۷۶۴۶۷۴
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

توضیح سازمان شیلات درباره صیادان چینی

معاون صید و صیادی سازمان شیلات، ضمن ارائه توضیحات جامعی درباره حضور صیادان چینی در آبهای جنوب کشور، این مسئله را تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر: شاپور کاکولکی در نشستی خبری با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت صیادی کشتی‌های چینی در آب‌های جنوب طی چند ماه گذشته این موضوع را تکذیب کرد.

معاون صید و صیادی سازمان شیلات با بیان اینکه ۹۱ شناور صیادی با دو هزار نفر نیروی فعال در آب‌های جنوب به شغل صیادی مشغولند که از این تعداد ۳۰۰ نفر از کارکنان آنها چینی هستند گفت: این شناورها یا خریداری شده یا به صورت کرایه از خارج آمده‌اند و یا در داخل کشور ساخته شده‌اند و ما به تدریج در حال آموزش نیروهای ایرانی هستیم که جایگزین این ۳۰۰ کارگر غیربومی خارجی شوند.

توضیح سازمان شیلات درباره صیادان چینی

وی ادامه داد: این کشتی‌ها به هیچ وجه در خلیج فارس حضور ندارند و اتاق فکر این جریان‌سازی‌ها آن طرف آب است، بلکه کشتی صید فانوس ماهی که به غلط و معلوم نیست با چه اغراضی عنوان شده، در درجه مقیاس ۵۷ تا ۵۸.۵ جغرافیایی حضور دارند؛ یعنی روبه‌روی بندر جاسک به آن طرف و بعد از تنگه هرمز که کاملاً در دریای عمان بوده و در عمق ۲۰۰ متر بعد از نوار ساحلی اجازه صید دارند.

کاکولکی با بیان اینکه اکنون ۲ شناور با هزینه خود در دریای عمان و چابهار مستقر کرده‌ایم تا میزان ذخایر را بررسی کنیم، گفت: علاوه بر این صید فانوس ماهیان برای تجدید حیات این نوع ماهی از ۲۰ شهریورماه تا مدت یک ماه متوقف می‌شود.

معاون صید و صیادی سازمان شیلات در ادامه از کنترل سخت‌گیرانه شناورهای صیادی در آب‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: طبق قراردادی که با سازمان تنظیم مقررات رادیویی و ماهواره ثریا بسته‌ایم، روی هر شناور دستگاهی نصب شده که مسیر حرکت آن را مشخص می‌کند و در صورت پوشاندن این سیستم ماهواره‌ای با کاور، بلافاصله علامت به ما نشان می‌دهد که این شناور در حال تخلف است و چند شناور را به دلیل همین کار تا سه ماه تعلیق کرده‌ایم.

وی همچنین در مورد ذخیره فانوس‌ ماهیان در کشور که گفته شده ذخایر آن به خطر افتاده هم این گونه توضیح داد که طبق نظر مؤسسه تحقیقات شیلات ۲.۵ تا ۴ میلیون تن ذخیره ماهیان فانوس کشور است که ۳۰۰ هزار تن اجازه برداشت آن را داده‌اند.

در سال ۹۶ کشتی فانوس ماهیان ۲۷ هزار تن ماهی برداشت کرده که ۱۷ هزار تن آن فانوس ماهیان بوده است. هشت هزار تن ماهیان تجاری و یال اسبی که حرام گوشت بوده و تماماً صادر می‌شود.

کاکولکی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد شناورهای صیادی با قلاب صید می‌کنند، افزود: چرا که کیفیت ماهیانی چون تون ماهی که همان لحظه از آب بیرون کشیده می‌شود، حفظ می‌شود اما اگر ماهی ساعت‌ها در تور بماند کیفیت گوشتش افت می‌کند که ژاپنی‌ها و کشورهای جنوب شرق آسیا دنبال خرید تون ماهی ایران که با قلاب صید می‌شوند، هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر عسکری

      چرا دروغ میگید بچه جنوبم روز به روز صید خرابتر میشه همینجور پیش بره هیچ ماهی تو دریا پیدا نمیشه لعنت به شماها که فقط فکر جیب خودتون هستین

    • بدون نام

      بی شفای وطن فروش. کارگرای ایرانی چی یاد بگیرن مگر میخوان بمب هسته‌ای درست کنن این چه توجیهی.

    • بدون نام

      دروغ دروغ
      وطن‌فروشان

    • احمد

      نفت و معادن و گمرکات و مالیات جیب اقا زاده ها رو پر نمیکنه که دریا ها رو هم میدن به اجنبی که غارت کنه .

    • بدون نام

      کی بتو دستور داده که این دروغ ها را سرهم کنی و تحویل مردم بدی، خودتی

    • بدون نام

      دیگه نمیتونن وطن فروشی خودشونو چجوری توجیه کنند. باشه آقا، اکوسیستم طبیعی دریا که صدها سال طول کشیده تا تشکیل بشه رو هم تخریب کنین تا دیگه بقیه ماهیان حلال گوشت هم نتونن در اونجا زندگی کنند. آخرش ما هم مثل صیادان سومالی باید دزد دریایی بشیم.

    • بدون نام

      علاوه برماهی صدف مروارید راهم کلا ازکف دریا جارو کردن

    • بدون نام

      علاوه برماهی صدف مروارید راهم کلا ازکف دریا جارو کردن

    • بدون نام

      بالاخره می دانیدکه مردم می فهمندبایدراست بگین‌که‌خلیج فارس راهم اگرنفروختید۲۰ساله‌اجاره دادیدخداشماهارالعنت کند

    • بی نام

      باورتون می شه هیچ کدوم از این اخبار تکذیب و توضیح ها رو نمی خونم؟ دیگه توضیح نداره که بنده خدا. یه کاری بکن. تکذیباشونم که دلیل محکمی بر وقوع همون اتفاقه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت مدیرانی مردم فریب...دیگه چه انتظاری ....

    • بدون نام

      اگردوباره سانسور نشه اینا نافشون بادروغ بریدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج