۷۶۵۸۶۸
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

نرخ دلار، آجیل و خشکبار را گران کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با بیان اینکه ارز و خشکسالی موجب افزایش قیمت آجیل و خشکبار شده است، گفت: در ۸۰ درصد اقلام خشکبار با افت تولید ۳۰ تا ۵۰ درصدی مواجه هستیم.

خبرگزاری میزان: مصطفی احمدی درباره دلایل افزایش قیمت آجیل و خشکبار اظهار کرد: در تعیین قیمت آجیل و خشکبار چند مولفه اثرگذار هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تولید است، متاسفانه در فصل زراعی امسال، تولید برخی اقلام به دلیل خشکسالی و سرمازدگی تا ۵۰ درصد کاهش داشته که بالطبع قیمت را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار مولفه بعدی تاثیر گذار بر قیمت آجیل و خشکبار را نرخ ارز عنوان کرد و افزود: اقلام آجیل و خشکبار یا صادراتی و یا وارداتی هستند که هر دو با ارز سروکار دارند زمانی که نوسانات در قیمت ارز به وجود می‌آید بر قیمت اثر می‌گذارد، با کمبود تولید و افزایش نرخ ارز مشخص است که قیمت آجیل و خشکبار افزایش پیدا می‌کند، قیمت برخی اقلام با نوسان ارز بین ۵۰ تا ۷۰ درصد تغییر و گران شده است.

وی دیگر مولفه تاثیرگذار را عرضه و تقاضا ذکر کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی تقاضا طی ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است و بالطبع این موضوع نیز بر قیمت‌ها اثر می‌گذارد.

احمدی تصریح کرد: برای فصل زمستان و ایام عید با توجه به افزایش تقاضا ممکن است قیمت‌ها تغییر کند البته امیدواریم کمبود تولید جبران شود و قیمت‌ها بیش از این گران نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با بیان اینکه در ۸۰ درصد اقلام خشکبار با افت تولید ۳۰ تا ۵۰ درصدی مواجه هستیم، افزود: سالانه ۱۵ هزار تن مغز گردو مصرف داریم، اما امسال با کاهش ۷۰ درصدی تولید مواجه هستیم و ناچار به واردات هستیم و با توجه به افزیش نرخ ارز قیمت گردو نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در پسته نیز وضعیت به همین گونه است، سالانه ۱۹۰ هزار تن پسته تولید داشتیم اما، امسال فقط ۹۰ هزار تن تولید داریم.

احمدی خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با مسئولان وزارت جهادکشاورزی برگزار کردیم نسبت به کمبود هشدار دادیم و اعلام کردیم نسبت به واردات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش گردو بسته است و کسی نمی‌تواند از مبادی قانونی وارد کند که تا جبران کمبود صورت گیرد تصریح کرد: ما وظایف مان را انجام دادیم مابقی بر عهده وزارت جهادکشاورزی است که آیا می‌پذیرد ثبت سفارش را آزاد کند یا خیر.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تاکید کرد: هر کالایی که با افزایش قیمت بیش از اندازه مواجه شود خریدار نخواد داشت و بازار آن راکد می‌شود و در حال حاضر فروش واحد‌های صنفی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است، فقط اقلام افزایش قیمت داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نرخ دلار سیر و پیاز را هم گران کرد

    • بدون نام

      دستهاتو رو به آسمون ببر و امیدوار باش!!!

    • بدون نام

      آجیل چیه ؟؟

    • بدون نام

      آجیل در ایران متاسفانه تاریخ انقضا ندارد ........ مثل قالی کرمان است.......

    • بدون نام

      خاک دو عالم بر سر این فعالان اقتصادی با این طرز تفکر پس بروید دلار را جایگزین پول ملی کنید خیال همه را راحت کنید این افزایش نقدینگی و اختلاف طبقاتی چگونه به وجود آمده

    • محمدمهدی عسکری

      فقط آجیل گرون شده.؟انگار این مسولین ما از فضا یا یه کره ی دیگه اومدن.

    • سروش

      یادم هست اوایل امسال یه مقاله گذاشته بودین که افزایش نرخ دلار چه ربطی به قیمت داخلی داره ،حالا میخوام یه سلامی به اون افتضاح دان بکنم،که مدرکتو تز کجا گرفتی

    • بهروز

      آقای رئیس اتحادیه چرت و پرت نگو آجیل چه ربطی به دلار داره همش رانت اگر راست میگین چلوی صادرات رابگیرید بعد ببینید چه خبره شما دستت بدست صادرکنندگان است

    • بهروز

      چرا چرتوپرت میگی سرخودتو شیره بمال آجیل چه ربطی به دلار داره جلوی صادرات رابگیرید ببینید چه میشود شما دستت تو کاسه صادرکنندگان است

    • بدون نام

      روحانی با احتکار دلار در بانکهای خارجی باعث گرانی در همه کالاها و رکود و بیکاری گسترده در کشور شد به هیچ کس هم پاسخ گو نیست.در مجلس هم نمایش بر پا میکنند.
      روحانی استعفا

    • بدون نام

      امسال عید نوروز خداحافظی با آجیله

    • بدون نام

      پسته کیلویی ۷۰ هزار تومان شده کیلو ۱۵۰۰۰۰ هزارتومان

    • بدون نام

      خاک توسربی عرضت ...

    • سانسورچی

      مگر در رفسنجان یاشهر دامغان مردم بادولار سرو کاردارن بابا تو ایران هستیم واحد پولمان ریال است چرا باید اگر ارز کم وزیاد شد بر محصولات کشاورزی که می خواهد دست مردم بدبخت برسد اثر داشته باشد همان بهتر که بر اثر سرما گرما کم ابی خشک بشود خیال مان راحتتر ۰۰۰۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج