۷۶۷۰۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

شانس ۵۰-۵۰ نکونام برای مرد سال آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال های گذشته، نامزدهای بهترین های آسیا را در ۳ مرحله اعلام می کرد و در نهایت به فهرست نهایی که شامل ۳ نفر بود می رسید اما امسال مسئولان AFC این روند را تغییر دادند و در فاصله ۱۳ روز تا برگزاری مراسم بهترین های قاره، فهرست نهایی خود را رسانه ای کردند.

شانس 50-50 نکونام برای مرد سال آسیا
روزنامه گل:

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال های گذشته، نامزدهای بهترین های آسیا را در ۳ مرحله اعلام می کرد و در نهایت به فهرست نهایی که شامل ۳ نفر بود می رسید اما امسال مسئولان AFC این روند را تغییر دادند و در فاصله ۱۳ روز تا برگزاری مراسم بهترین های قاره، فهرست نهایی خود را رسانه ای کردند. در همین رابطه سایت رسمی کنفدراسیون آسیا که چند روز قبل از فهرست بهترین ها در فوتسال و فوتبال بانوان، رونمایی کرده بود، روز گذشته رسما اسامی بهترین ها در فوتبال را هم اعلام کرد که در آن نام جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران و هافبک استقلال هم دیده می شود. براساس اعلام AFC ، نکونام برای تصاحب جایزه مرد سال آسیا باید با ها دائه سونگ، هافبک تیم ملی کره جنوبی و اف سی سئول این کشور و ژنگ ژی هافبک تیم ملی چین و کاپیتان گوانگجو این کشور رقابت کند. به هر حال دو رقیب نکونام در این فهرست در زمینه باشگاهی عملکرد بهتری نسبت به او داشته اند و با تیم هایشان به فینال لیگ قهرمانان رسیده اند.

در این میان بازیکن چینی جام قهرمانی آسیا را هم بالای سر برده تا شانسش برای رسیدن به جایزه مرد سال را افزایش یابد. البته در مقابل موفقیت های ملی نکونام در مقایسه با دو بازیکن دیگر به مراتب بیشتر بوده و همین مسئله شانس او را هم افزایش می دهد. نکونام علاوه بر حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با استقلال، با ایران به جام جهانی رسیده و جزو گلزنان برتر مقدماتی جام جهانی بوده است. گل ۳ امتیازی او به کروه جنوبی در تهران و ۲ گل دیگر او به لبنان در ایرانه، نقش کلیدی در هموار شدن صعود ایران به جام جهانی داشت که مسئولان AFC به راحتی نمی توانند از آن عبور کنند. با توجه به سابقه حضور نکوام در اوساسونا و ژنگ ژی در سلتیک اسکاتلند و چارلتون انگلیس، به نظر می رسد رقابت اصلی بر سر کسب جایزه مرد سال بین همین دو بازیکن باشد و حالا باید دید در تاریخ پنجم آذر ماه چه کسی صاحب این عنوان می شود. اگر جواب صاحب عنوان مرد سال قاره شود، نخستین استقلالی محسوب می شود که به این مهم دست یافته است چرا که پیش از او فرهاد مجیدی هم در آخرین لحظات، رقابت را به مهاجم ازبک ها واگذار کرد و تنها به حضور در جمع سه نفر پایانی اکتفا کرد.

در بخش بهترین بازیکن بین المللی آسیا نیز کیسوکه هوندا و یوتو ناگاتومو از ژاپن که به ترتیب در تیم های زسکامسکوی روسیه و اینترمیلان ایتالیا بازی می کنند و همچنین سونگ هیونگ مین بازیکن کره ای تیم بایرلورکوزن نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکنآسیا که در خارج از قاره بازی می کند، شده اند. در بخش بازیکن خارجی حاضر در لیگ های آسیایی نیز نام داریو لئوناردو بازیکن آرژانتینی گوانگجوی چین به همراه لوییز گیلرمو بازیکن برزیلی این تیم چینی و دژان دامیانوویچ بازیکن مونته نگرویی تیم سئول کره جنوبی مشاهده می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ramin chelsea

      Chera bayad javad marde sale asia beshe??????????!!!!!bazikon ghate?!

      پاسخ ها

      • 44444444

        تا کور شود هر آنکه نتواند دید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج