۷۷۶۹۵۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

رحمانی فضلی:

رسانه‌‌‌ها از خرافه‌‌‌گویی درباره اربعین بپرهیزند

وزیر کشور تاکید کرد: وزارت اطلاعات سال گذشته قبل از ایام اربعین باند جعل ویزا را متلاشی کرد. امسال نیز باید مراقب فعالیت این‌گونه باندها باشیم.

خبرگزاری ایلنا: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در یازدهمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین با بیان اینکه مهمترین موضوع برای ما تامین امنیت است، گفت: تامین امنیت داخل ایران و داخل عراق، مهمترین موضوع برای ما است و انصافا عراق نیز در این زمینه بسیار علاقه‌مند است. آنها با انگیزه کار می‌‌‌کنند و آن را عبادت می‌‌‌دانند.

وی با بیان اینکه بی‌‌‌‌شک کنترل دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه کار ساده‌‌‌‌ای نیست، اظهار داشت: وزارت اطلاعات در این زمینه به خوبی عمل کرده اما باید آموزش‌‌‌‌‌های عمومی به مردم داده شود. البته با توجه به تجربیات چند ساله اخیر مردم آشنایی کامل را دارند اما آداب اربعین باید برای مردم به خوبی جا بیفتد.

وزیر کشور ادامه داد: به‌عنوان یک ملت زائر؛ باید آداب، اخلاق و رفتار ما به گونه‌‌‌‌‌‌‌ای باشد که در قامت یک زائر ظاهر شویم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: سال‌های اول حوادثی را در بخش‌‌‌‌های سیاسی، فرهنگی و خدماتی شاهد بودیم اما خوشبختانه در دو سال گذشته مشکلی نداشتیم ولی باید توجه داشته باشیم که قوانین و مقررات کشور عراق به‌خوبی رعایت شود و دستورالعمل‌‌‌‌ها در این خصوص باید به مردم آموزش داده شود. آنچه که برای ما مهم است نتیجه اربعین در بعد فرهنگی آن است.

وی با اشاره به عملکرد رسانه‌‌‌ها درباره فرهنگ‌‌‌سازی اربعین خاطرنشان کرد: رسانه‌‌‌ها باید از خرافه‌‌‌گویی درباره اربعین بپرهیزند و مسایلی را درباره اربعین عنوان نکنند تا موجبات وهن را ایجاد کنند.

وزیر کشور درباره همکاری عراق با ایران برای سفر اربعین ابراز داشت: در زمینه همکاری با نیروهای عراقی تجربیات بسیار زیادی وجود دارد. نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و اطلاعات نیز حضور دارند اما مسئولیت این پروژه با نیروی انتظامی است از همین‌‌‌رو اقدامات لازم برای مسیرهای منتهی به مرزها باید در نظر گرفته شود البته نباید فقط در ایلام و خوزستان تجمع کنیم.

رحمانی‌فضلی درباره فرهنگ‌‌سازی در اربعین بیان کرد: هیات‌‌‌‌ها و مساجد در جهت تبلیغ درباره فرهنگ اربعین اقدامات لازم را انجام دهند. جزوه‌‌‌‌‌ای با راهنمای اربعین توزیع و در اختیار همه زوار قرار گیرد.

وی ادامه داد: شورای تامین نیز نمایندگان قضایی را ۲۴ ساعت در اختیار ستاد اربعین قرار دهد.

وزیر کشور درباره صدور ویزاهای جعلی نیز یادآور شد: وزارت اطلاعات سال گذشته قبل از ایام اربعین باند جعل ویزا را متلاشی کرد. امسال نیز باید مراقب فعالیت این‌گونه باندها باشیم و مردم نیز توجه کنند که ویزای اربعین را خارج از دفاتر معتبر تهیه نکنند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه از اقدامات دولت و بانک‌مرکزی درباره انجام هماهنگی‌های لازم ارزی برای مراسم اربعین تشکر می‌کنیم، عنوان کرد: در بحث هزینه، حمل‌ونقل باید توجه شود نرخ‌های وسایل نقلیه افزایش پیدا نکند. هرچند ما سال‌های گذشته نرخ تعیین کردیم ولی این موارد رعایت نشد و بسیاری از زائران با مشکلاتی مواجه بودند.

وی با اشاره به قیمت بلیت هواپیما گفت: هواپیما به دلیل اینکه به قیمت ارز آزاد محاسبه می‌شود، بنده با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صحبت کردم و گفتم اگر امکان دارد گشایشی برای کاهش این هزینه داشته باشید زیرا در هیأتی که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حضور داشتیم به ما می‌گفتند امکان تردد با هواپیما برای ما وجود ندارد و این مورد مشکل نیز هست.

وزیر کشور با بیان اینکه نیت زیارت اربعین به صورت پیاده‌‌‌روی است، اظهار داشت: هرچند ما تلاش خود را برای کاهش قیمت هواپیما انجام می‌دهیم ولی به آن عزاداران گفتم نیت اربعین برای پیاده‌روی است و اصل ثواب آن به این موضوع ارتباط دارد که امیدواریم زمینه گشایش برای کاهش قیمت هواپیما انجام شود زیرا اعتراضاتی وجود دارد و ما نیز باید پاسخ‌های قانع‌کننده دهیم.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: در ملاقات با برخی روحانیون؛ می‌گفتند دولت از مراسم اربعین سود به جیب می‌زند ولی باید گفت ما هیچ وجهی را دریافت نمی‌کنیم و هزینه‌ها صرف موارد کشور عراق و مسائل بیمه‌ای می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از ترددهای غیرمجاز جلوگیری می‌‌شود، تصریح کرد: امسال از ترددهای غیرمجاز جلوگیری خواهد شد. ما دو سال قبل می‌گفتیم باید از استان کرمانشاه بازرسی‌ها صورت گیرد زیرا سال‌های گذشته افراد پاکستانی برای حضور در مراسم اربعین و عزاداری کنار مرزهای ورودی عراق در کشور ما گریه و زاری و در نظم اخلال ایجاد می‌کردند تا عبور کنند و این مورد، مسائل را بسیار سخت کرده بود به حدی که نیروهای نظامی در عراق آرایش نظامی گرفته بودند.

وزیر کشور درباره زائران کشورهای افغانستان و پاکستان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم تجمع زیادی در مبادی ورودی به کشور عراق بوجود نیاید تا امورات به درستی انجام شود زیرا نیروی انتظامی سال‌های گذشته بسیار مورد اهانت قرار گرفت. همچنین با تجارب سال‌های گذشته، امکانات موجود و دوربین‌ها توقع‌ داریم زائران افغانستان و پاکستان پیش از ورود به مرز بررسی شوند و تنها عده‌ای که مجاز هستند وارد شوند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به عملکرد خوب و مناسب استانداران ایلام، خوزستان و کرمانشاه در سال گذشته ابراز داشت: سال گذشته ما در این شهرها و بخصوص در شهر ایلام در حوزه‌های امنیت، خدمات و ترافیک اقدامات مناسبی دیدیم که امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته عملکردها مناسب باشند.

وی با بیان اینکه باید هزینه‌ها را پیش از سفر عزاداران به آنان اعلام کنیم، عنوان کرد: سخنگوی هر ارگان باید مسائل مربوط به سازمان خود را بیان کند تا شبهات برطرف شود. امسال تبلیغات علیه برخی موارد و بخصوص هزینه‌ها در فضای مجازی و دیگر مکان‌ها گسترش یافته که باید صداوسیما و حوزه فرهنگی پاسخ‌های مناسب را ارائه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به داد مردم برسین بابا

    • بدون نام

      جان به فدای امام حسین . اما مردم حواستون به مردم کشورتون باشه . جهاد اکبر همین جاست . دل بدید . نیت کنید خودتونو فدای عمران و سربلندی کشورتون هم کنید خدا قبول میوگکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج