۷۶۴۵۴
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (۳)

بی دلیل نیست که نام آن را تصویر متحرک گذاشته اند: ادری هپبورن در فیلم Roman Holiday آنقدر خوش درخشید که باعث شد هزاران نفر تصمیم به سفر بگیرند. کیمیای بین جادوی سینما و زیبایی های دنیا واقعی را در این ۵۰ فیلم می بینید.

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)





برترین ها: بی دلیل نیست که نام آن را تصویر متحرک گذاشته اند: ادری هپبورن در فیلم Roman Holiday آنقدر خوش درخشید که باعث شد هزاران نفر تصمیم به سفر بگیرند. کیمیای بین جادوی سینما و زیبایی های دنیا واقعی را در این 50 فیلم می بینید. این فیلم ها همه در مورد سفر ساخته شده اند و مقصد هر یک نیز ذکر شده است.

تعطیلات رُمی (Roman Holiday)

ایتالیا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

ستاره شدن آدری هپبورن از این فیلم شروع شد و او در "تعطیلات در رم" نقش پرنسسی اروپایی را بازی کرد که از وظایف رسمی اش می گریزد و یک روز شاد را در رم می گذراند. نماهای فیلم بسیار معمولی هستند و در پس زمینه فروشندگان ژلاتو و دست فروشان را می بینیم و مناظری از کلوسیوم و پله های اسپانیایی این فیلم را تبدیل به فیلمی تأثیرگذار کرده اند. چند سال پس از جنگ جهانی دوم، سفر هوایی به منظور مسافرت زیاد رایج نبود، ولی آمریکایی ها پس از دیدن این فیلم رمانتیک در مورد سفر و تعطیلات، دسته دسته به رم پرواز می کردند.

دکتر نو (Dr. No)

جامائیکا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

اولین و به دلایلی بهترین فیلم جیمز باندی تاریخ از این نظر بینظیر است که بعد از لندن بجای آنکه شخصیت ها را دور دنیا بگرداند در جامائیکا می ماند. در این فیلم شاهد شب های کینگستون و اسکله هستیم و خانه های سبک جرجی یعنی خانه های اربابی را می بینیم. همه چیز در این فیلم به گفته باند، همانقدر که می بینید واقعی است.

گمشده در ترجمه (Lost In Translation)

ژاپن

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

این فیلم اکثراً در پارک هایت توکیو اتفاق می افتد. این هتل درجه یک آسیایی که استخری زیبا و پرده های برقی دارد، مشرف به شهر است و مناظر زیبایی از آن پیداست. بازیگر اصلی (بیل ماری) که برای فیلمبرداری آگهی بازرگانی به توکیو آمده، با خانم جوانی (اسکارلت جوهانسون) آشنا می شود که تازه ازدواج کرده و ظرف چند روز این دو به تماشای شهر خیابان های پرنور توکیو و امتحان کردن سوشی و کارااوکه می روند. گردش های آنها در شهر روشنایی ها شگفت انگیز و جادویی است.

لورنس عربستان (Lawrence of Arabia)

اردن

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

پیتر اوتول نقش یک افسر انگلیسی در جنگ جهانی اول را بازی کرد که به اتحاد اعراب بادیه نشین و شورش علیه ترک های عثمانی کمک کرد. بعضی از صحنه های فیلم در بیابان وادی روم اردن فیلمبرداری شد که رویدادهای واقعی هم در همانجا رخ داده بودند و بخش بزرگی از این فیلم مشهور دیوید لین نیز در آنجا فیلمبرداری شد. با آنکه موریس جار آهنگساز برای این فیلم جایزه اسکار را برد، ولی کمتر صدایی در سینما وجود دارد که به اندازه سکوت این بیابان به یاد ماندنی باشد.

از درون آفریقا (Out of Africa)

کنیا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

این فیلم در مورد زنی (مریل استریپ) از طبقه اشرافی است که با مردی به نام کارن بلیکسن (رابرت ردفورد) ازدواج مصلحتی می کند و این زوج به آفریقا می روند تا یک مزرعه گاوداری راه بیندازند. این فیلم جوایز زیادی کسب کرد، ولی تصاویر باشکوه از حیواناتی که در تپه های مخملی راه می روند، به افراد زیادی الهام بخشید تا برای سافاری به این منطقه سفر کنند.

این گروه خشن (The Wild Bunch)

مکزیک

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

یکی از فیلم های وسترن برجسته تاریخ سینماست که در مورد مجرمین تگزاسی است که در آغاز انقلاب و هرج و مرج در کشور به سوی شمال مکزیک فرار می کنند. این فیلم به خشونت مشهور است، ولی کارگردان آن، سم پکینپا به آداب و رسوم مکزیکی و سخاومت زمین احترام می گذارد. پایان فیلم در ویرانه های رمانسک کانال آبی قرن هجدمی هاسیندا سیناگا دل کارمن رخ می دهد که صحنه های آن تحسین برانگیز است.

همینطور مامان تو (Y Tu Mamá También)

مکزیک

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

جوانی ثروتمند با بهترین دوستش و فامیل او که بزرگتر از آنها هر سه راهی جاده می شوند و بدون اینکه به کسی بگویند، به سوی جنوب راهی می شوند. سفر آنها پر از ماجراست و مناظر زیبایی در این فیلم به نمایش درمی آید. کارگردان این فیلم، آلفونسو کوارون، حالا پروژه جدی تری برای دوستداران سینما دارد و فیلم جدید او به نام "جاذبه" روی پرده سینماهاست.

پیانو (The Piano)

نیوزیلند

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

شن های سیاه، آسمان و هوای متغیر و درختان مو در هر سو دیده می شوند. داستانی در مورد زندگی پیانیستی به نام آدا که با دخترش به جزیره ای می‌روند تا آدا با مردی که قبلاً هرگز او را ندیده ازدواج کند. جین کمپیون در این فیلم پیاز داغ فمینیسم را زیاد کرده، ولی مناظر حول و حوش ساحل اوکلند در این فیلم شگفت انگیز است.

خاطرات موتورسیکلت (Motorcycle Diaries)

پرو

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

در سال ۱۹۵۴، ارنستو "چه" گوارا که دانشجوی پزشکی بود، عازم سفر با موتورسیکلت از آپارتمان خانوادگی خود در بوئنوس آیرس به سمت کلینیک جذامیان در بخش پرویی آمازون از طریق بیابان آتاکامای شیلی، کوسکو، پرو و ارگ اینکاهای ماچو پیچو می شود. می توانید حدس بزنید که این فیلم پر از مناظر شگفت انگیز از تپه های سرسبز گرفته تا شهر خاک گرفته و جنگل های انبوه و باشکوه می شود.

کشتی روسی (Russian Ark)

روسیه

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (3)

الکساندر سوکوروف این فیلم را در موزه هرمیتاژ در سنت پترزبورگ فیلمبرداری کرد که به نوعی درسی از تاریخ روسیه محسوب می شود. او در اقدامی جسورانه و دشوار، این فیلم را با شات بی وقفه فیلمبرداری کرد. در نیمه اول فیلم شاهد کلکسیون هنری هستیم و در نیمه دوم متوجه می شویم که این مکان قبل از آنکه موزه شود، قصر زمستان باشکوه تزارها بوده است. نیکولاس و الکساندرا با فرزندانشان غذا می خورند و یک مهمانی برگزار می شود که صدها سرباز و بانوی خوش لباس شبیه داستان های تولستوی در آن شرکت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کدوم از فیلمها
      رو ندیدم

    • کاربر

      پیانو فوق العاده بود به خصوص آهنگاش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج