جاباما
۷۶۸۳۶۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ابراز نگرانی «عمار حکیم» نسبت به وقایع اخیر بصره

رهبر جریان حکمت ملی عراق طی بیانیه‌ای از نگرانی شدید خود در رابطه با وقایع اخیر استان بصره گفت.

خبرگزاری مهر: «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق طی بیانیه‌ای از نگرانی شدید خود در رابطه با وقایع اخیر استان بصره گفت.

وی در این بیانیه آورده است: با نگرانی عمیق رخدادهای تأسف بار استان بصره را دنبال می‌کنیم. جریان حکمت ملی همگان را به ضرورت مهار هر چه سریع‌تر این بحران دعوت می‌کند و نسبت به گسترش دامنه تظاهرات به نحوی که امنیت و ثبات بصره را به مخاطره اندازد، هشدار می‌دهد.

رهبر جریان حکمت ملی در این خصوص چند نکته را حائز اهمیت دانسته است:

۱. بکارگیری سلاح علیه تظاهرات‌کنندگان محکوم و مردود است.

۲. باید میان طرفداران تظاهرات مسالمت‌آمیز و عناصر نفوذی که سعی در به انحراف کشاندن تظاهرات دارند، تمییز قائل شد تا از شکل‌گیری وضعیت مخاطره‌آمیز جلوگیری شود.

۳. باید در سریع‌ترین زمان ممکن تحقیقاتی در خصوص عاملان رخدادهای اخیر که موجب کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی شد، انجام گیرد.

۴. از همه گروه‌های دینی، رسمی، فرهنگی، دانشگاهی و رسانه‌ای خواستاریم تا در راستای پر کردن شکاف به وجود آمده و صیانت از یکپارچگی ملت عراق تلاش کنند تا مبادا این استان به وادی کشیده شود که سرانجام خوشی ندارد.

۵. دولت مرکزی با تمام دستگاه‌های زیرمجموعه خود برای پاسخگویی به ندای شهروندان بصره، با به‌کارگیری تمام روش‌های موجود و در سریع‌ترین زمان ممکن پای در میدان عمل گذارد.

۶. جریان حکمت ملی بر حق بودن تظاهرات مسالمت‌آمیز جهت احقاق حقوق مشروع را در کنار محافظت از اموال عمومی و خصوصی مورد تأیید قرار می‌دهد. همچنین نیروهای امنیتی باید از جان تظاهرات‌کنندگان محافظت کنند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: در برهه زمانی حساس کنونی از جناح‌ها و شخصیت‌های سیاسی خواستاریم تا منافع ملی و امنیت ملت عراق را در ارجحیت قرار دهند و روند تشکیل دولت را تسریع دهند که مسئولیت ارائه خدمات به شهروندان را بر عهده خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • POOMPE

      خوب کمک نمی خواهی برو از آمریکا درخواست تا تو باشی نگویی آمریکا هر چه بگوئید همان آمریکا از توان داشت فکری به حال خودش میکرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج