۷۶۰۱۰۰
۷۰ نظر
۵۰۱۵
۷۰ نظر
۵۰۱۵
پ

محمدباقر قالیباف و اشتباهاتی که تمامی ندارد

محمدباقر قالیباف سیاستمدار همیشه ناکام سالهای گذشته این روزها به فکر رهبری اصولگرایان افتاده است و بعد از ۱۲ سال امروز به جای رویای ریاست جمهوری رویای رئیس مجلس شدن را در سر می‌پروراند.

خبرآنلاین: محمدباقر قالیباف سیاستمدار همیشه ناکام سالهای گذشته این روزها به فکر رهبری اصولگرایان افتاده است و بعد از ۱۲ سال امروز به جای رویای ریاست جمهوری رویای رئیس مجلس شدن را در سر می‌پروراند.

فائزه عباسی: یک هفته بعد از دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بود که قالیباف به عنوان کاندیدای ناکام و کنار گذاشته اصولگرایان انتقاد از جناح راست را کلید زد. او که تصور نمی کرد جمنایی ها ابراهیم رئیسی را به او ترجیح بدهند در روزهای آخر رقابت انتخابات ۹۶ با اکراه به نفع تولیت آستان قدس کنار رفت اما این کنار رفتن به معنای کنار گذاشتن کینه اصولگرایان نبود.

درست در همان روزها ایده نواصولگرایی را مطرح کرد و از جناح راست خواست تا پدرخوانده ها را کنار بگذارند. همین حرف باعث شد تا راست سنتی از موتلفه تا جامعه روحانیت مبارز مقابل او جبهه بگیرند. اما گویا قالیباف همچنان سودای رهبری در میان اصولگرایان را دارد.

قالیباف‌نامه یا مانیفست نواصولگرایی

تا چند ماه بعد از انتخابات تیرهای قالیباف یک ریز و پی در پی جناح راست را نشانه رفت تا اینکه به یکباره در انتقاد به اصولگرایان دست به قلم شد و فرمان آتش به اختیار برای جوانان اصولگرا صادر کرد. او نوشت: در ماههای گذشته بسیاری از شما به صورت حضوری و غیر‌حضوری با من از دغدغه‌های جدی خود دربارة آینده کشور و انقلاب سخن گفتید.

این شور و شوق و احساسِ مسئولیتِ تحسین‌برانگیزِ شما مرا برآن داشت که دست به قلم برده و برخی نگرانی‌های خودم را با شما و مردم عزیزمان در میان بگذارم. پایانِ رقابت‌هایِ انتخاباتی به معنایِ فراموش کردنِ ناکارآمدی‌هایِ دولتِ مستقر یا نادیده‌گرفتن برخی خطاهایِ دوستانِ جبهه انقلاب نیست.

قالیباف با اشاره به اینکه به این باور رسیدم که «تغییرِ اساسی در نحوه کنشِ جریانِ اصول‌گرایی» یکی از مطالباتِ اصلیِ امروزِ شما جوانانِ مومن و دلسوزِ انقلاب و کشور است، تأکید کرد که اصول‌گرایی باید با حفظِ مبانی و ارزش‌هایِ انقلابیِ جمهوریِ اسلامی، حرکت در راستایِ «نو‌اصول‌گرایی» را هرچه زودتر آغاز کند.

بیشتر از یک سال است که از آن نامه نگاری ها و انتقادات می گذرد اما ماجرا هنوز برای او تمام نشده است و حالا حزب پیشرفت و عدالت که پرچم رهبری اش در دست قالیباف است از انتشار مانیفست «نواصولگرایی» سخن می گوید.

محسن پیرهادی عضو شورای مرکزی این حزب به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: تا دو هفته آینده مانیفست در شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران به طور کامل تصویب و منتشر خواهد شد و بعد از انتشار در مورد ابعاد آن صحبت خواهیم کرد. ما تلاش کردیم این ایده را پیگیری کنیم.

پیرهادی با اشاره به صحبت های قالیباف در مورد نواصولگرایی گفت: ایده نواصولگرایی به نام قالیباف است و بعد از انتشار حتما نظراتی را بیان خواهد کرد. این ایده توسط جمعیت پیشرفت و عدالت ایران پیگیری شده و سایر اصولگرایان می توانند نظراتشان را پس از انتشار بیان کنند.

هرچند تمام هم و غم قالیباف و یارانش کنار گذاشتن چهره های سنتی اصولگرا است و در این مسیر روی کمک جوانان اصولگرا حساب باز کرده است اما هنوز صدایی از هیچ جریانی در درون اردوگاه اصولگرایی به گوش نمی رسد؛ موضوعی که پیرهادی ان را به بعد از انتشار مانیفست نواصولگرایی موکول می کند.

و در پاسخ به این سوال که آیا با گروه های دیگرِ اصولگرا در مورد این مانیفست رایزنی شده است یا خیر اظهار کرد: دوستان دیگر هم بعد از انتشار عمومی و با دقت، نظرات و انتقادات خود را حتما منعکس خواهند کرد، ولی بنایی برای رایزنی نبوده و نیست. این مسئله در شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت در حال پیگیری است. ما طرح های جدید و نکته هایی را در مورد ایده نواصولگرایی قالیباف داریم.

قالیباف مجلس را می خواهد

سه دوره ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری یک حقیقت را در گوش قالیباف فریاد می‌زند و آن خداحافظی با آرمان ریاست جمهوری است. هرچند به نظر می رسد خودش هم کم کم به این باور رسیده است که نمی تواند مرد اول خیابان پاستور باشد اما این دلیل نمی شود که به نفر اول بهارستان شدن فکر نکند.

در راستای همین رویاپردازی ها است که با نگاه به مهلت دوساله تا انتخابات مجلس فکر رهبری اصولگرایان برای رسیدن به کرسی‌های خانه ملت او و برخی نزدیکانش را رها نمی کند و همه برنامه ریزی ها برای تحقق این آرمان حتی در تاروپود عکس های اینستاگرامی‌اش موج می زند.

قالیباف که گویا دوران علی لاریجانی را برای مجلس تمام شده می داند رویای رئیس قوه مقننه شدن بعد از او را در سر می پروراند و از امروز به دنبال هموار کردن راه برای رسیدن به ساختمان هرمی شکل بهارستان است اما از انجایی که سایه سنگین رقیب هم‌تیمش یعنی ابراهیم رئیسی و محسن رضایی بر سر آن سنگینی می کند هیچ بعید نیست قالیباف در این موضوع هم ناکام بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای قالیباف حداقل دروغگو نیست بس است دست از تخریب ایشان بردارید آن زمان ریاست جمهوری در مناظره پته ی آقای روحانی را ریخت روی آب متاسفانه کسی باور نکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر خراب کرده، حداقل کار هم کرده

        نه مثل بعضی ها که فقط گند بالا آوردند

      • بدون نام

        و همینطور پته پسرش را

      • بدون نام

        اگر گزارش دستگاه نظارتی در خصوص تخلفات قالیباف می توانستید مطالعه کنید بی جهت از او طرفداری نمی کردید . مشکل اصلی ما همین جهل و ساده انگاری و شعار زدگی است و هیچ اطلاعی از واقعیت نداریم

      • بدون نام

        قاليباف... شرف داره به اين دولت حال حاضر

    • بدون نام

      هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیرد

    • بدون نام

      این آقا بعد از افشای فساد های بی حد در شهرداری دیگه پیش مردم جایگاهی ندارد حالا راهش را از جای دیگر باز کند این دیگر وضعی است که فقط در ایران وجود دارد که یک نفر را که مردم نمی خواهند اما بالا می آید !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فساد؟ ایشان؟ خوب شما مختارید که به ه کسی که مایلید رجوع کنید ولی حق ندارید بدون اثبات به ایشان تهمت بزنید از خود ا بترسید

      • بدون نام

        مردپاکدست=قالیباف

      • بدون نام

        پاکدست=قالیباف
        دروغگو =حسن روحانی

      • بدون نام

        بعد از ایشون دو نفر شهردار شدند، چه کار کردند؟؟؟

        قالیباف حداقل تهران را یکیم سروسامون داد

    • بدون نام

      درود بر تو ..شرف وانسانیت تو بالاتر همه دولتنامردان امروز است که خباثت وناکارا آیی انها نظام مقدس اسلامی رادرکام مرگ کشانده اند جایی برای اعتماد نگذاشته اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو پی کارت عمو جون

      • بدون نام

        بله در دزدی و فساد واقعا سرامد هستند دایی خود من کارمند شهرداری هست و از نزدیک دیده میگفت حجم فساد وصف ناپذیره تو شهرداری

      • بدون نام

        هر کس به شهرداری در زمان مدیریت قالیباف مراجعه می کرد به راحتی به گستردگی فساد پی می برد

    • بدون نام

      اخه قالیباف برای مردم چه کار مفید انجام دادی به غیر از بد بختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پلیس 110 از ابتکارات شخص ایشان است تحولات بسیار فوق‌العاده عمرانی در تهران نتیجه تلاش‌های مجاهدانه ایشان است سوابق جهادی و انقلابی و سلامت ایشان نیز در بین مسوولان سرآمد است شما که سر خ. د را مثل کبک زیر برف میکنید نمیتوانید خورشید را در پس ابر نگهدارید

      • بدون نام

        برو بخواب عزیزکم کسر خواب داری جیگرم که یه جمله چرتو نوشتی

      • بدون نام

        کسی منکر برخی کارهای مفید لیشان نیست ولی بحث اینحاست به چه قیمتی؟؟؟؟ایشان فساد را شهرداری نهادینه کرد. البته بسیاری اعتقاد دارند که ایشان برای پیشبرد کارها چاره جز کنار
        آمدن با فساد اداری نداشت و اصولا فساد بحدی گسترده شده بود که ایشان اگر می خواست نمی توانست کاری انجام دهد

      • آزاد

        اقای قالیباف کار زیاد کرده ولی اگر وارد سیاست نمیشد و سودای ریاست جمهوری در سر نمیداشت و نیت خود را در بازسازی شهر و شهرداری میگذاشت خدماتش هرگز فراموش نمیشد ولی افسوس

    • AAAAA

      خیلی جالبه یارو هر کاری کرده را نه محاکمه میکند ونه تذکر میدن ۶ ماه که از برکناری گذشت جایی بالا تر میرود مثل اینکه قانون برای این مسئولان صدق نمیکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بخواب عزیزکمAAAA

      • بدون نام

        AAAA برو بخواب کسر خ اب داری

    • بدون نام

      خدایا اینا چرا سیر نمیشن؟
      چی میخوان ؟
      دنبال چی هستن؟
      بابا گورتون رو گم کنید

    • بدون نام

      خدایا اینا چرا سیر نمیشن؟
      چی میخوان ؟
      دنبال چی هستن؟
      بابا گورتون رو گم کنید

    • بدون نام

      درسته یک شبه سردار شدی اما یک شبه سیاستمدار،رئیس جمهور،رئیس مجلس نخواهی شد چون کمی باید به عملکرد گذشته خود رجوع کنی تا ببینی چه کارمثبتی داشتی که اکنون چنین ادعای در سر می پرورانی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب تو رای نده برای امثال شما مثل دکتر قالیباف که با سلامت نفس کار می‌کند حیف است

      • از دولت بی عرضه روحانی بمراتب قدرتمندتر وغیرتمند ترست

        بسیار فرد وانسانی غیرتمنداست برو بخواب تو

      • بدون نام

        عملکرد روحانی خوب بود که بهش رای دادید؟

      • بدون نام

        هرچی باشه از شیخ حسن بهتره

    • بدون نام

      ناکام دوران ها در حالی که شیفته مقام و قدرته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای مردم به امثال قالباف بهتر از این گروه هستند که قوه مجریه دستشان هست درباره قالیباف هم هرچه بگویند دروغ میگویند اصلا این گروه به اصطلاح اصلاحات انگار نافشان با دروغ بریده شده

      • وحید

        از دولت ناپاک اصلاح طلبان و روحانی وغیره وغیره بسیار و بمراتب باعرضه و غیرتمند است

      • وحید

        از دولت ناپاک اصلاح طلبان و روحانی وغیره وغیره بسیار و بمراتب باعرضه و غیرتمند است

      • بدون نام

        اقای قالیباف تکلیف باغهای ویران شده منطقه ۲۲ ویران ش ه بنفع اقا زاده ها تکلیف زمینهای نجومی تکلیف هزاران میلیارد پول را که پرونه همه را نجفی به قوه قضاییه داده روشن کن و از خدا بترس بعد نظریه پردازی کن

    • بدون نام

      مهره همیشه سوخته

    • بدون نام

      خدا ازت نگذره که باند و باند بازی و ریا و تزویر را در شهرداری رواج دادی

    • بدون نام

      قالیباف جایگاه مردمی نداره , او مرد همیشه بازنده انتخاباته , افتضاحات معماری و شهرسازی که در تهران بوجود آورد تا دهها سال شهر تهران رو آزار خواهد داد , بیش از 50 هزار میلیارد بدهی شهرداری تهران به شرکتهای پیمانکار از شاهکارهای افتضاح این آقای خلبان دکتر شهردارسابق هستش , او بازنده همیشگی انتخاباته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشان اگر قدرت طلب بودند در انتخابات اخیر به نفع ديگری کنار نمی‌رفت و شانس خود را می آزمود در حالی که رای بسیار بالایی می‌توانست نسبت به کاند یدها دیگر داشته باشد تنها به مصلحت و رای دیگر سیاسیون متاسفانه کنار رفتند تا اینگونه ناجوانمردانه بگویند مهره سوخته و.... همان چیزی که رقیب به شدت دنبال آن است

    • بدون نام

      قالی باف شخصیت مدیریتی قابل اثبات و اجتماعی مطرحی ندارد .

    • بدون نام

      تفکرات واهی بازم همراه باشکست خواهدبود!
      تشنگان خدمتید یاقدرت؟؟

    • بدون نام

      نرسه انشاالله

    • بدون نام

      این توهم اصلاح طلبان است قالیباف با تمام کم و کاستیها به کوری چشم شما موفق ترین شهردار دوران بوده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

      • امیرعلی

        یک مردبه تمام معناست مردعمل به خدا

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم، قالیباف صد بار می ارزه به روحانی

    • بدون نام

      قالیباف نامی که ضرر رساند به اهالی خیابان هفده شهریور و برای بعضی غیر قابل جبران

    • بدون نام

      قالیباف دیگه تموم شده است.بای بای

    • بدون نام

      درود بر سردار عزیز قالیباف .مرد عمل و تلاش و کوشش. قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

    • بدون نام

      قالیباف عشقه

    • بدون نام

      خب خبر آن لاین باید هم اینگونه در مورد دکتر قالیباف بنویسد. سایتی که وابسته به دولت است و وظیفه اش تخریب رقیب است.

    • بدون نام

      این آدم رو حيفه که حتی قالی ببافه چه برسه به مسوليت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود برقالیباف مرد کار وعمل.

    • بدون نام

      نامردی در حق دکتر قالیباف منجر به ناکامی شد که الان همه به آن اعتراف دارند نو اصولگرایی انقلابی با روحیه جهادی و پایبند ی به آرمان‌های نظام اسلامی نیاز قطعی کشور است دشمنان داخلی مخصوصا از پرچمداری دکتر قالیباف میترسند

    • بدون نام

      چرا نظر ثبت نمیکنی ها؟؟؟قالیباف عشقه

    • بدون نام

      اخه من تعجب میکنم مگه ما جوانان بادل وجرعتی مثل حججیها کم داریم که اینارا هنوز به ریاستها راه میدن .اخه ببینید یه وزیر جوان داریم چه برسر موبالهایه قاچاق اورده .به صفر رسونده

    • بدون نام

      نواصولگرایی همان نئونازی است.

    • بدون نام

      چطور شده محمد باقر دوباره پیدا شده بلکم دوباره میخواد جای حسن پر کند

    • بدون نام

      اقای قالبباف مدیری شایسته است و حیف که اورا کنار بگذارند اما متاسفانه افت سیاسی کاری ایشون را هم بیمار کرده

    • حامـــــــد

      ڪسانی ڪه شهر تهران رادر دوره شهرداری قالباف تهران تجربه ڪرده اند ،میدانند ڪه مثل دڪت دیڱه نمیتونند درشهرداری ببینند ،درطی اینمدتی ڪه ایشان از شهرداری رفته نه پروژه جدیدی نه خط مترو جدیدی ،هر ڪسی هم ڪه بیاد دیڱه درشهرداری موفق بشه چون مردم تهران شهرداری اون موقع ڪه تهران در ترقی وپیشرفت بود رادیده اند و شهردار جدید کارسختی دارد،هر چند شهردار های الان حتی قدرت بردن آشغالها روهم ندارند وبه بهانه مریضی استعفا میدهنز

    • بدون نام

      قالیباف اگه از تهران شرکت کنه.اولین رای را خواهد آورد.این جریان مفاسد تو شهرداری هم تماما مانور سیاسی رقیب بود.که ثابت نشد.مدیر جهادی خدا نگهدارتو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور ثابت نشده است؟؟؟ ...

    • بدون نام

      قالی باف توزمانی که سرباز بودم ریس نیروی انتظامی شد خدایی فقط جیپ قراضه داشیم وژسیه ای که مال زمان شاه بود دست ما بود در مدت کوتاهی تونسته کل نیرو رو تجهیز به بهترین ها کنه حقوق پرسنل دو برابر کرد انصافا دیگه مثل ایشون نیومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر قالیباف اگر قالیباف رییس‌جمهور میشد ایران بهترین کشور دنیا میشد واقعاً آقای قالیباف مرد کار وعمل هستند و دلسوز مردم ایران. خدایا در پناه خودت حافظ شون باش. اللهم عجل لولیک الفرج.

    • shohrehandy

      تنها کسی که تو این دوره زمونه هر حرفی زده عملی کرده ایشون بود هر چند که ما ملت ایرانی رو امروز قلقلک بدن سال بعد میخندیم. قالیباف گفت کشور به باد میره خیلیا متوجه نشدن حالا وضعیت اقتصادی و رفاهی امروز ملتمون تفسیر حرفای اون روزای آقای قالیباف هستش . من که همیشه طرفدارش بوده و هستم. لااقل خوشتیپه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شالله اين دوره مردم از جهل دربيان و به ايشون راي بدن

    • جواد

      با سلام به همه عزیزان ، به نظر من ما در حال حاضر شرایطی را دا ریم که شباهت زیادی به مثال کار کردن خرو خوردن یابو داره ، اونایی که واقعا زحمت می کشند ، بیشتر بیگاری میکنند ، اونایی هم که قدرت و موقعیت دارن اصلا سیری ناپذیرن. ، راهکار ما اجرای درست و بدون ترس و حاشیه ، قانون

    • جواد

      در آمریکا دو پروفسور جامعه شناسی برای درک شرایط و رفتار مردم افغانستان و پاکستان طرحی را پیاده میکنند به این صورت که در یک شهر کوچک آمریکا اعلام میکنند که مثلا در روز 21 ماه از ساعت 6 صبح تا 6 غروب ، قانون اجرا نخواهد شد ، ولی در همان روز اعلام شده چنان هرج و مرجی میشه که ظهر نشده برنامه را لغو میکنن و نتیجه میگیرن که مردم افغانستان هم مردم وحشی نیستند و اولین دلیل پیشرفت و فرهنگ هر جامعه ،، نحوه اجرای قانونه ،، که هر چقدر دقیقتر و بی تعارف و درست تر اجرا بشه ، اون مردم با فرهنگ و سالمتر برخورد خواهند کرد و مثلا کسی جرات اختلاس یا پارتی بازی یا هر قانون شکنی را نخواهد داشت ، ممنون

    • رسول

      درودبرقالیباف که تهران راآبادکرد اگرریس جمهورمیشد مملکت راآبادمیکرد ولی حسن روحانی ...

    • رضا

      اگه بیاد بهش رای میدیم تا با شیخ حسن مقایسه اش کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج