جاباما
۷۶۱۶۵۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
پ

میلیونر چینی زباله‌های خیابان را جمع می‌کند

ژونگ کونگرانگ، کارآفرین موفق چینی را به خاطر عادت طولانی مدت تمیز کردن خیابان‌های شهرش، «میلیونر آشغال جمع کن» می‌نامند.

برترین‌ها : ژونگ کونگرانگ، کارآفرین موفق چینی را به خاطر عادت طولانی مدت تمیز کردن خیابان‌های شهرش، «میلیونر آشغال جمع کن» می‌نامند. این مرد ۵۲ ساله سه سال پیش، بعد از یک سفر خانوادگی به جنوب چین، کار جمع آوری زباله از خیابان‌ها را شروع کرده است. او در آنجا با یک استاد دانشگاه بازنشسته ملاقات کرد که در چهار سال اخیر هر روز زباله‌های ساحل را جمع می‌کرد. ژونگ آنقدر تحت تاثیر قرار گرفت که تصمیم گرفت عادت او را به محض برگشتن از تعطیلات، در شهر خودش پیاده کند.
میلیونر چینی زباله‌های خیابان را جمع می‌کند
جالب است بدانید این عادت در ابتدا با واکنش و توجه منفی مردم محلی و رسانه‌ها روبرو شد. مردم نمی‌توانستند درک کنند چرا میلیونری که مال و اموال زیادی دارد، از خیابان‌ها زباله جمع می‌کند. آن‌ها فکر کردند این کار را برای جلب توجه انجام می‌دهد، اما ژونگ اجازه نداد این افکار منفی مانع او شود.
حتی در ابتدا خانواده اش هم از رفتار او گیج شدند. همسر و فرزندانش عادت عجیب او خجالت می‌کشیدند و سعی می‌کردند کسی آن‌ها را با او نبیند. اما به مرور زمان نگرش مردم تغییر کرد. آن‌ها متوجه شدند که با تلاش‌های ژونگ محله شان تمیزتر شده و شروع به تحسین و حمایت از او کردند. همسرش اکنون به کمپین او پیوسته و کسانی که در خیابان آشغال می‌ریزند را سرزنش می‌کند.
میلیونر چینی زباله‌های خیابان را جمع می‌کند
ژونگ می‌گوید: «اینکه ما در خیابان آشغال بریزیم یا آشغال‌ها را جمع کنیم به مدرک دانشگاهی، سابقه فرهنگی، سن یا موقعیت اجتماعی-اقتصادی ربطی ندارد. آشغال جمع کن میلیونر سعی می‌کند الهام بخش دیگران باشد. او هنگام جمع آوری زباله یک تیشرت نارنجی جالب توجه می‌پوشد و کارمندانش را به خاطر کثیف کردن محل کار ۱۰ یوآن جریمه می‌کند. او معتقد است چین به قوانین سختگیرانه تری نیاز دارد و انضباط شخصی به تنهایی کافی نیست. شاید ژونگ یک نفر باشد، اما الهام بخش میلیون‌ها نفر در چین شده است. باور کنید یا نه، ژونگ تنها آشغال جمع کن میلیونر دنیا نیست. یک تاجر کره‌ای که در بحرین زندگی می‌کند ۱۱ سال است هر روز زباله جمع می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم دمش گرم

    • مهدیه

      انوقت آقا زاده های ما میگن چون مثل ما آقا زاده نیستید و نمی تونید مثل ما پولدار باشید برید بمیرید

    • بدون نام

      میلیونر های ماهم احتکارو اختلاص میکنن

    • کاربر

      منم همینم.هر روز که آشغال ها رو میبرم بیرون.از دمه خونه تا سطل زباله هر چی آشعال جمع میکنم.دختدم اوایل خجالت میکشید ولی الان خودشم کمکم میکنه.متاسفانه مردم ما فقط میگن خونه و زندگیمون تمیز باشه کوچه و خیابون هیچی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من الان هفت ساله از توی خونه زباله هام رو تفکیک میکنم بعد هم آخر هفته زباله های تفکیک شد رو میذارم عقب ماشینم و هرجا سطل تفکیک زباله یا افراد زحمتکشی رو که زباله های تفکیک رو جمع میکنند میبینم به ایشان تحویل میدم . جدیدا هم یکی از بستگان خواهش کرده زباله های پلاستیکی رو به ایشان بدم میگه جمع میکنم با مبلغ خوبی میفروشم
        منم خوشحالم که اینطوری هم به محیط زیست کمک میکنم هم به اطرافیانم

    • بدون نام

      به جای این ادا و اطوارها اگه واقعا می خواهد ی کار خوب انجام بده به ادم های ضعیف و مستمند کمک کنه. به نظر من که حتما و صد در صد برای جلب توجه بود. حتی برای اینکه مطمئن بشه به اندازه کافی جلب توجه می کنه تی شرت نارنجی هم می پوشه. ای امان از ادم های ریاکار و ای امان از ادم های خل که همیشه برای دست زدن و هورا کشیدن اماده اند.

      پاسخ ها

      • نرگس

        ببین این ایرانه که اگه بابات بهت غذا میده شک میکنی که حتما یه نیتی پشتشه.متاسفانه این بدبینی توهممنون ریشه دوونده.

      • saeedeh

        با احترام به نظر شما بعضی کارا عمدا باید با جلب توجه . انجام بشن. واسه اینکه همه گیر بشه.

      • Niloofar

        واقعا برای طرز فکرت متاسفم

    • Shaqyq

      درود به شرفش

    • پریسا (همون پری)

      انسانیت یعنی این.

    • بدون نام

      ای بابا تو چین هم بدبخت و بیچاره خیلی زیاده. چرا شما همه اش ارزو دارین ی ادم خوب پولدار پیدا کنین که مشکلات بقیه براش مهم باشه. همیشه کار خیر تو خفا هست و ریا تو ساز و دهل. اگه ادم ساده احمق اینقدر فراون نبود دنیا این قدر برای ادم های فریبکار و دغل باز ایده ال و شیرین نبود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج