۷۶۷۹۴۷
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

روند نزولی طلا متوقف شد

قیمت طلا پس از این‌که روز گذشته به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته اخیر سقوط کرد در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر ضعیف‌ شدن ارزش دلار افزایش پیدا کرد.

خبرگزاری ایسنا: قیمت طلا پس از این‌که روز گذشته به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته اخیر سقوط کرد در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر ضعیف‌ شدن ارزش دلار افزایش پیدا کرد.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۹۳.۳۱ دلار رسید، در حالی که روز سه‌شنبه تا مرز ۱۱۸۹.۲۰ دلار که پایین‌ترین قیمت در بیش از یک هفته گذشته بود سقوط کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۱۹۹.۷۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۷.۶۰ دلار یا ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۲۰۶.۷۰ دلار بسته شد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا - اقیانوسیه در شرکت OANDA، بازار در وضعیتی به سر می‌برد که معاملات تحت تاثیر قیمت دلار قرار دارد و تا زمانی که قیمت بالایی در بازار طلا شکسته نشود، این فلز ارزشمند همچنان روند نزولی خواهد داشت.

دلار آمریکا می‌تواند شاهد اندکی کاهش باشد، زیرا موج وحشت که روی بازارهای بورس آمریکا تاثیر قابل توجهی داشته باشد مشاهده نشده است و در این صورت قیمت طلا بین ۱۱۹۰ تا ۱۲۱۰ دلار در کوتاه‌مدت در نوسان خواهد بود.

قوی شدن ارزش دلار معاملات طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی گران می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها به دقت به نظاره آمار اقتصادی آمریکا شامل نظرسنجی بخش تولید و گزارش اشتغال ماهانه در روز جمعه نشسته‌اند. این آمار ممکن است روی قیمت طلا تاثیر بگذارد زیرا سرمایه‌گذاران در جست و جوی نشانه‌هایی درباره روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا هستند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره‌ آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

قیمت طلا از ابتدای امسال در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، اختلافات تجاری و بحران ارزی ترکیه که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دلار به عنوان یک دارایی امن کرده، حدود ۸ درصد سقوط کرده است.

بدبینی در بازار طلا در فروش سنگین طلا در صندوق "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، منعکس شده است. ذخایر این صندوق از زمانی که در اواخر آوریل اوج گرفت، ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است و روز سه‌شنبه به ۷۴۶.۹۲ تن رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت بررسی نمودارهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۱۹۰ دلار را شکسته و تا مرز ۱۱۷۹ دلار عقب‌نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴.۱۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۷۸.۶۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۸۲.۷۵ دلار معامله شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      هی ترمزبگیربعدحرکت کن هی ترمزبگیر بعد حرکت کن خاک برسرتان مسئولین بیلیاقت که خاک برسر ملت ریختید با این وضع فاتحه همه ملت خوانده است

    • بهزاد

      طلا اینقدر سربالا میره خسته میشه دوباره یکی دوساعت استراحت میکنه دوباره حرکتش را ادامه میده راننده شان هم این دولت ازخدا بیخبره که اصلا ککشان هم نمیگزه

    • بدون نام

      خاک برسر دولت یعنی باید برن بمیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج