۷۶۹۶۶۵
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

اصلی‌ترین عامل مهاجرت دانش‌آموختگان ایرانی

در کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بررسی علل مهاجرت دانش‌آموختگان ایرانی، فضای مناسب برای ادامه تحصیل بعنوان اصلی‌ترین عامل مهاجرت دانش‌آموختگان مطرح شد.

خبرگزاری ایسنا: در کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بررسی علل مهاجرت دانش‌آموختگان ایرانی، فضای مناسب برای ادامه تحصیل بعنوان اصلی‌ترین عامل مهاجرت دانش‌آموختگان مطرح شد.

در جلسه اخیر کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ادامه بررسی موضوع مهاجرت تحصیلی ایرانیان اختصاص داشت، گزارش تهیه شده در این زمینه توسط دکتر بهرام صلواتی عضو پژوهشکده سیاستگذاری علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف ارائه شد.

دراین گزارش که از طریق یک تحقیق پیمایشی و به واسطه پرسشنامه تخصصی از ۲۴۵ نفر نمونه به دست آمده است؛ حدود ۴۰ درصد انگیزه مهاجرت خود به خارج از کشور را میل به داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری در خارج از کشور و حدود ۳۱/۵ درصد انگیزه خود را میل به تجربه زندگی در خارج از ایران عنوان کرده‌اند.

جاذبه و دافعه فضای آموزشی و پژوهشی، کیفیت دوره‌های آموزشی و پژوهشی، بورسیه و کمک هزینه‌های آموزشی و پژوهشی، وضعیت و جایگاه شغلی و تحصیلی، پیوندهای عاطفی و خانوادگی ایرانیان خارج از کشور و میل و انگیزه به انتقال دانش و تجربه به داخل از جمله مواردی است که در گزارش ارائه شده مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش ضمن تاکید بر این موضوع که نیمی از مهاجران ایرانی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و میل به داشتن تجربه تحصیلی و شغلی در خارج از کشور از مهمترین انگیزه‌های مهاجرت دانشجویان است، وجود فرصت‌های استخدامی و تحصیلی در خارج از کشور از جمله مهمترین عوامل افزایش مهاجرت متخصصان عنوان شد.

فقدان برنامه‌های حمایتی جامع و ضعف اطلاع‌رسانی، مشکلات اجرایی، نبود تسهیلات کافی و قابلیت همکاری از راه دور از مسائل دیگری بود که در این گزارش مورد تأکید قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلی ترین علت بیکاری یا حداکثر کار زیر دست یک آدم کمسواد که سفارشی مدیر شده است دوم نداشتن اینده مناسب با سوادوتخصص وتوانابی است وعامل مهم دیگر ازادی درقفس است

    • بدون نام

      اصلی ترین عامل نبود فرصت شغلی در ایران هستش وگرنه هیچکی دنبال ماجراجویی و کسب تجربه نیست الکی داستان سرایی نکنید لطفا

    • بدون نام

      مثلا بایستند اینجا چیکار بکنند!!!؟؟؟ بگذارند بروند زندگی کنند ... ما بدبختیم که مجبوریم تحمل کنیم ...

    • ایرانی

      هیچکدام ازنخبگان که رفته اند دیگربرنخواهند گشت ونظراتشون همه دروغ است آنها میدانند توی این مملکت ارزشی برایشان قائل نمی شوند ودراین مملکت انتصابها رابطه ایست نه زابطه ای چرا باحرف یاوه ترامپ اینچنین اقتصاد ما فرو پاشید ماکه هنوز تحریم نفتی نشده بودیم دلیلش این است که اقتصاد مملکت رو دست اقتصاد دانها نداده ونخواهند داد پس نباید انتظار داشت که قرار مغزها صورت نگیرد وکشورهای اروپایی وامریکایی روی نگین فرار مغزهای ما بچرخد

    • بدون نام

      مهمترین دلیل مهاجرت نخبگان، عدم استفاده از وجود آنها در پستهای اداره ی کشور هست. یه مشت ادم بی لیاقت و بیسواد با رانت و پارتی و.... شدن مسول و کشور به ورطه نابودی کشوندن. نخبگان هم ترجیح میدن برن جایی که قدرشون رو بدونن

    • بدون نام

      تنها علت فرار نخبگان بیتوجهی به آنان در ایران است در صورتی که در خارج از ایران به نخبگان بها میدهند در ایران به نخبگان خارجی بهای بیشتری داده میشود ودر ایران یک نخبه ممکن است حتی مجازات شود

    • بدون نام

      توایران کسی به جایی نمیرسه
      باید پارتی داشته باشی
      باید فامیل نزدیک مقامات بالایی باشی
      باید پولدارباشی تا مدرک بگیری

    • بدون نام

      جینگیلی...فینگیلی....به موقع برن نجات پیدا می کنن.

    • بدون نام

      از من بپرس
      نداشتن امید به آینده وزندگی در کشوری با اعصاب خوردی های فراوان آنقدر که ترک وطن را انگیزه میکند

    • سپیده

      آره. اصلام ارتباطی به اوضاع اقتصادی افتضاح داخل مملکت و نداشتن شغل درخور تحصیلاتشون نداره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج