۷۶۴۱۸۰
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

علت فوت چهار تن در جنگل‌های مریوان

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پزشکی قانونی تایید کرده است که فوت چهار نفر از اعضای تیم اطفای حریق در مریوان بر اثر حریق بود و آثاری غیر از سوختگی در بدن آن‌ها وجود نداشت.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پزشکی قانونی تایید کرده است که فوت چهار نفر از اعضای تیم اطفای حریق در مریوان بر اثر حریق بود و آثاری غیر از سوختگی در بدن آن‌ها وجود نداشت.

متاسفانه روز گذشته دو نفر از نیروهای منابع طبیعی شهرستان مریوان و دو نفر دیگر از اعضای انجمن سبز مریوان هنگام عملیات اطفای حریق به شهادت رسیدند که شایعاتی درباره فوت این افراد مطرح شد.

سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان فوت این عزیزان بر اثر حریق بود، اظهار کرد: پزشکی قانونی نیز فوت بر اثر حریق را تایید کرده است و اعلام کرده که آثاری غیر از سوختگی در بدن آن‌ها وجود نداشت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: حریق یک موضوع اجتناب‌ناپذیر است و در کشورهای دیگر دنیا نیز با وجود تجهیزات گسترده و آموزش‌های بیشتر حریق قربانی می‌گیرد. تغییر جهت باد و سرعت آن از جمله عواملی هستند که می‌توانند در شدت آتش‌سوزی اثرگذار باشند.

سبزعلی در ادامه تصریح کرد: از استان کردستان (شهرستان مریوان) به من گزارش دادند که باد شدیدی در منطقه می‌وزید که سبب گسترش حریق شد و نیروهای اطفای حریق نتوانستند فرار کنند و متاسفانه غافلگیر شدند و جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه عوامل دیگری به جز تجهیزات، امکانات و آموزش در اطفای حریق موثر هستند، گفت: جان‌باختن نیروهای اطفا بر اثر حریق بود و صحت هرگونه شایعه‌ای را در این باره رد می‌کنم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان با بیان اینکه اطفای حریق همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: حریق طی روز پنجشنبه (اول شهریورماه) نیز اتفاق افتاده بود که خوشبختانه خاموش شد ولی متاسفانه از دیروز تاکنون دوباره شعله‌ور شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسیح

      خبر رسیده توپخانه باعث اتش سوزی شده اون بنده خداهاییم ک مردم فعال مدنی بودن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین .گرفتیم

      • بدون نام

        ای ول گل گفتی
        چرا فعالان مدنی باید یا توی هواپیما به کوه بخورند
        یا آتش بخورتشون
        انوقت
        اینجا
        همه چی آرومه
        من چقدر خوشبختم

      • بدون نام

        من نمی دونم این ملت چقدر گنجایش شایعات و عصبیت دارند .الان مساله ایران فقط فشار اقتصادیه .خفه بمیرید ببینیم داریم به کدوم جهنم دره ای میریم!

      • وطنم پاره تنم

        روحشون شاد وراهشون پر رهرو

    • بدون نام

      چه شایعه ای؟؟؟؟؟
      چرا نمیگین

    • بدون نام

      دروغگوها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوگیرها

    • بدون نام

      یک بچه دوساله هم این حرفو باور نمیکنه ....خخخ...شما میگین چهار نفر اعضای محیط زیست ومنایع طبیعی پپه بودن نمیدونستن اتش سوزی در جنگل یعنی چی ؟!!! پزشکی قانونی هم غلط کرد اجازه داد بهش دیکته کنند

    • بدون نام

      چرخش باد بجا، چرا اتش نشانی جهت اطفای حریق نرفته ؟ اینقدر دنیا را مثال نزنید و امکاناتش ..اونا با تجهیزات میرن و تلفات میدهند اینجا فعالان محیط زیست و محیط بان باید برن اتش خاموش کنند؟

      پاسخ ها

      • میثم

        با سلام . دوست عزیز چرا در مورد چیزی که نمی دانید اقدام به شایعه پراکنی می کنید. بنده در یگان حفاظت اداره منابع طبیعی مشغول به کارم . خاموش کردن آتش در مراتع و جنگلها بر عهده ادارات منابع طبیعی می باشد. خودم در سه سال گذشته حداقل در 30 حریق شرکت کرده ام و در یکی از حریق ها بزور خودمو نجات دادم . حریق جنگلها رو با حریق داخل شهر مقایسه نکنین. وظیفه خاموش کردن این حریق ها بر عهده آتش نشانی نیست و همکاران مظلوم بنده در منابع طبیعی با سختی کار زیاد و کمترنی دریافتی از این پدیده شوم جلوگیری می کنند. این افراد هم چون من خودم اطلاع دارم بهتون میگم تو حریق متاسفانه کشته نه شهید شدن. خدا رحمتشون کنه.متاسفم برای افرادی که اقدام به پخش شایعه می کنن..

    • بدون نام

      هم فهمیدن مردم ایران عشق شایعاتند روزی هزارتا شایعه درست میکنند تا همه سرگرم باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه همه شایعات به واقعیت ختم میشه بشر

    • وزیری

      چرا همش تکذیب و دروغ
      غیر از اینکه اعتماد مردم رو از بین ببرین چی گیرتون اومده

    • کارمند

      فقط دروغ و تکذیب بلدید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج