۷۷۳۰۱۵
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

روسیه: عملیات نظامی در ادلب انجام نخواهد شد

وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه، در پی اعلام توافق آنکارا و مسکو برای ایجاد منطقه غیرنظامی میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مسلح این کشور در استان ادلب اعلام کرد که هیچ عملیات نظامی در این استان انجام نخواهد شد.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه، در پی اعلام توافق آنکارا و مسکو برای ایجاد منطقه غیرنظامی میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مسلح این کشور در استان ادلب اعلام کرد که هیچ عملیات نظامی در این استان انجام نخواهد شد.

سخنان «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اندکی بعد از آن مطرح شد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد.

خبرنگار روزنامه دیلی‌صاباح گزارش داد میان وزرای دفاع روسیه و ترکیه یک یادداشت تفاهم برای ایجاد منطقه غیرنظامی امضا شده است.

پوتین گفت که رایزنی‌های بیشتر به زودی با مقام‌های دولت سوریه انجام خواهند شد. او همچنین گفت که این منطقه غیرنظامی بایستی تا ۱۵ دسامبر (۲۴ آذرماه) ایجاد شود.

ارتش سوریه در چند هفته گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است.

تابستان سال گذشته (مرداد ماه) بود که ائتلاف تروریستی جبهه النصره موسوم به «هیأت تحریر الشام» بعد از درگیری‌ با گروه‌های مسلح معارض سوری استان ادلب را کاملا به اشغال خود در آورد.

نیروهای سوریه طی یک سال اخیر توانستند دو منطقه غوطه شرقی دمشق و جنوب سوریه را طی عملیات‌هایی به ترتیب آزاد کند و پس از آن مقدمات حمله به ادلب را فراهم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه زود ایرانو دورزدن

    • بدون نام

      هه روسیه زیر قولش زد.... بیدار شین آقایان

    • بدون نام

      روسیه همیشه خیانتکاره

    • بدون نام

      آره خوب درگیری رخ بده بین روسیه و آمریکا خوب نیست .

    • بدون نام

      آره خوب درگیری رخ بده بین روسیه و آمریکا خوب نیست .

    • بدون نام

      مشخص بود

    • ققنوس

      روسیه جا زد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مال این حرفا نبود

    • ابی

      از اول هم جراتش رو نداشت چون کدخدا نمیذاره

    • بدون نام

      از امریکا ترسیدن خدا

    • بدون نام

      روسیه مثل سگ از آمریکا میترسه

    • جوان بی کار افسرده

      روسیه چقدر قشنگ وراحت ایران رو دور میزنه! با این همه امتیازاتی که از ایران میگیره؟ همیشه نشون دادن که مواقع حساس وحیاتی به راحتی ایران رو کنار میزارن این به همه دیگه ثابت شده!

    • AAAAAAA

      همان کاری که آمریکا میخواست.

    • بدون نام

      خب ادلب چی میشه

    • بدون نام

      چه میکنه این امریکا چین رو زمین گیر کرد با تعرفه 200 میلیارد دلاری روسیه رو تحریم کرد البته ژوییه به فکر جایگزین کردن نفت خودش در اوپک به جای نفت ایران هست دنبال منفعت خودش هست ترکیه هم عددی نیس لیر شو بیچاره کرد آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسیه نفت ایرانو میفروشه

    • بهرنگ

      چرا فکر میکنید روسیه از امریکا میترسه,ایران رو دور زده یا خیانت کرده؟! کلاً ایران با تمام کشورهایی که متحده یا روابطی داره حتی کشورهای دوست وبرادر همسایه!بعد از مدتی دچار مشکل میشه واین یه سریال تکراریه,درواقع این ایرانه که احمقانه همه چیزش رو فدای ارمان های پوچ وخیالیش کرده !روابط سیاسی وبین المللی درتمام کشورهای دنیا برمبنای منافع ملی ومردمیشون شکل میگیره,بنابراین تاجایی باایران یا هرکشور دیگه ای همراهی میکنن که منافع ملیشون به خطر نیفته!بجای اینکه روسیه رو به دور زدن ایران یاخیانت متهم کنیم بیاییم ارزو کنیم ای کاش مسئولین کشور ما هم بجای این همه هزینه بیهوده که بر کشور ومردم تحمیل میکنن کمی مثل روسیه یا ترکیه به منافع ملی کشور خودمون واین مردم بدبختش فکر میکردن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج