۷۷۳۶۲۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

تأثیرات ایام محرم بر عزاداران حسینی

یک روانشناس اجتماعی با اشاره به تأثیرات ایام محرم بر عزاداران حسینی، گفت: امام حسین (ع) مظهر ایمان، صداقت و بزرگواری بوده و فرهنگ عاشورا در جهت اشاعه این شاخص‌هاست.

خبرگزاری فارس: یک روانشناس اجتماعی با اشاره به تأثیرات ایام محرم بر عزاداران حسینی، گفت: امام حسین (ع) مظهر ایمان، صداقت و بزرگواری بوده و فرهنگ عاشورا در جهت اشاعه این شاخص‌هاست.

محمدرضا ایمانی در ارتباط با ابعاد روانشناسی ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: برگزاری چنین مناسکی کارکرد مؤثر زیادی بر زندگی اجتماعی افراد دارد و فرهنگ، زندگی و هویت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین تأثیرگذاری ایام محرم، معرفی الگوی باارزشی همچون امام حسین(ع) است که مظهر ایمان و صداقت را دارد، گفت: عاشورا درس بزرگی برای همه ما می‌تواند باشد.

این روانشناس اجتماعی بیان داشت: همه ما در طول زندگی با مسائل فراوانی مواجه می‌شویم که ما را ناراحت و متأثر می‌کند و شرکت در چنین مراسم مذهبی از لحاظ روانشناسی می‌تواند فرصتی برای بروز این ناراحتی‌ها و زدودن غم از بدن باشد.

ایمانی گفت: اشک ریختن برای ائمه اطهار(ع) و خانواده‌های آنها بسیار با ارزش است و از طرفی نیز سبب تخلیه روانی افراد می‌شود که غم‌های خود را همسو با مصیبت واقعه عاشورا قرار دهند.

وی تصریح کرد: همچنین از دیگر کارکردهای مؤثر این مناسک مذهبی حضور گسترده مردم در اجتماع یکپارچه و جهت سوگواری و عزاداری است و این مسئله در واقع نوعی الگوی هم‌پیمانی به شمار می‌رود و در جهت اتحاد و یکپارچگی مردم اهمیت دارد.

این روانشناس اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنین در دهه محرم طبق بررسی‌های به عمل آمده تحت تأثیر عزاداری‌ها و نتایج مؤثر آن بر صیقل روح و روان افراد، میزان بزه‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وااااای ما تنها تاثیری که دیدیم اینه که یه عده ماشینشونو رنگی میکنن و وحشیانه در خیابانها ویراژ میدن و در جواب اعتراض هم میگن ما عزاداریم و هر کاری دلمون بخواد میکنیم. ...

    • بدون نام

      هیچ تاثیری نداره فقط ریاکاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج