۷۷۳۳۶۲
۱۵ نظر
۵۰۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
پ

نحوه توزیع کالا‌های احتکاری مشخص شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت سرنوشت کالاهای احتکار شده و دلایل افزایش قیمت خودرو را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت، معدن و تجارت سرنوشت کالاهای احتکار شده و دلایل افزایش قیمت خودرو را اعلام کرد.

محمد شریعتمداری در دورود در پاسخ به این سئوال که تکلیف کالاهای احتکار شده چیست و آیا وارد بازار می شوند، اظهار داشت: با مسئولیت استانداران، عضویت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استانی و تعزیرات حکومتی ستادی برای سیاست‌گذاری امر احتکار تأسیس‌شده است که این ستاد با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهد در چارچوب آیین‌نامه مصوبی که جلسه سران قوا آن را تائید و تصویب کرده است به موضوع احتکار رسیدگی و احتکار را در مراکز مختلف شناسایی می‌کند.

وی افزود: اگر کالایی واقعاً تعریف احتکار بر آن بار باشد و محاکم تعزیرات رأی برعلیه دارنده کالا در انبار صادر کنند و آن را احتکار بشناسند موظف‌ هستند در شبکه توزیع که سازمان صمت یا وزارت جهاد یا وزارت بهداشت بسته به نوع کالا که تعیین می‌کند به قیمت تثبیتی توزیع کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با افزایش قیمت خودرو و راهکارهای پایین آمدن قیمت، نیز عنوان کرد: افزایش قیمت خودرو چند عامل داشت یکی از علت‌ها این بود که بعضی فکر کردند خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای قابل نگه‌داری است و ممکن است قیمتش در آینده افزایش پیدا کند.

شریعتمداری بیان کرد: یکی از برنامه‌ها اعمال برخی از سیاست‌هایی است که نشان دهد خودرو برای استفاده عمومی است نه به‌عنوان یک کالای سرمایه جایگزین، مثل ارز و دلار نباید از خودرو استفاده کالایی شود و این می‌تواند به این موضوع کمک کند.

وی یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت خودرو را محدودیت‌های ارزی کشور دانست و گفت: ما در سال حدود ۲ میلیارد دلار واردات خودرو خارجی داشتیم که طبیعتاً این دو میلیارد دلار الان به دلیل محدودیت‌های ارزی که کشور با آن مواجه است یا تنظیم بازار ارز که ضرورت امروز ماست محدودشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وقتی عرضه‌ای که قبلاً در بازار بود الآن صورت نمی‌گیرد به‌طور طبیعی تقاضا برای آن وجود دارد و آدم مطمئن می‌شود ارزش کالا نیز بالا می‌رود که یک‌بخشی از گرانی نیز به این دلیل است که برای این بخش فعلاً نمی‌توانیم چاره‌ای کنیم چون دولت مجبور است ارز را برای نیازهای ضروری‌تر اختصاص دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا، بیلاق، همه مردم این را میدانند شما میخواست راهکار ارائه بدهید، نه موضوع را تکرار کنید همه مردم علت را میدانند،!!!

      • بدون نام

        جدی صنعتی میزنه یا سنتی

      • بدون نام

        والا بلا بخدا به هرچی که معنقدی اگر به الناز جون هفت ساله من بود الانه تکلیف اجناس احتکاری را واضح و روشن هم اعلام و توزیع درست انجام داده بود، '!!اما جناب شریعتمداری هر روز و هر ساعت در همه رسانه ها و تلویزیون ملی لم میدی و میگی ولی متاسفانه در عمل هیچ خبری نیست و مردم هم زابراه و دیگه دارن عصبانی میشن، آخه احتکار در هر مذهب و مسلک و دینی باعث تزلزل میشه و از شما هیچ امیدی نیست لااقل زیپ دهن را لطفاً بکشید و اینقدر مردم را جری نکنید، لااقل یک نفر از اون بالا دستی ها دستور سکوت یا روزه سکوت را بر شما تحمیل کنند بهتره خداوکیلی،

    • بدون نام

      تنها راه چاره برای مشکل گرانی خودرو ، چه داخلی چه خارجی ، استیضاح یا برکناری شریعتمداری وزیر صمت است این آشفتگی بازار از دو حال خارج نیست : یا وزیر خود عامل این وضعیت است یا بی عرضگی و ناتوانی او عامل است!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر 18/00 خوب اون را بکنید استیضاح اون را در بیرون بکنید اخراج، اصلاً و کلهم اون را بکنید هر طور دلتون میخواد اما مگه میشه؟؟؟ مگه داریم؟؟؟ مگه شده؟؟؟ مگه بوده؟؟؟ مگه کردن؟؟؟ مگه اینها اونها هستن؟؟؟ مگه اونها اینها هستن؟؟؟

    • بدون نام

      اصلا وزارت خانه ای برای احتکار درست کنید .

    • بدون نام

      تازمانی که شما وزیر هستید وضعمان همینه

    • بدون نام

      بروبمیر

    • دلسوز

      تو اخبار میگن انبار احتکار پیدا شد پلمپ شد
      بعد میگن باید مصداق احتکار باشه
      خودتونید پول میگیرید میگید مصداق احتکار نبود آزاد شد
      ملتو چی فرض کردید
      بحق وفاداری علم دار کربلا ظالمین وخاءنین به کشور وملت نابود بشن

    • علی

      راهکار و برنامه ارائه کن مدیر خوبی باش و مدیریت کن .وگرنه دلایل گرانی خودرو خیلی بیستر از اینهاست .هر بچه ۱۰ ساله امروزی بهتر از شما می فهمه.و دلیل دیگرش بی مدیریتی و بی کفایتی خیلی از مسئولین است.

    • بدون نام

      ...تو اصلا کاری هم داری؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اولین نفربایداین اخراج میشد

    • شهروند معمولی

      به جای اینکه احتکار کننده رو جریمه نقدی کنید اجناس توقیفی رو یک سوم قیمت به دست مردم برسونید تا لقمه رو دور سر نگردونید جریمه ها رو ممکنه گم کنید

    • قیصر

      این آثار های مجلس های که نماینده مردمی هستید که صداشون به هیچکس نمیرسه اگه برسه امثال آقای شریعتمداری هستند که مردم راهالوفرض کرده تورابه خون امام حسین یارانش این آقای شریعت مداری بیسوادپیرپاتل مربع بیفکر لردنشین رااستیضاکنید وزیری روی جایش بزارید که سهامدار وکارخاندارنباشدوزبان مردمی که به نان شب محتاج هستندبفهمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج