا نکند ..پیامبر عزیز ما هم ببخشد

    • بدون نام

      حج از سیاست جدا بشود و طرف سعودی هم اعلام کرده که یا بیائید اعمال بجا بیارید یا نیاید. حج را فرضیه نگاه کنید و دعا لازم نیست مثل اونها که میگن جای حج رفتن پول ان را به نیاز مندان بدهید..! نمیدانند که حج با پول حاجی و تمتع واجب ،و عمره بجای ترکیه خیلی بهتره برن خانه خدا خصوصا زوجین وجوانها

    • AAAAA

      واقعا که بروید به عربستان پول بدهید تا مردم یمن را راحت تر بکشد مثل اینکه شما اصلا مورد را درک نمی کنید پدر این پول بسوزه.

    • بدون نام

      خدا همینجاست نزدیتر از روحتان به شما این هزینه ها بجای رفتن توی جیب ال سعود وخرید سلاح بر زد ایران متواند کمک به خانوادهای بی بزاعت ویا ابادانی کشور شود

      اندکی تامل ...

    • R.A

      اقای قاضی عسگر کاش حج تمتع هم راهش بسته باشه ولی مردم در ارامش و رفاه باشن.مردم از گرسنگی میمیرن مگه را میخوان چیکار؟....

    • نوری

      انشاءا... راهی بازنشه وعربستان روادید مکه رفتن راصد برابر کنه تاهیچ کس توان رفتن به اونجا رانداشته باشه(چه دلیلی داره اگربخاطر منافع وجیب خودتان نیست چراباید این همه پول بریزه به خزانه این عربستان

    • مهدی

      جناب قاضی عسگر، اگر واقعاً به این احادیثی که اشاره کردید اعتقاد دارید ، آیا میدانید در این شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و مردم ایران بهترین خدمت چیست؟, پر کردن خزانهٔ حکومت ضد شیعه،و ضد ایران عربستان سعودی با پولهای مردم ایران اصلأ نه تنها خدمت و گره‌گشایی از زندگی مردم نیست، بلکه کاملاً درجهت عکس مسئله است....

    • منوچهر

      دیگه مشکل کشور حل میشه عمره یعنی همه در رفاه میشن و کمبودی احساس نمیشه. خوب خدا را شکر این هم حل شد

    • علی

      سلام، امیدوارم باز نشه، ما هر روز به اروپا و آمریکا گیر میدیم که به عربستان سلاح میده مردم یمن رو قتل عام کنه بعد فکر نمیکنیم که در مقداری از پولش رو ما پرداخت میکنیم، با حج رفتن چند باره و خریدهای کلان از بازار عربستان، از زمانی که حج عمره قطع شده عربستان سلاح پیشرفته نخریده...

    • بدون نام

      چندین سال است که جهت رفتن به حج عمره لحظه شماری می کنم،خدایا هر چه زودتر به این انتظار پایان ده.

    • دنیل بختیاری

      تا تمام مشکلات ایران حل شود

    • بدون نام

      امیدوارم این ارزو محقق نشود .
      عربستان در اشغال ال سفیان است و دشمن ما و شما ....ایکاش تمتع هم نمیرفتید واقعا چه فایده ای حجاج بردند از اینهمه رفتن؟

    • بدون نام

      امیدوارم این راهی هم که برای حج تمتع باز شده بسته شود.تا سرمایه عظیم کشورمان به جیب عربها ریخته نشود.

    • حسین

      بهترین امیدواری،ایجاد رفاه حداقلی مردم هست..نه حج عمره!!!

    • بدون نام

      یعنی یک راه دیگر جهت خالی کردن جیب ملت

    • مسافر

      هم وطنان عزیزم خواهش میکنم بخاطر شرف و غیرت هم که شده از حج عمره و اونهایی که هنوز عمرشون به دنیا حداقل تا چند سال دیگه باقیست حج تمتع اجتناب کنند تا تکلیف ما با این آل سعود از خدا بی خبر روشن بشه بخدا سود مالی شما به جیب وهابی ها و شرکتهای داخلی دخیل در امر حج موقعیت نشناس بدتر از وهابی میره و اجر معنوی اون هم بخاطر تبدیل شدن بخشی از این سود هنگفت به بمب و ریختن اون رو سر مردم بیچاره یمن نه تنها ذایل میشه بلکه ممکنه گناه هم کرده باشید از بین میره بخدا کارهای خیر دیگه ای هم هست برای جایگزینی بخدا حج و نماز و روزه و عبادات فردی فقط برای آدم شدنه برای اینکه درک کنیم چه ظلمی بر مظلوم میره تا جلوی ظالم بایستیم مطمئن باشید در عافیت ثواب نیست بلکه در از خودگذشتگیه بنظرتون نظر خدا در مورد وجوب جهاد و حج کدومه کدام اولی تره من نمی گم برید جهاد در کنار یمنی ها چون می دونم اگه اینقدر ایمان ها قوی بود این ظلم ها الان نبود ولی اقلا آب در آسیاب دشمن نریزید وگرنه در محکمه وجدان و تاریخ روسیاه و اگه اندک ایمانی دارید در محضر خدا ....

    • بدون نام

      نظر ما روهم میزاشتی سانسورچی!!!

    • بدون نام

      بستگی به اراده مسئولین دارد،تا راه زیارت خانه مشتا قان خدا را باز کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج