۷۷۶۳۲۵
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

روزی نیست که آن را با فناوری‌های جدید شروع نکنیم و محصولاتی را شاهد هستیم که نگاهی آینده نگرانه دارند. در این بین حضور تکنولوژی‌های پیشرفته نویدی از محصولات بیشتری می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود.

برترین ها - ترجمه محمد کاملان: روزی نیست که آن را با فناوری‌های جدید شروع نکنیم و محصولاتی را شاهد هستیم که نگاهی آینده نگرانه دارند. در این بین حضور تکنولوژی‌های پیشرفته نویدی از محصولات بیشتری می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود.

با این حساب قصد داریم در ادامه به تجهیزات جالبی اشاره کنیم که ممکن است اکنون در بازار نباشد اما در آینده‌ای نه‌چندان دور به لطف فناوری‌های نوین راهی بازار خواهند شد.

لامپ‌سر بایولیت

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

لامپ‌سر یکی از ابزارهایی است که مدت‌های زیادی در معادن، صنایع و حتی برای تفریح از آن استفاده می‌شود اما این لامپ‌ها وزن زیادی دارند و همین امر استفاده از آن‌ها را در ساعت‌های طولانی دشوار کرده است.

در این بین داستان لامپ‌سر بایولیت که از آن صحبت می‌کنیم با لامپ‌های‌سر معمولی فرق می‌کند و با محصول بسیار سبک‌وزنی طرف هستیم که کاهش وزن را فدای نور لامپ نکرده است.

این لامپ‌سر طراحی جالبی دارد و بند آن از الیاف الکترونیکی تولید شده تا وزن کمتری داشته باشد. از طرف دیگر لامپ‌ به خدمت گرفته شده در این محصول نیز بسیار سبک‌وزن است. این لامپ‌ انرژی خود را از باتری که در پشت سر کاربر قرار می‌گیرد تأمین خواهد کرد و با محصولی طرف هستیم که وزن متعادلی دارد و به راحتی از روی سر نمی‌افتد.

لامپ‌سر بایولیت حدود ۳۳۰ انسی‌لومنز روشنایی تولید می‌کند و با یک بار شارژ تا ۴۰ ساعت دوام می‌آورد.

اسکیت‌بورد الکتریکی سِیل (Sail)

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

اسکیت‌بورد‌‌های الکتریکی محصولات جدیدی نیستند اما این اسکیت‌بورد الکتریکی انقلابی در این محصولات به حساب می‌آيد و با اسکیتی بسیار سبک و خوش‌قیمت طرف هستیم که اسکیت‌سواری راحتی دارد. این محصول حدود ۱۲ میلیمتر ضخامت دارد و باتری در آن به گونه‌ای تعبیه شده تا فضایی اشغال نکند. در نتیجه با یک اسکیت‌برود سبک و نیم‌کیلویی طرف هستیم که به راحتی می‌توان آن را حمل کرد.

از طرف دیگر طراحی این اسکیت‌برد الکتریکی به گونه‌ای انجام شده که فاصله کمتری با زمین دارد و در نتیجه اجازه مانور بیشتری به اسکیت‌باز می‌دهد. جالب است بدانید باتری این اسکیت‌بورد از نوع قابل انعطاف است و در نتیجه به این راحتی‌ها آسیب نمی‌بیند. اسکیت‌برد الکتریکی سیل با یک بار شارژ مسافتی حدود ۱۶ کیلومتر را می‌پیماید.

پایه دوربین گوشی‌هوشمند با سه‌محور

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

این روزها دوربین گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که بعضی از فیلمسازان با گوشی هوشمند فیلم‌های هنری موفقی را ساخته‌اند، در این زمینه می‌توان به فیلم Tangerine اشاره کرد که با یک گوشی آیفون فیلمبرداری شده بود.

همان‌گونه که حتماً به‌خوبی می‌دانید لرزش دست حرف اول را در حفظ کیفیت فیلمبرداری با گوشی‌های هوشمند می‌زند و به همین منظور شاهد ساخت پایه گوشی هوشمند جدیدی با نام اتم هستیم که به کمک سه‌محور مختلف دوربین گوشی را ثبات بیشتری می‌دهد.

به لطف این پایه، کاربر قادر است گوشی هوشمند را با ثبات و نرمی بیشتری کنترل کند. این پایه وزن و ابعاد بسیار کوچکی دارد و در یک کیف مسافرتی قرار می‌گیرد تا کاربر مشکلی برای حمل و نقل نداشته باشد.

در کنار این موارد پایه گوشی هوشمند اتم قادر است وزنی حدود ۳۱۰ گرم را تحمل کند، به این ترتیب علاقه‌‌مندان به فیلمبرداری با گوشی‌های موبایل می‌توانند به دوربین گوشی لنزهای دیگری را نیز اضافه کنند.

تینک‌بورد ایکس، صفحه‌ وایت‌بردی کاملاً هوشمند

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

مدت‌های زیادی است که وایت‌بردها جای تخته‌سیاه را گرفته‌اند، چند وقتی هم می‌شود که بردهای هوشمند را در مدرسه‌ها شاهد هستیم. تینک‌بورد ایکس در‌واقع یک وایت‌برد هوشمند است که تمامی مطالبی که روی آن نوشته می‌شود را در فضای ابری ذخیره می‌کند. به این ترتیب کاربر از هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشد قادر است نوشته‌های ذخیره‌ شده با این وایت‌بورد را مطالعه کند.

این وایت‌بورد اجازه ذخیره‌ مطالب در دراپ‌باکس، اورنوت، گوگل‌داکز و ایمیل را به کاربر می‌دهد و فرآیند ذخیره مطالب به سادگی انجام می‌شود.

لامپ‌های جدیدی برای دوچرخه

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

دوچرخه‌سواران به خوبی از خطرهای دوچرخه‌سواری در شب‌ آگاهی دارند، به همین منظور مدت‌های زیادی است که لامپ‌هایی برای دوچرخه‌ها ابداع شده، اما این لامپ‌ها نور را به تمامی قسمت‌های دوچرخه منتقل نمی‌کنند و در نتیجه باز هم احتمال دیده نشدن دوچرخه در شب توسط رانندگان وجود دارد.

اینجاست که شرکت Cycl لامپ‌های جدیدی را برای دوچرخه‌ها معرفی کرده است. این لامپ‌ها در کنار قسمت جلو و عقب ، در قسمت‌های بغل فرمان دوچرخه نصب می‌شوند و نور آن‌ها به گونه‌ای ۳۶۰ درجه ساطع می‌شود تا از هر زاویه‌ای قابل مشاهده باشد.

کفش اسکیت Drift W1

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

این محصولات به عنوان اولین کفش‌های اسکیت شناخته خواهند شد و با این حساب انتظار می‌رود انقلابی را در زمینه اسکیت‌سواری شاهد باشیم. کفش اسکیت Drift W۱، اسکیت‌سوار را قادر می‌سازد تا با مانور بسیار بالا در جهت‌های مختلف حرکت کند.

صندلی پوشیدنی بایونیک لکس

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

تجهیزات پوشیدنی روز‌به‌روز در توسعه و گسترش است و محصولات متنوعی را در این زمینه شاهد هستیم اما بعید به نظر می‌رسد حتی فکرش را کرده باشید روزی فرا برسد که صندلی پوشیدنی را در بازار شاهد باشیم.

از قرار معلوم با این روز فاصله زیادی نداریم چرا که شاهد صندلی پوشیدنی بایونیک لکس هستیم، این صندلی به صورت قابل حمل طراحی شده و فردی که روی آن می‌نشیند در بهترین حالت بدنی قرار خواهد گرفت تا با دردهای عضلانی و مشکلات ناشی از نشستن در دراز مدت رو‌به‌رو نشود.

صندلی پوشیدنی بایونیک لکس چهار پایه بسیار باریک دارد که به راحتی جمع می‌شود و وزن یک کیلویی این صندلی باعث می‌شود فردی که آن را به پایش متصل کرده به راحتی با این صندلی حرکت کند.

پهپاد هوایی و زیردریایی Spry

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

در چند سال اخیر شاهد پیشرفت پهپادها هستیم و انتظار می‌رود در آینده پهپادها حضور بیشتری در صنایع داشته باشند، در این بین پهپادی از راه رسیده است که در هوا و زیر آب حرکت می‌کند. این پهپاد در زیر آب همانند یک زیردریایی به پیش می‌رود و در هوا نیز عمل‌کردی همانند پهپادهای معمولی دارد.

این محصول به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است و می‌تواند با کیفیت ۴K در سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. پهپاد Spry در هوا به سرعتی معادل ۷۰ کیلومتر در ساعت دست‌ پیدا می‌کند.

مچ‌بند هوشمند دفع حشرات

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

حشرات و به‌خصوص مگس و پشه از آن دسته موجوداتی هستند که امان افراد را می‌برند و در گاهی اوقات حسابی مزاحمت ایجاد می‌کنند. اینجاست که مچ‌بند جدیدی با نام Nopixgo به کمک می‌آید، این مچ‌بند هوشمند امواجی را ساطع می‌کند که حشرات این امواج را به عنوان توفان شناسایی می‌کنند و در نتیجه حتی فکر اینکه در این نزدیکی‌ها حضور داشته باشند نیز به سرشان نمی‌زند.

با این حساب به همین‌ راحتی و بدون اینکه از مواد شیمیایی برای دفع حشرات استفاده کنید به کمک این مچ‌بند هوشمند از شر آن‌ها خلاص خواهید شد.

تجهیزات بازی‌های واقعیت‌مجازی Feel Three

تجهیزات جالبی که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن‌ها خواهیم بود

دنیای بازی‌های رایانه‌ای با پدیده‌ای جدید با نام واقعیت‌مجازی روبرو شده است، به لطف این فناوری، گیمرها در دنیای بازی‌ها حضور پیدا می‌کنند و تجربه‌ای بی‌عیب و نقص از بازی پیش رویشان قرار گیرند.

به همین دلیل در کنار هدست‌های واقعیت مجازی که شرایط اجرای این بازی‌ها را مهیا می‌کنند شاهد معرفی تجهیزات دیگری نیز هستیم که شرایط بازی در دنیای واقعیت مجازی را شبیه‌سازی می‌کنند.

این تجهیزات برای استفاده در خانه‌ها طراحی شده‌اند و گیمر را به لحاظ فیزیکی در موقعیت مختلف می‌چرخاند تا لذتی ناب از بازی‌های واقعیت مجازی را تجربه کند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به فناروی‌های جدید علاقه دارید و محصولاتی نوآورانه‌ای را می‌شناسید که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد عرضه آن‌ها به بازار خواهیم بود. در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را با این تجهیزات آشنا کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ايول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج