جاباما
۷۶۱۸۶۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

نتایج ورزشکاران ایران در روز دوم بازی‌های آسیایی

دومین روز از هجدهمین دوره بازیهای آسیایی اندونزی با کسب یک طلا، دو برنز و قرار گرفتن کاروان ایران در رده ششم جدول رده بندی به پایان رسید.

مهر: دومین روز از هجدهمین دوره بازیهای آسیایی اندونزی از صبح امروز دوشنبه ۲۹ مردادماه با برگزاری مسابقات در رشته های شمشیربازی، تالو، ساندا، تیراندازی، قایقرانی روئینگ، دوچرخه سواری کوهستان، تنیس، کبدی، سپک تاکرا، کشتی آزد، تکواندو بخش مبارزه، هندبال، فوتبال، سوارکاری، پاراگلایدر و والیبال ساحلی برای نمایندگان ایران دنبال شد که حاصل تلاش ورزشکاران کشورمان، کسب یک مدال طلا توسط پرویز هادی در کشتی آزاد و دو نشان برنز توسط عاشورزاده در تکواندو و پاکدامن در شمشیربازی و افزایش تعداد مدالهای ایران به عدد هشت بود.

نتایج ورزشکاران ایران در روز دوم به شرح زیر است :

پاکدامن برای شمشیربازی آبروداری کرد

در دومین روز از مسابقات این رشته علی پاکدامن در اسلحه سابر بعد از برد ورزشکاران ژاپن، ویتنام، هنگ کنگ، قطر راهی مرحله حذفی شد. وی هنگ کنگ و ویتنام را برد تا جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند. سپس در دیدار نیمه نهایی نتیجه را به شمشیرباز کره ای واگذار کرد و چهارمین برنز ایران را به نام خود ثبت کرد.

مجتبی عابدینی در همین اسلحه با سه برد برابر یتنام، مالزی و قطر و دو باخت مقابل هنگ کنگ و چین به جدول حذفی رسید. عابدینی در گام اول نماینده چین را برد و راهی جدول یک چهارم نهایی شد اما با باخت برابر نماینده کره جنوبی شانس کسب مدال را از دست داد و حذف شد. روز گذشته نمایندگان ایران در اسلحه اپه و سابر زنان و مردان در مرحله حذفی از گردونه رقابتها خداحافظی کرده بودند.

نتایج ورزشکاران ایران در روز دوم بازی‌های آسیایی

سپک تاکرا باز هم باخت

تیم ملی سپک تاکرای مردان ایران دومین بازی خود در مسابقات را با نتیجه دو بر یک برابر هند واگذار کردند تا متحمل دو شکست در این بازیها شوند.

کبدی سرافراز در روز دوم

تیم ملی کبدی زنان ایران با نتیجه ۴۷ بر ۱۹ تیم بنگلادش را از پیش رو برداشت و تیم کبدی مردان نیز با اقتدار تیم پاکستان را با نتیجه ۳۶ بر۲۰ شکست داد تا راه خود را برای کسب مدال طلای این بازیها هموار کنند.

فوتبال باخت اما صدرنشین بالا رفت

تیم فوتبال ایران عصر امروز در ادامه بازیهای مرحله گروهی برابر میانمار قرار گرفت اما با وجود باخت دو بر صفر و ارائه بازی ضعیف برابر میانمار به عنوان صدرنشین گروه F راهی مرحله دوم رقابتها شد.

لیتای درساژ ایران دوازدهم شد

لیتا سهیلا سهی نماینده ایران در سوارکاری و در بخش درساژ عنوان دوازدهم بازیهای آسیایی را از آن خود کرد.

دو برد از آن ساحلی بازان والیبال

ایران در این رشته ورزشی دو نماینده دارد. تیم والیبال ساحلی الف کشورمان در اولین مسابقه برابر تیم تیمور شرقی با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. تیم والیبال ساحلی ب نیز مقابل تایلند با همین نتیجه پیروز شد.

پاراگلایدر سواران بر فراز جاکارتا

این رشته ورزشی که برای اولین بار شانس حضور در بازیهای آسیایی را کسب کرده است با سه نماینده در راند اول رقابتها حاضر شد. سید علیرضا عمیدی نمین به عنوان بهترین نماینده ایران در این رشته در راند اول موفق شد در رده اول جدول قرار بگیرد. محمود شیرازی و عباسقلی زاده دیگر نمایندگان ایران در این رشته هجدهم و سی ام ایستادند. این رقابتها در ۱۰ راند دنبال خواهد شد.

هندبال ایران حریف بحرین نشد

شاگردان زوران کاستاراتوویچ امروز در حالی اولین مسابقه خود در مرحله دوم و جدول یک چهارم نهایی را با نتیجه ۲۹ بر ۲۳ به تیم بحرین واگذار کردند که این دیدار از سوی بحرینی ها حواشی بسیاری داشت. بازیکنان بحرین در این دیدار دو کارت قرمز و یک زرد دریافت کردند. کاستاراتوویچ سرمربی تیم هندبال ایران نیز از وضعیت این بازی به شدت انتقاد کرد و گفت: « فکر می کنم رینگ بوکس جای دیگری است ». هندبالیست های ایران چهارشنبه به مصاف هنگ کنگ می روند.

سنگین وزن کشتی آزاد؛ یک نماینده یک طلا

در دومین روز مسابقات کشتی آزاد ایران تنها یک نماینده داشت. پرویز هادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم تنها نماینده ایران بود که موفق شد ابتدا ورزشکاری از هند را دو بر صفر شکست دهد. سپس کشتی گیر قزاقستانی را با همین نتیجه از پیش رو برداشت تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

هادی آزادکار ازبکستانی را با نتیجه ۱۱ بر ۸ شکست داد و راهی دیدار فینال گردید. کشتی گیر شایسته ایران در این مسابقه ورزشکار چین را مغلوب کرد و سومین مدال طلای ایران را بدست آورد. کشتی آزاد ایران پیش از این صاحب دو مدال طلا و یک برنز شده بود.

نتایج ورزشکاران ایران در روز دوم بازی‌های آسیایی

ادامه پاروزنی روئینگی ها با سه فینالیست

در ادامه مسابقات مقدماتی روئینگ بازیهای آسیایی، محسن شادی دارنده قایق تک نفره سبک وزن مردان در دور مقدماتی دوم شد و به مرحله شانس مجدد راه یافت. در همین بخش و قسمت زنان نازنین ملایی در گروه خود دوم شد اما جواز حضور در مسابقه فینال را کسب کرد. در دو نفره سبک وزن مردان تیم ایران با ترکیب امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی در رده دوم ایستاد و به مرحله شانس مجدد راه یافت.

تیم دونفره زنان ایران در قایق سبک وزن با ترکیب مریم رحمانی و مریم امیدی پارسا در گروه خود دوم شده و جواز حضور در مسابقه فینال را بدست آورد. تیم چهارنفره سبک وزن مردان نیز با ترکیب پاروزنان بهمن نصیری، مسعود محمد، مجتبی شجاعی و سیاوش سعیدی در دور مقدماتی در گروه خود اول شده و مستقیما راهی فینال A شدند.

عاشورزاده با برنزش روز بد تکواندوی ایران را تمام کرد

رقابتهای بخش مبارزه تکواندو امروز با حضور سه نماینده ایران آغاز شد. الهه شیدانی در وزن ۵۳- کیلوگرم بعد از برد برابر نماینده فیلیپین نتیجه را به تکواندوکار قزاق واگذار کرد و حذف شد. ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷- کیلوگرم که جایگزین کیمیا علیزاده در این رقابتها بود ابتدا رزمی کار ویتنام را شکست داد اما نتیجه را به نماینده اردن واگذار کرد و از گردونه رقابتها حذف گردید.

فرزان عاشورزاده نماینده جوان ایران در وزن ۵۸- کیلوگرم ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد. سپس با برد برابر ورزشکاران تاجیکستان و ویتنام جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. عاشورزاده جوان در ادامه برابر تکواندوکار اهل ازبکستان باخت و از راهیابی به دیدار فینال بازماند و به کسب مدال برنز قناعت کرد. این دومین مدال برنز کاروان ایران در این بازیها بود.

نتایج ورزشکاران ایران در روز دوم بازی‌های آسیایی

حذف کامل تنیسورهای ایران از بازیهای جاکارتا

در ادامه دومین روز از رقابتهای تنیس، غزل پاک باطن دومین نماینده ایران با شکست برابر عمان از رقابتها حذف شد. امیرحسین بادی و شاهین خالدان که در دور اول با حاضر نشدن نماینده قرقیزستان با خوش شانسی به دور دوم صعود کرده بودند،

امروز برابر تنیسورهای کشورهای چین تایپه و هنگ کنگ از گردونه رقابتهای انفرادی حذف شدند تا تمام تنیس بازان ایران در بخش انفرادی از جدول مسابقات کنار بروند. اما در بخش تیمی؛ تیم دونفره بانوان و همین طور تیم مردان ایران با نتیجه مشابه دو بر صفر به تیم های هنگ کنگ باختند و از گردونه رقابتها حذف شدند.

زنجانیان پنجمی دانهیل را کسب کرد

در دومین روز از مسابقات بازیهای آسیایی جاکارتا، حسین زنجانیان به عنوان اولین رکابزن ایران در ماده دانهیل رشته دوچرخه سواری کوهستان رقابت کرد. زنجانیان جوان در دور مقدماتی این ماده هفتم شده و راهی مرحله فینال شد. وی در فینال با کسب عنوان پنجم از کسب مدال بازماند.

ششمی و نهمی از آن بانوان تالوکار ایران

در ادامه رقابتهای بخش تالوی رشته ووشو، فاطمه حیدری در ادامه مسابقات خود در فرم نن دائو مسابقه داد و با جمع امتیازاتش از مسابقات فرم نان چوان روز قبل عنوان نهم را کسب کرد. هانیه رجبی هم در همین بخش با کسب عنوان ششمی بازیها به کار خود پایان داد.

دو پیروزی و یک شکست از آن سانداکاران مرد

رضا سبحانی در وزن ۵۶- کیلوگرم در اولین تجربه بازیهای آسیایی اش نتیجه را به نماینده اندونزی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. فرود ظفری در وزن ۶۵- کیلوگرم برابر نماینده میزبان پیروز شد. عرفان آهنگریان در وزن ۶۰- کیلوگرم در دومین مسابقه خود نماینده یمن را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

راهیابی تیم ژیمناستیک و سعیدرضا به فینال بازیها

تیم ژیمناستیک ایران در بخش تیمی با قرار گرفتن در رده هشتم در میان ۱۳ تیم حاضر جواز حضور در مرحله فینال بخش تیمی را کسب کرد. سعیدرضا کیخا هم با قرار گرفتن در رده ششم انفرادی ماده خرک حلقه به فینال راه پیدا کرد.

پرچمدار هفتم شد؛ جوانترین تیرانداز و ورزشکار کاروان چهارم

در تیراندازی و در ماده تفنگ ۱۰ متر مردان امیرمحمد نکونام در دور مقدماتی ششم شد و جواز حضور در مرحله فینال را کسب کرد. وی در میان هشت ورزشکار فینالیست هفتم شد. امیرسیاوش ذو الفقاریان که اولین حضور خود در بازیهای آسیایی را تجربه می کرد در رده دوازدهم قرار گرفت و به فینال نرفت.

در تفنگ ۱۰ متر زنان، الهه احمدی و صادقیان در دور مقدماتی به ترتیب پنجم و ششم شده راهی مرحله فینال شدند. آرمینا صادقیان که جوان ترین ورزشکار کاروان ایران نیز محسوب می شود با کسب عنوان چهارم از کسب مدال بازماند. احمدی پرچمدار ایران نیز در رده هفتم ایستاد.

اما در پایان دومین روز از مسابقات تراپ، محمد پرورش نیا با ۱۱۲ امتیاز بیست و سوم شد. علی حافظی با ۱۰۳ امتیاز بیست و هشتم شد. شیوا فرح پور در بخش بانوان با ۱۱۰ امتیاز در رده چهاردهم مسابقات ایستاد و سپیده سیرانی با ۱۰۷ امتیاز عنوان نوزدهم را از آن خود کرد.

ایران با هشت مدال در رده ششم جدول

با کسب مدال طلای پرویز هادی ایران در پایان دومین روز از بازیهای آسیایی موفق به کسب هشت مدال شامل سه طلا، دو نقره و سه برنز شده است. هم اکنون در جدول رده بندی چین ۳۶ مدال اول، ژاپن با ۳۰ مدال کره جنوبی با ۲۴ مدال دوم و سوم هستند. ایران با ۸ نشان خود هم اکنون در رده ششم قرار دارد.

مدال آوران ایران در پایان روز دوم :

طلا:
حسن یزدانی - کشتی آزاد
علیرضا کریمی - کشتی آزاد
پرویز هادی - کشتی آزاد

نقره:
مرجان سلحشوری - پومسه تکواندو
کوروش بختیار - پومسه تکواندو

برنز:
رضا اطری - کشتی آزاد
فرزان عاشور زاده - تکواندو
علی پاکدامن - شمشیربازی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی اسکندری

      بد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج