۷۶۸۲۳۸
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

دردسرهای استفاده از خدمات آنلاین و استارت‌آپی

جهان استارتاپ‌ها دقیقا باب میل آدم‌های تنبل پیش می‌رود. انگار یک نفر در اتاق فکرشان نشسته و مدام با خودش فکر می‌کند، مردم برای انجام کدام کار‌ها به زحمت می‌افتند و از چه کاری نفرت دارند. بعد چیزی در سرشان صدا می‌دهد و ایده‌ای جدید خلق می‌کنند. درآمد آن‌ها از همین کار‌های سخت و آدم‌های بی حوصله تامین می‌شود.

روزنامه هفت صبح: جهان استارتاپ ها دقیقا باب میل آدم های تنبل پیش می رود. انگار یک نفر در اتاق فکرشان نشسته و مدام با خودش فکر می کند، مردم برای انجام کدام کارها به زحمت می افتند و از چه کاری نفرت دارند. بعد چیزی در سرشان صدا می دهد و ایده ای جدید خلق می کنند. درآمد آنها از همین کارهای سخت و آدم های بی حوصله تامین می شود.

دردسرهای استفاده از خدمات آنلاین و استارت‌آپی

دروغ چرا؟ نوش جانشان! قضیه فقط تنبلی نیست. گاهی وقت ها حتی اگر خودمان هم بخواهیم نمی توانیم با ترافیک و دوری راه و مسئله زمان کنار بیاییم. پس می توان از استارتاپ ها کمک گرفت و این کمک گرفتن در حال حاضر تا آنجا پیش رفته که رسما می توانید در خانه خودتان بمانید، از جای تان تکان نخورید و تنها با یک گوشی موبایل و اشتراک اینترنت کل کار های تان را انجام دهید. از خرید های ساده سوپرمارکت گرفته تا کارهایی مثل تمدید بیمه خودرو.

دردسرهای استفاده از خدمات آنلاین و استارت‌آپی

علاوه بر این ها تمام خدمات منزل مثل نقاشی ساختمان، لوله کشی و تاسیسات، برق کاری ساختمان، بنایی، قیرگونی و ایزوگام، باغبانی، نظافت منزل، خدمات کامپیوتری و حتی پذیرایی هم به شکل آنلاین و از راه استارتاپ ها قابل انجام است.

این یکی را باور نمی کنید ولی حتی استارتاپ هایی داریم که برای تان نان می گیرند و در منزل به شما تحویل می دهند. خلاصه زندگیی در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم آنلاین است که در آن با یک کلیک می توانیم تمام کارهای روزمره را انجام دهیم. مسئله اینجاست که این استارتاپ ها بی عیب و نقص نیستند اما مشکلات شان تنها وقتی نمود پیدا می کند که از نزدیک امتحان شان کنید. ما برای شما این کار را انجام داده ایم و حالا می توانیم بگوییم اگر مشتری یکی از آنها شوید، چه دست اندازهایی ممکن است جلوی روی تان سبز شود.

نان آور اینترنتی

دردسرهای استفاده از خدمات آنلاین و استارت‌آپی

همه ما حداقل یک بار تجربه خرید نان از نانوایی را داشته ایم و بسیاری از ما نان گرفتن و ایستادن در صف را هر روز تجربه می کنیم. اما سرعت گرفتن زندگی انگیزه ای شده تا استارتاپ های جدید پا بگیرند که نان گرفتن را هم برای کاربران خود راحت می کنند. شما با ثبت نامدر سایت یا اپلیکیشن آنها می توانید نان را از نانوایی نزدیک محل خود بخرید و گرم و تازه تحویل بگیرید. روند کار به این صورت است که پیک ها نان را از نانوایی ها تحویل می گیرند و بسته بندی می کنند و درر محفظه هایی می گذارند که گرما را نگه می دارند تا تحویل مشتری بدهند.

مشکل کار کجاست؟

اول این که شما برای خرید نان روزانه تقریبا باید دو برابر پول بدهید. فرض کنید می خواهید برای خانه دوتا بربری بگیرید. استارتاپ های این حوزه حدود سه تا پنج هزار تومان پول سرویس از شما دریافت می کنند. اگر تعداد نان شما زیاد باشد این عدد منطقی است ولی وقتی کل رقم نان حدود دو هزار تومان شده و شما سه هزار تومان دیگر بابت حمل آن پول می دهید، به نظر خیلی منطقی نیست.

از طرفی کیفیت نان نیز مشخص نشده است. هر چند استارتاپ های این حوزه روی بهداشت و کیفیت به شما اطمینان می دهند ولی بسیاری از افراد شاید نتوانند به این قضیه اعتماد کنند.

سوپرمارکت آنلاین

دردسرهای استفاده از خدمات آنلاین و استارت‌آپی

شاید در نگاه اول با خود بگویید چه دلیلی دارد از یک سوپرمارکت آنلاین خرید کنم وقتی در فاصله ای کمتر از پنج دقیقه از خانه یک سوپرمارکت محلی با پیک رایگان حضور دارد؟ اگر خوب فکر کنید و البته گشتی در سایت های سوپرمارکتی بزنید، متوجه نکات جالبی می شوید.

اول این که سوپرمارکت سر کوچه همه چیزهای مورد علاقه ما را ندارد و حتی بسیاری از مواقع وقتی به آنجا مراجعه می کنیم، متوجه تمام شدن محصول مورد علاقه مان می شویم. از طرفی در فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ تهران همیشه بحث تخفیف کلی روی همه اجناس خریداری شده وجود دارد ولی در سوپرمارکت محلی اینگونه نیست.

معمولا این هایپرمارکت ها هم به راحتی در دسترس نیستند و باید مسیر زیادی را طی کرده و وقت زیادی را در آنجا بگذرانیم. سوپرمارکت های آنلاین هر دوی این مسائل را حل کرده و در کنار تخفیف، وقت زیادی برای شما می خرند. حرف از وقت شد، یادتان باشد که در سوپرمارکت به دنبال اجناس مختلف گشتن راحت نیست. به خصوص در مدل های محلی که جای کوچکی داشته و هر چیزی در هر جایی پیدا می شود. خارج از مرکز تهران در بسیاری از مناطق تازه توسعه یافته شهرها مثل شمال شهر تهران، دسترسی به سوپرمارکت مثل مرکز شهر نبوده و نیاز به مدل اینترنتی بیشتر حس می شود.

مشکل کار کجاست؟

اگر میزان خرید شما کم است واقعا خرید از این سوپرمارکت ها به صرفه نیست. بیشتر این سوپرمارکت ها از خرید زیر ۱۰ تا حتی ۳۰ هزار تومان پشتیبانی نکرده و باید عدد بیشتری از جیب هزینه کنید. همچنین مناطق تحت پوشش این بقالی های آنلاین معمولا محدود به شمال شهر و مناطق کم ترافیک شهر است و اگر در مرکز شهر زندگی می کنید، خیرشان به شما نخواهد رسید.

خدمات منزل

دردسرهای استفاده از خدمات آنلاین و استارت‌آپی

در گذشته برای پیدا کردن کسی که کارهای فنی و ساختمانی خانه را انجام دهد یا به آشنایان مراجعه می کردیم یا اگر مغازه ای داشتند، به سراغ مغازه شان می رفتیم. ولی اکنون استارتاپ های مختلفی روی کار آمده و می خواهند این روند را برای شما ساده کنند.

این استارتاپ ها خدماتی مثل نقاشی ساختمان، لوله کشی و تاسیسات، برق کاری ساختمان، بنایی، کاشی کاری، خدمات مربوط به در و پنجره، قیرگونی و ایزوگام، باغبانی، نظافت منزل، خدمات کامپیوتری، نصب و سرویس کولر آبی و البته گازی، سم پاشی، حمل و نقل و جابجایی، فرهنگی آموزشی، بهداشتی مراقبتی و پذیرایی و غیره را انجام می دهند. به صورت خلاصه می توان گفت این استارتاپ ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در سایت های شان قرار داده اند و هر کاری می کنند تا آب در دل شما تکان نخورد.

مشکل کار کجاست؟

معایب این استارتاپ ها با توجه به حجم خدماتی که می دهند مشخص است. این استارتاپ ها می خواهند کار شما را سریع تر کرده و البته به خوبی آن را انجام دهند. ولی معمولا شما تا کار کسی را ندیده باشید و یا تعریفش را نشنیده باشید، نمی توانید به راحتی رنگ کاری خانه و یا کارهای تخصصی دیگر را به آن بسپارید.

به علاوه روند این کارها به صورت اینترنتی انجام می شود و ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. مثلا برای رنگ کردن خانه شما باید عکس اتاقی که می خواهید رنگ کنید را بفرستید تا آنها را نشان نقاش داده و رقم کار را به شما اعلام کنند ولی این که شما چه چیزی مد نظرتان است، نقاش چه برداشتی از تصویر داشته است و غیره همه در هاله ای از ابهام بوده و ممکن است بعدا موانعی جلوی شما بگذارد.

بیمه آنلاین

دردسرهای استفاده از خدمات آنلاین و استارت‌آپی

با کمک سایت های فروش بیمه می توانید تمامی اطلاعات مورد نیازتان از جمله قیمت، میزان پوشش بیمه و سطح کیفیت خدمات شرکت های مختلف بیمه را مقایسه و آگاهانه خرید کنید.

این سایت ها برای ارائه خدمات بیمه ای با نمایندگان و کارگزاران مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همکاری کرده و تمامی فرآیندهای آن، مورد تایید عاملان رسمی بیمه است. شما می توانید با استفاده از سیستم مدیریت بیمه از زمان اتمام بیمه، تاریخ سررسید اقساط بیمه و ... مطلع شوید و در هر لحظه و در هر مکان به اطلاعات بیمه ای خود دسترسی داشته باشید. در نهایت، کارشناسان این سایت ها همواره آماده ارائه مشاوره رایگان به شما برای خرید و دریافت خدمات بیمه ای هستند.

در این سایت ها می توانید مثلا نوع خودرو، سال تولید و دیگر مشخصات را وارد کنید تا بر اساس پایگاه داده به شما شرایط بیمه ای شرکت های مختلف اعلام شود و بتوانید به راحتی از میان آنها یکی را انتخاب کنید.

مشکل کار کجاست؟

یکی از مشکلات اساسی این بیمه ها واقعی نبودن قیمت هاست. یعنی اگر شما به یک دفتر بیمه ای مراجعه کنید احتمالا با توجه به شرایط خاص و تخفیف ها و دیگر خدمات، قیمت کمتری نصیب تان می شود به علاوه این سایت ها همچنان نوپا بوده و تمام خدمات بیمه ای را پوشش نمی دهند.

تعدادی را هم که پوشش می دهند، تمام بیمه ها را ندارند. یعنی فقط خدمات خاص و البته بیمه های خاص. البته این امر با توجه به تازه کار بودن این سایت ها خیلی ضعف بزرگی محسوب نمی شود و هنوز جای رشد زیادی دارند.

رزرو آنلاین نوبت پزشک

دردسرهای استفاده از خدمات آنلاین و استارت‌آپی

پیدا کردن دکتر متخصص یک طرف، گرفتن وقت برای ویزیت شدن از طرف دیگر به طور کلی فرآیند زمان بری است که سایت های نوبت دهی آن را ساده کرده است. در این وب سایت ها این امکان وجود دارد که نام شهر را با دکتر و تخصص مورد نظرتان جستجو کنید و با پیشنهادهای مختلفی روبرو شوید.

بعد از انتخاب دکتر مورد نظر می توان از همین طریق نوبت گرفت. شما می توانید پزشک مورد نظر خود را جستجو کرده و از او نوبت ملاقات بگیرید و یا درباره پزشک خود بیشتر بدانید، سوالات پزشکی خود را بپرسید و از پزشکان متعهد و متخصص پاسخ دریافت کنید. در اصل با این کار در وقت خود صرفه جویی می کنید.

مشکل کار کجاست؟

اول این که تقریبا احتمال پیدا کردن دکتر مورد نظرتان در این سایت ها زیر 50 درصد است. زیرا بیشتر دکترهای معروف به قدری زمان شان پر است که دیگر نیازی به نوبت دهی آنلاین ندارند. البته این دلیل بد بودن دیگر پزشک ها نیست. از طرفی تعداد پزشک های این سایت ها نیز بسیار کم است. حتی در تخصص هایی مثل پزشک عمومی. البته این امر به خاطر نوپا بودن این استارتاپ هاست و خیلی نقطه ضعف به حساب نمی آید. به علاوه توقع نداشته باشید که هر زمان خواستید این دکترها در دسترس بوده و جواب شما را بدهند. این انتظار بیشتر به مانورهای تبلیغاتی این سایت ها شبیه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج