۷۶۳۰۹۸
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف ابلاغ می‌شود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه بزودی دولت افزایش تعرفه آب شرب مشترکان پرمصرف را ابلاغ می کند گفت:اصلاح الگوی کشت و مذاکره در خصوص کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی جزء رئوس و برنامه های اصلی کمیته سازگاری با کم آب است.

خبرگزاری فارس: محمد حاج رسولی‌ها در پاسخ به این سوال که در کارگروه سازگاری با کم‌آبی قرار بود افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است دلیل آن چیست؟ گفت: بحثی که در خصوص تعرفه آب شرب مشترکان پرمصرف بوده است یک ماه پیش تصویب شد و در حال حاضر در دستورکار دولت است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: این افزایش آب تنها برای مشترکان پرمصرف است و افزایش عمومی نخواهد بود و در حال حاضر چون این موضوع در کارگروه تخصصی سازگاری با کم‌آبی تصویب شده و تمام اصلاحات انجام شده است، در دولت در حال بررسی است که به زودی آن را ابلاغ خواهد کرد.

پیشتر عباس سروش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفته بود که مشترکان پرمصرفی که بیش از الگوی مصرف (در استان های مختلف الگوی مصرف متفاوت است) آب مصرف کنند، تعرفه های آن ها ۱،۴ برابر گران تر خواهد شد.
وی افزود: این افزایش قیمت با قیمت تمام شده فاصله زیادی دارد و اگر قرار باشد به قیمت تمام شده محاسبه شود باید با شیب ملایم به آن قیمت برسیم.

*ارزش تأمین آب شرب بالا است

حاج رسولی ها در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف می‌تواند کمکی برای کاهش مصرف کند، گفت: قطعا این افزایش تعرفه آب برای اینکه جامعه‌ای که پرمصرف است را به لحاظ صرفه‌جویی در مصرف آب شرب کنترل و مصرف آب را کاهش دهد مفید خواهد بود و درست است که مصرف آب شرب در کشور عدد پایینی است و مصرف آب در بخش کشاورزی ۹۰ تا ۹۲ درصد است، اما ارزش تأمین آب شرب بالا است.

*کارگروه سازگاری با کم آبی در ابتدای راه برای کاهش مصرف آب بخش کشاورزی است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پاسخ به این سؤال که سالهاست عنوان می‌شود که مصرف آب در بخش کشاورزی بالاست و هدرروی آب در این بخش نیز بالاست، آیا کارگروه سازگاری با کم‌آبی برای تعرفه آب کشاورزی نیز ورود خواهد کرد تا مصرف آب در این بخش نیز تا حدودی کاهش یابد و راندمان آن بالاتر برود گفت: به هر حال کمیته سازگاری با کم آبی در ابتدای راه است و کاری که سالها روی زمین مانده بود نمی توان در طول یک شب مرتفع کرد و بر روی میز مذاکره قرار گیرد.

*اصلاح الگوی کشت جزو رئوس و محورهای اصلی کارگروه سازگاری با کم‌آبی

حاج رسولی ها اضافه کرد:اصلاح الگوی کشت جزو رئوس و محورهای اصلی کارگروه سازگاری با کم‌آبی است که تقریباً تاکنون نتوانسته‌ایم آن را عملیاتی کنیم اما در این خصوص جلسات کمیته‌های تخصصی از الگوی کشت در کشور تا بحث کشت برنج که به صورت خاص روی آن در حال مطالعه هستیم برگزار شده است.

وی تاکید کرد:در ابتدا نمی توان ممنوعیت کشت را در برنامه قرار داد اما در وهله نخست برای آن محدودیت و سپس سیاست‌های تشویقی و تنبیهی و درنهایت به ممنوعیت باید برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      گران کردن دردی را دوا نمی کند علت مصرف او را جویا شوید اگر خانواده ای پر جمعیت باشد یا مشکل خاصی داشته باشند از نان شبان کم می گذارند .

    • مشایخی

      تابستان تمام شد تازه یادتان افتاد

    • بدون نام

      دولت هزینه حمام رفتن را گران کند شپش در دوران تحریم افزایش پیدا می کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت خسته شدیم از بس این مطالب صد من یه غاز وشنیدیم.
        چهل سال است که این حرف تکرار وتکرار میشود .
        خسته نشدید.

    • بدون نام

      برو یقه اونایی بگیر که منابع آبی کشور را به کشورهای همسایه هدایت کرده اند
      برو یقه اونایی بگیر که بخاطر عدم کنترل و هدایت صحیح آب بجای اینکه وارد منابع آبی کشور شود این جریانات حیاتی داره سرازیر کشور افغانستان میشود
      آیا با افزایش تعرفه آب منابع آبی تامین میشود؟
      تاکی بدنبال این سیاستهای غلط و فشار بر مردم هستید؟
      بروید اصل مشکل را ریشه یابی کنید
      تا چیزی شده مردم را لق لقه دهان میکنید و مردم را قربانی بی لیاقتی و بی مسوولیتی سیاستهای خود میکنید

    • بدون نام

      مگر سازمان اب عضو شرکت هرمی گلدکوسیت است که مصرف اب مشترکان را به صورت هرمی و تصاعدی حساب می کند یا کازینو ربا و نزول راه انداخته اند که با جریمه کردن قیمت اب را چندین برابر قیمت تمام شده می فروشند این کار گران فروشی و سو استفاده از انحصار اب است اب هم مثل همه چیز فقط یک قیمت باید داشته باشد قیمت تصاعدی کلاهبرداری و ظلم به مشترکان است

    • بدون نام

      اگر به دلیل تنبلی و راحت طلبی و نداشتن دانش و مهارت نمی توانید اب شرب را به مقدار تقاضا و مصرف تامین کنید بجای افزایش قیمت و سهمیه بندی استفا دهید بروید کنار تا افرادی که می توانند بیاییند این کار را انجام دهند

    • بدون نام

      افزایش قیمت می دهیم اب و برق و دلار را برای پرداخت به حقوق های نجومی علی به برکت ا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج