جاباما
۷۷۵۱۷۰
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

فغانی: اگر دستور بدهند نمی‌توانم رد کنم

دربی ۸۸ روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود تا دو تیم پرسپولیس و استقلال یک بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.

روزنامه فرهیختگان: دربی ۸۸ روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود تا دو تیم پرسپولیس و استقلال یک بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. دربی ۸۷ اما برگزار نشد چراکه قرار بود در این دربی دیدار سوپرجام برگزار شود اما بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و به دلیل حضور تیم استقلال در ترکیه این بازی برگزار نشد تا با رای انضباطی تیم فوتبال پرسپولیس ۳ بر صفر در این بازی برنده شود.

این در حالی است که در سه بازی قبلی که رای انضباطی تعیین‌کننده نتیجه بازی بوده هر سه بار تیم استقلال با نتیجه ۳ بر صفر برنده شده است. این مسائل باعث شده تا حساسیت بازی روز پنجشنبه بسیار بالا رود و تیم‌ها برای بردن وارد این بازی شوند.

از حالا معرفی داور دربی هم بحث برانگیز شده و مشخص نیست که کدام‌یک از داوران کشورمان بازی دربی ۸۸ را سوت خواهد زد. علیرضا فغانی که دیدار رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را سوت زده گزینه اصلی این بازی است اما خودش می‌گوید که صحبتی با او برای قضاوت در این بازی نشده است.

هنوز صحبتی با من نشده است

فغانی در این خصوص گفت: «تا این لحظه که با شما حرف می‌زنم هیچ تماس یا پیامکی برای قضاوت من در دربی ۸۸ به دستم نرسیده است و این حرف‌ها که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، گمانه‌زنی است که معمولا قبل از هر دربی به راه می‌افتد و به آن عادت دارم.»

فغانی داوران دیگری را لایق قضاوت در این بازی می‌داند و می‌گوید: «همین حالا داوران خوبی در فوتبال قضاوت می‌کنند که بازی‌های بزرگی را در لیگ برتر قضاوت کرده‌اند. خوشبختانه در سال‌های اخیر داوران ایرانی رشد خوبی داشته‌اند و می‌توانند بازی‌های بزرگ را سوت بزنند.»

مسابقات کره همزمان با لیگ ما نیست

اخبار مربوط به قضاوت فغانی در دربی ۸۸ به حدس‌وگمان رسیده که امروز خبر دعوت از او به کره‌جنوبی برای قضاوت در دو بازی تیم ملی این کشور رسانه‌ای و این شائبه نیز مطرح شد که او نمی‌تواند دربی را سوت بزند. فغانی اما می‌گوید این دعوت منافاتی با قضاوت او در لیگ ایران ندارد: «فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی به ما پیشنهاد داده که تاریخ آن برای ۱۲ و ۱۶ اکتبر است.

این تاریخ دقیقا تاریخ فیفادی است و لیگ ایران هم در این تاریخ تعطیل است. بنابراین اگر قضاوتی در لیگ برتر به ما بدهند مشکلی برای قضاوت نداریم چون تا آن زمان هنوز روزهای زیادی باقی مانده و در همین تاریخ که پیشنهاد کره‌جنوبی به ما رسیده لیگ ایران هم تعطیل است. البته باید ببینیم ویزای ما به موقع می‌رسد یا نه، چون سفر ما در گروی صدور به موقع ویزاست و گرنه نمی‌توانیم به این سفر برویم.»

پذیرش یا رد قضاوت دربی با ما نیست

سوت زدن در دربی موضوعی است که فغانی پیش از این تجربه‌اش را داشته و این بازی را یک بازی مثل همه بازی‌های دیگر می‌داند: «قضاوت در این بازی با بقیه بازی‌ها فرقی ندارد. فقط رسانه‌ها به این بازی زیاد می‌پردازند. البته اگر قضاوت در دربی یا هر بازی دیگری به ما داده شود بحث قبول کردن آن مطرح نیست چون قضاوت در آن بازی اجباری می‌شود.

این‌طور نیست که ما به دلخواه خودمان قضاوت در یک بازی را رد یا قبول کنیم. البته همان‌طور که گفتم هیچ صحبتی برای قضاوت من در این بازی نشده اما مطمئنا اگر خبری هم باشد از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته داوران این موضوع رسانه‌ای خواهد شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریمی

      لازم نیست اگر بگن هم ما نمیزاریم از لنگها واسه قضاوت کنه

    • علیرضا

      سوت بزن، اما خواهشاً شرفت را نفروش. تو همانی که بهترین داور جام جهانی شدی اما بهترین داور لیگ برتر نه! چون اینجا تحت تأثیر رنگها و خشم و احساست سوت میزنی. ✋

    • کامبیز

      منظورتان دستور مسئولان دانشگاه تون است وچه دستوری!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج