جاباما
۷۶۱۶۲۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مراسم برائت از مشرکین در عرفات برگزار شد

میلیون ها مسلمان در ادامه مناسک حج ابراهیمی ۹۷ ، امروز دوشنبه در عرفات، منطقه ای واقع در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرق مکه مستقر شدند؛ هزاران زائر ایرانی نیز ، مراسم برائت از مشرکین را با سردادن شعارهایی علیه آمریکا، اسرائیل و متحدانش در همین محل برگزار کردند.

خبرگزاری ایرنا: مراسم برائت از مشرکین صبح دوشنبه با قرائت پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام توسط حجت الاسلام قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی و با حضور محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمع بزرگی از حجاج ایرانی برگزار شد.

حجاج ایرانی و برخی حجاج از سایر کشورها در این مراسم ، شرکت داشتند و در قالب شعارهایی، نمادهای شیطانی و استکباری را محکوم کردند. آنها وحدت و همبستگی مسلمین و مقابله با طرح های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام را نیز فریاد کشیدند.

در ادامه ، بیانیه این مراسم با شعار الله اکبر حاضران قرائت شد که در آن هرگونه سازش با مستکبران و مشرکین محکوم شده است.

دعای عرفه ، بخش دیگری از مراسم امروز است که در عرفات برگزار خواهد شد. ایرانی ها همگام با سایر مسلمانان جهان، این دعا را بصورت قرائت جمعی برگزار می کنند.

عرفات بخش اول از مناسک ویژه ایام تشریق محسوب می شود که حجاج بعد از محرم شدن ابتدا وارد این منطقه می شوند؛ جایی که به اعتقاد مسلمانان، محل شناخت خود و خداوند است.

براساس روایات، حضرت آدم و حوا بعد از رانده شدن از بهشت، در چنین منطقه ای از زمین هبوط کردند و آدم در همین نقطه از زمین توبه کرد.

نزدیک به ۳ میلیون مسلمان از یکشنبه شب (دیشب) راهی عرفات شدند و قرار است بعد از یک وقوف حدودا ۲۴ ساعته عصر امروز دوشنبه این منطقه را به مقصد مشعر الحرام(مزدلفه) منطقه ای مابین عرفات و منا ترک کنند.

حجاج صبح سه شنبه همزمان با عید قربان در عربستان به منا ، ناحیه ای در حومه شرق مکه منتقل می شوند و تا روز پنجشنبه در آنجا مستقر خواهند بود و بعد از سنگباران شیطان و انجام عمل قربانی، به اعمال خود پایان داده و برای طواف به مکه باز می گردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه می خواستید از مشرکین برائت بجویید اصلا به عربستان که زیر نظر بن سلمان کافره نمی رفتید .بسه اینقدر نمایش برگزار نکنید!

    • رضايي

      چطوره يه مراسم برائت از مسئولين هم تو ايران داشته باشيم يه خسته نباشيد به همه خبرنگاران سايت ها شبکه ها که وقتي ديدن يک ماه هست بنزين سوپر نيست نه حرفي زدن نه چيزي گفتن نه چيزي نوشتن شتر ديدي نديدي مثل اينکه وزارت نفت پيش پيش با اينا حسابش رو صاف کرده

    • بدون نام

      اگر به جای برائت از مشرکین، برائت از مفسدین برگزار میشد وضعمون خیلی بهتر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج