جاباما
۷۷۶۵۵۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

شفر، رکورد ۱۳ ساله قلعه‌نویی را می‌شکند؟

آمار گل نزدن در استقلال با رکورد ۳۵۰ دقیقه متعلق به همان فصل-لیگ پنجم- است. تیمی که در خط حمله زوج هماهنگ رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور را در اختیار داشت اما برای ۳، ۴ هفته توفیقی در گلزنی به‌دست نمی‌آورد.

ایران ورزشی: استقلال فصل قبل رکورد کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه را شکست و این بار فاصله چندانی با ثبت یک رکورد معکوس ندارد. طلسم استقلال، شفر را نیز نگران کرده، او می‌داند در صورت ادامه این روند، مسیر دیگری جز خروج از جمع مدعیان قهرمانی برایش باقی نمی‌ماند.

استقلال در خط حمله با مشکلات عدیده‌ای روبه روست و همین مساله نگرانی هواداران این تیم را به دنبال داشته. بررسی آماری گل‌های زده استقلال در این فصل نشان می‌دهد که شفر در چه شرایطی باید تیمش را مقابل پرسپولیس به زمین بفرستد.

از آخرین گلی که استقلال در لیگ هجدهم به ثمر رسانده، ۳۰۹ دقیقه می‌گذرد. این گل را فرشید اسماعیلی در هفته سوم و دقیقه ۵۱ بازی با تراکتورسازی وارد دروازه محسن فروزان کرد. از آن دقیقه به بعد، استقلال ۳ بار در لیگ بازی کرده و گلی به ثمر نرسانده است.

هفته چهارم، استقلال به خانه پارس جنوبی جم رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. مهاجمان این تیم در جم نتوانستند دروازه احمد گوهری را باز کنند و این اتفاق در بازی هفته پنجم استقلال نیز تکرار شد. این بار در ورزشگاه آزادی و مقابل فولاد. استقلال گره دروازه فولاد را باز نکرد و مجبور شد زمین بازی را با تساوی بدون گل ترک کند. برای هفته ششم، استقلال به قائمشهر رفت تا مقابل نساجی بازی کند.

یک بازی حساس در زمینی نه چندان مناسب. استقلال در خط حمله از زوج مرتضی تبریزی و روح‌ا... باقری استفاده کرد اما باز هم توفیقی در گلزنی به‌دست نیاورد. نتیجه‌اش هم کسب تساوی بدون گل مقابل تیمی بود که جواد نکونام را روی نیمکت داشت.

استقلال، هر چند کم گل می‌خورد و این را مدیون خط دفاع و مهدی رحمتی است، اما به‌سختی هم دروازه حریفان را باز می‌کند. آمار این تیم، ۵ گل زده در ۶ بازی است. یعنی به ازای هر بازی حدود ۸/۰ گل زده. با این آمار نه تیمی می‌تواند قهرمان شود و نه بی‌استرس پا به شهرآورد بگذارد.

این آمار یعنی مشکلی در خط حمله وجود دارد که با بازیکنانی نظیر باقری و گرو حل نمی‌شود. ضعیف‌ترین آمار گلزنی استقلال در تاریخ لیگ برتر، مربوط به ۱۳ سال قبل است. زمستان ۱۳۸۴ و زمانی که مربیگری این تیم بر عهده امیر قلعه‌نویی بود. استقلال در هفته ششم مقابل راه‌آهن که فیروز کریمی سرمربی‌اش بود، به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

گل‌های استقلال را سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی(۲ بار ) وارد دروازه راه آهن کردند. عنایتی سومین گل استقلال را در این بازی، در دقیقه ۶۶ به ثمر رساند. استقلال هفته هفتم مقابل سپاهان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد، هفته هشتم برابر فجرسپاسی به تساوی صفر بر صفر رسید و هفته هشتم نیز نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل سایپا کسب کند.

برای هفته نهم، استقلال باید حضور در شهرآورد را تجربه می‌کرد. درست مثل حالا که با آمار ضعیف گلزنی باید به مصاف پرسپولیس برود. استقلال در لیگ پنجم و هفته نهم توانست پرسپولیس را با یک گل شکست بدهد. تنها گل بازی را رضا عنایتی در دقیقه ۵۶ و روی پاس زیبای فرزاد مجیدی وارد دروازه فرشید کریمی کرد. این گل پایانی بود بر طلسم گل نزدن‌ در استقلال و تیم امیر قلعه نویی.

از آن روز به بعد موتور استقلال روشن شد و در پایان فصل نیز عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. آمار گل نزدن در استقلال با رکورد ۳۵۰ دقیقه متعلق به همان فصل-لیگ پنجم- است. تیمی که در خط حمله زوج هماهنگ رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور را در اختیار داشت اما برای ۳، ۴ هفته توفیقی در گلزنی به‌دست نمی‌آورد.

استقلال در مقطع فعلی، فقط ۴۲ دقیقه با ثبت رکورد جدید اما منفی فاصله دارد. تیم شفر اگر تا دقیقه ۴۲ بازی با پرسپولیس موفق به باز کردن دروازه رقیب دیرینه خود نشود، رکورد منفی استقلال در تاریخ لیگ برتر را می‌شکند. استقلال فصل قبل رکورد کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه را شکست و این بار فاصله چندانی با ثبت یک رکورد معکوس ندارد.

طلسم استقلال، شفر را نیز نگران کرده، او می‌داند در صورت ادامه این روند، مسیر دیگری جز خروج از جمع مدعیان قهرمانی برایش باقی نمی‌ماند. اتفاقی که نه هواداران را راضی می‌کند و نه مدیرانی که با هزار امید و آرزو به استقلال آمدند تا این تیم را بعد از مدت‌ها به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      اخه مگه آرسنال چند سال با ونگر قهرمان نشد ول کن قهرمانی را به فرض ممکن که قهرمان بشود چه می شود می خواهد چه گلی به سرت بزند.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج