۷۷۲۷۸۳
۱۹ نظر
۵۰۱۲
۱۹ نظر
۵۰۱۲
پ

روزه بگیرید تا پیر نشوید

دانشمندان می گویند روزه گرفتن سبب تولید مولکولی خاص در بدن انسان می شود که بر روی سیستم عروقی بدن تاثیر مثبت گذاشته و مانع از پیرشدن آن و کل بدن می شود.

خبرگزاری فارس: دانشمندان می گویند روزه گرفتن سبب تولید مولکولی خاص در بدن انسان می شود که بر روی سیستم عروقی بدن تاثیر مثبت گذاشته و مانع از پیرشدن آن و کل بدن می شود.

روزه گرفتن علاوه بر اینکه در ادیانی مانند اسلام یک فریضه مذهبی محسوب می شود، به علت تاثیرات مثبت آن بر روی سلامت انسان نیز مورد توجه بوده است؛ به گونه ای که روزه داری به عنوان یک رژیم غذایی به منظور کاهش وزن نیز توسط متخصصان تغذیه توصیه شده است.

روزه بگیرید تا پیر نشوید

روزه داری موجب کاهش وزن می شود، اما تاثیرات جانبی مثبت دیگری نیز دارد که تا به حال پنهان باقی مانده بود. بر همین اساس یافته های پژوهشگران نشان می دهد در جریان روزه داری مولکولی در بدن تولید می شود که مانع از تخریب و بالا رفتن سن سیستم عروقی بدن می شود و این امر باعث می شود از پیری زودرس انسان ها جلوگیری شود.

روزه گرفتن موجب شکل گرفتن حالت متابولیک خاصی در بدن می شود که ketosis نام دارد و به تبدیل چربی های ذخیره شده در بدن به انرژی کمک می کند و جلوی تبدیل آنها به گلوکوز را می گیرد. یکی از منابع انرژی که در حالت روزه داری به تسهیل این فرایند کمک می کند مولکولی به نام β-Hydroxybutyrate است.

بررسی مذکور که در دانشگاه هاروارد صورت گرفته نشان می دهد این فرایند اثرات روانشناختی خوبی هم بر روی انسان دارد. بر همین اساس روزه داری فعالیت شبکه میتوکندریال داخل سلول های بدن انسان را متحول کرده و به افزایش عمر مفید این سلول ها و در نتیجه افزایش عمر انسان و بهبود کلی شرایط سلامتی منجر می شود.

افزایش سطح مولکول های β-Hydroxybutyrate در بدن فایده مهم دیگری نیز دارد و آن فعال کردن مجدد سلول های پیری است که دیگر تکثیر و تقسیم نمی شوند. فعال شدن مجدد این سلول ها از پیرتر شدن آنها جلوگیری می کند و جریان خون را در قلب و عروق انسان تقویت می کند.

پژوهشگران این کشف را بسیار مهم توصیف کرده و می گویند از این طریق می توان به خوبی با بیماری های قلبی و عروقی و آلزایمر مقابله کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 1234

      چه جالب من روزه ام

      پاسخ ها

      • AAAAAAA

        من هم رو گلگیر .

    • بدون نام

      یعنی گشنگی آدم جوون نگه میداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انسان موجودی مادی است و گرسنگی و تشنگی دو عامل است که باعث مرگ انسان میشود ... در مورد غذا حد اعتدال و نوع غذای مناسب در سلامتی انسان تاثیر گذار است .. در مورد تشنگی هیچ دکتری توصیه به آن نمی کند چون اب مایع حیاتی بدن و تنظیم کننده غلظت خون و ... است که در هیچ شرایطی برای انسان سالم نبودنش مفید نخواهد بود

    • بدون نام

      این بابا معلومه خبر نداره که ما بخاطر گرانی هفته ۷ روزه ۸ روز روزه داریم و انواع بیماری بخاطر کمبود ویتامن گرفتیم دستت دردنکنه حداقل برای تسلی خاطر ما میگوئی گرسنگی خوب است اما برای همسایه !!!

    • بدون نام

      اگه منتشر می کنید من به متخصص در این رابطه یه توضیح بدهم ؟!
      روزه گرفتن یک معنای عام داره به معنای کاهش انرژی دریافتی در روز و یک معنای خاص داره که در هر ادیان الهی و غیر الهی تعریف میشه ، اما اون چیزی که در این تحقیق بهش اشاره شده معنای عام روزه داری هست که بعضاً در روش با روزداری خاص فاصله داره از جمله اینکه مصرف آب و مایعات در این نوع امساک نه تنها کاهش پیدا نمی کنه بلکه افزایش هم داره و همچنین نخوردن به هیچ وجه در فاصله طولانی توصیه نمیشه و اصل در کاهش مصرف در یک شبانه روز است نه در ساعات خاص ، چراکه همانطور که مشاهده کردیم در ماه رمضان کالری مصرفی کاهش پیدا نمی کنه و بعضاً افزایش هم داره ، اما در مورد اینکه بدن در فاز کتون سوزی قرار بگیره ، تنها با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات ها اتفاق می افته نه الزاما روزه گرفتن ، در آخر هم باید بگم که وقتی خدا گفته به این روش روزه بگیرید زیاد دنبال توجیه علمی نباشید به اعتقادات عمل کنید چون خدا. و قبول دارید حرفشو هم قبول کنید فقط همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا که منبع خبر دقیق معلوم نیست و چنین تحقیقی با این نتیجه قطعی صورت نگرفته چون نیاز به سالها تحقیق دارد چون در رابطه با سن انسان است و اینکه عامل روزه یک ماهه باعث افزایش طول عمر شده باشد جای سوال دارد ... تاکنون به غیر از چند تحقیق درباره روزه تحقیق گسترده صورت نگرفته در بسیاری موارد کلا گرفتن روزه منع شده ... روزه جنبه اعتقادی و باوری دارد ولی در مواردی چون کاهش وزن بدن و چربی در صورتی که خوب رعایت شود صورت می گیرد که البته امری طبیعی است چون انرژی کمتری بدن دریافت میکند.

    • HasanJalil

      سلام و درود
      این اروپای ها یا امریکای ها که تا سن بالا سر حال هستن روزه می گیرن؟
      نمونش مربی استقلال که نزدیک به هفتاد سن داره . چون روره گرفته اینقدر سر حال و سلامت داره یه کار پر استرس رو انجام می ده.

    • بدون نام

      ایروزها فهمیدن سفره مردم فقیر کوچک که بود کوچکتر شده و قدرت خرید ندارند اینگونه مطب را برای سرگرم کردن آنان میگذارند همه ما میدانیم در دنیا هر روز مردم زیادی بر اثر گرسنگی میمیرند جوانی که دیگر جای خود دلرد

    • فریبا

      احسنت! همه دستورات شرعی و حلال و حرامها نتیجش به نفع خود انسانه که تازه بعضی از اونها رو علم کشف کرده! باقی هم انشالله در آینده کشف میشه! که معلوم نیست ما باشیم! پس در این بازه محدود عمر پیرو دین و اولیای دین باشیم که سود دنیا و آخرت ببریم. انشالله

    • امیر

      اینقدر نان و پنیر شام نهر صبحانه خوردم مچ پا شوره زده روزه بگیرم

    • بدون نام

      روزه ای که دانشگاه هاروارد گفته با روزه ما فرق داره! ضمن اینکه اصل منبع تحقیق رو هم باید بفرمایید
      موید باشید

    • بدون نام

      البته بری یک کشور دیگه جز ایران روزه بگیری شاید

    • ابی

      تو این مملکت زودتر پیر بشیم بمیریم بهتره هر روز بدتر از دیروز

    • بدون نام

      این همه دولتمردان ما که پیرند ازپرخوری هست؟

    • بدون نام

      عجب ببین دارن با مردم چکار میکنن

    • بدون نام

      یعنی مسلمانان همیشه جوان میمانند؟؟؟

    • بدون نام

      پژوهشگران خیلی بیجا کردن

    • بدون نام

      بابا ما ی عمری روزه ایم اخرین امار خود د ولت ما یک پنجم کشورهای اروپایی لبنیات مصرف میکنیم
      حالا گوشت مرع میوه بماند
      الان جامعه ما کمبود مواد غذایی دارد اقایان متخصص سری به مدارس بزنید متوجه میشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج