جاباما
۷۷۰۹۷۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ریابکوف: صفر کردن فروش نفت ایران ممکن نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که سیاست آمریکا مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت ایران امکان پذیر نیست.

خبرگزاری مهر: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت که در خصوص سیاست دولت آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران گفت که این امر امکانپذیر نیست.

ریابکوف گفت: من فکر نمی‌کنم در کل این کار امکانپذیر باشد. علاوه بر این و مهمتر از همه، من فکر نمی‌کنم که این انتظار آمریکا واقع بینانه باشد.

آن هم در زمانی که آمریکا تقریبا به لحاظ بین‌المللی در خصوص این موضوع خاص منزوی است، اکثریت گسترده جامعه بین‌الملل معتقد است که توافق هسته‌ای از جمله فروش نفت ایران باید بنا به دلایل سیاسی، اقتصادی، و بخاطر ثبات در بازار انرژی دنیا و پایداری سیستم جهانی در زمینه عدم اشاعه حفظ شود.

وی در خصوص گسترش روابط تجاری تهران و مسکو گفت: مسیر دوجانبه با ایران در حال فعالیت است و مابه رغم تهدیدات آمریکا، در حوزه تجارت و همکاری با ایران شاهد گسترش هستیم. ما در آینده نیز محکم خواهیم ایستاد.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما شرکای با سابقه‌ای برای هم هستیم. نه درشرایط خاص شریک هستیم بلکه جغرافیا و منافع نیز ما را به هم نزدیک کرده است.

وی گفت: ایران شریک ضروری برای جهان در بسیاری از حوزه‌ها است که هیچ کس نمی تواند به تلاش برای منزوی کردن آن بیاندیشد.

ریابکوف در خصوص میزان امیدواری‌اش برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و اعضای باقیمانده برجام در خصوص ادامه اجرای این توافق گفت: ما برنامه زمانی خیلی فشرده‌ای داریم که تا ماه نوامبر، کم و بیش حدود یکماه و نیم است.

اما به شدت اطمینان دارم که ما قادر خواهیم بود در این بازه زمانی به نتیجه برسیم. بنابراین، برجام خوشبختانه توسط همه اعضای باقیمانده به طور مستمر اجرا خواهد شد که شامل انتفاع ایران از ابعاد اقتصادی و مالی توافق خواهد بود.

وی در خصوص درخواست برخی کشورها از جمله روسیه و آلمان برای ایجاد سامانه پرداخت مالی به موازات سوئیفت، گفت: از هر تلاشی برای بروزرسانی سوئیفت به نحوی که جزء ساده شده ساختار مالی دنیا نباشد و به راحتی بنا به تمایلات سیاسی یک کشور یا کشوری دیگر تغییر نکند، استقبال می‌کنیم.

ریابکوف افزود: من فکر می‌کنم که فهم در خصوص ضرورت مصون سازی خود در مقابل خطرات سیاسی که از سوی آمریکا وجود دارد، در جاهای دیگر، از جمله اروپا نیز رو به افزایش و رشد است.

معاون وزیر خارجه روسیه با «نگران‌کننده» توصیف کردن روابط روسیه و آمریکا گفت: در این فضا خیلی سخت است که پیشرفت قابل ملاحظه در روابط دوجانبه آمریکا و روسیه را تصور کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معلومه که غیر ممکنه فروش نفت ایران صفر بشه. نفت داعش رو که تمام دنیا تحریم کرده بودند قاچاقچیا تا آخرین قطه میخریدن و میبردن. بعد نفت درجه یک ایران فروش نره ؟؟؟ اینا فقط حرفهایی برای جنگ روانیه. بازار نفت رو متلاطم کنند خودشون بیشتر ضرر میکنن و قیمت ها شدیدا میره بالا

    • دونالد ترامپ

      ممکن هست

    • محمد جواد ظریف

      ممکن هست اقای ترامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج