۷۶۵۲۵۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

وجود ۵۰ هزار بدون شناسنامه در زاهدان!

رئیس شورای شهر زاهدان گفت: وجود ۵۰ هزار حاشیه نشین بدون شناسنامه در شهر زاهدان از معضلات اجتماعی قابل توجه این شهر است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای شهر زاهدان گفت: وجود ۵۰ هزار حاشیه نشین بدون شناسنامه در شهر زاهدان از معضلات اجتماعی قابل توجه این شهر است.

عبدالجلیل شهنوازی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از دیگر معضلات در حاشیه شهر زاهدان، ساخت و سازهای غیرقانونی در این منطقه است.

وی افزود: پنج میلیارد تومان مازاد بر بودجه شهرداری برای حاشیه شهر و رفع مشکلات آن اختصاص یافته است که در زمینه افزایش توانمندسازی مردم این بخش از زاهدان هزینه خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان در خصوص دیوارهای فرسوده گفت: این دیوارها شناسایی شده که در صورت مراجعه مالکین ، شهرداری در تخریب آنها کمک می کند و پروانه کار هم رایگان خواهد بود. بر اساس هماهنگی های انجام شده با دادستانی استان، شهرداری میتواند ابنیه‌های فرسوده خطرناک و خالی از سکنه را با حضور ماموران قضایی تخریب کند.

شهنوازی با تصریح بر اینکه رفع کمبود فضاهای آموزشی حاشیه شهر بدون مشارکت مردم سخت است، اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی از دیگر مشکلات حاشیه زاهدان است که برای کاهش بازماندگان از تحصیل در حاشیه شهر و با کمک خیران، احداث مدارس شبانه روزی دخترانه و پسرانه از مقطع ابتدایی تا دبیرستان در حال شکل گیری است و سیستان و بلوچستان از این جهت بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

رئیس شورای شهر زاهدان خاطرنشان کرد: یکی از موضوع های بسیار مهم حاشیه نشینی است که نیمی از جمعیت زاهدان را به خود اختصاص داده و با توجه به نگاه دولتمردان به رفع مشکلات حاشیه نشینان کشور به ویژه این خطه، این شورا نیز برنامه‌های مختلفی برای رفع برخی مشکلات ساکنان حاشیه پیگیری و دنبال کرده است.

وی افزود: ۱۴۶ هزار خانوار در زاهدان زندگی می‌کنند که یک سوم آن ها از پرداخت عوارض شهرداری خودداری می کنند.

شهنوازی با اشاره به اینکه، شهرداری‌ها غیر دولتی هستند که با ۲ تا ۵ درصد کمک دولتی و بیش از ۹۵ درصد کمک‌های مردمی و بخش خصوصی اداره می‌شوند گفت: حضور نداشتن بخش خصوصی و مشارکت نکردن مردم با شهرداری‌ها کار را برای رفع بسیاری از مشکلات مشکل کرده است.

وی بیان کرد: بودجه امسال شهرداری ۱۰ درصد افزوده شد اما با توجه به تحریم‌ها و افزایش روز به روز برخی ابزارهای مورد نیاز شهرداری، امکان اضافه کردن الحاقیه به آن وجود دارد. برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، مشوق هایی گذاشته شد و بدون تحقق این موضوع توسعه شهری امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: مشکلات ساختاری از جمله مواردی است که در اجرا نشدن طرح تفضیلی شهری نقش داشته است؛ در آسیب شناسی این موضوع، افزایش تخلفات شهروندان و نبود نظارت شهرداری به دلیل کافی نبودن درآمدهای پایدار شهرداری از موارد دیگر است.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان بیان کرد: یکی از معضلات زاهدان آسفالت بی کیفیت معابر آن است که در گذشته به درستی انجام نشد و مشکل آن به زیرسازی بر می‌گردد و بیش از ۸۰ درصد آسفالت بر معابر نامناسب انجام شده است.

وی گفت: معضل جمع آوری نخاله‌ها و زباله‌ها در بسیاری از استان‌ها وجود دارد و مختص زاهدان نیست که یکی از دلایل آن همکاری نکردن خود شهروندان در جمع آوری زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی با شهرداری است. سالانه بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه به شهرداری تحمیل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آنها افراد بدون شناسنامه یا افغانی هستند ویا پاکستانی که چندین سال هست از طریق مرز های بدون کنترل وارد خاک ایران شداند ودر مناطق بدون جمعیت ساکن شداند وحالا که مدتی از ورودشان گذشته وفرزند به دنیا آوردند ادعای ایرانی بودن میکنند

    • بدون نام

      انسان هستند و لایق کرامت. قانون را اصلاح کند تا مردم با مشکل مواجه نشوند. یا مرزها را ببندید که تردد غیر قانونی نباشد.

    • بدون نام

      اینا افغان هستند ایرانی بدون شناسنامه اونجا نداریم

    • بدون نام

      کاری ندارازدی ان ان میش تشخیص دادکی هستن پاکستانی وافغانستانی بودن اخراج کنیدوبه ایرانیا هم وطن شناسنامه بدین چون اونهامیخواهن ازاینکارسواستفادکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج