جاباما
۷۷۸۲۸۳
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

آمریکا درباره تحریم بندر چابهار چه تصمیمی گرفت؟

یک مقام ارشد دولت آمریکا می‌‌گوید واشنگتن با در نظرگرفتن منافع هند و افغانستان در حال بررسی تحریم‌ها علیه بندر چابهار ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک مقام ارشد دولت آمریکا می‌‌گوید واشنگتن با در نظرگرفتن منافع هند و افغانستان در حال بررسی تحریم‌ها علیه بندر چابهار ایران است.

یک مقام آمریکایی می‌گوید واشنگتن در حال بررسی تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه بندر چابهار است که کانال ارتباطی افغانستان و هند محسوب می‌شود.

«آلیس ولز» قائم مقام معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، در گفتگو با شبکه خبری هندی «ان. دی. تی. وی» گفت: «درباره بندر چابهار در روند تجدیدنظر تحریم‌ها علیه این بندر هستیم، ما به صورت جدی نگرانی و علاقه هند به امکان گسترش صادرات به افغانستان و افزایش صادرات افغانستان به هند را در نظر می‌گیریم».

وی همچنین افزود: «کاملا معتقدم همزمان که به تقویت برجام و یا تحریم‌ها نظر داریم، تأثیرات تحریم‌ها مثلا بر افغانستان را نیز در نظر داریم».

پیش از این وزیر حمل و نقل افغانستان سرمایه‌گذاری گفته بود سرعت سرمایه‌گذاری ایران، هند و افغانستان در بندر چابهار افزایش یافته است.«حکمت الله قوانچ»، سخنگوی وزارت حمل‌ونقل افغانستان نیز در این‌باره در گفتگو با خبرگزاری محلی «آریانانیوز» گفته است: «اجرای توافقنامه بندر چابهار تکمیل شده و ما آمادگی داریم امکانات لازم را برای فعالیت دراین بندر در اختیار تجار افغانستانی قرار دهیم».

دولت هند اوایل تیرماه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد دهلی نو علی رغم تهدید بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در تلاش است تا بندر چابهار را تا سال ۲۰۱۹ عملیاتی کند. مجتمع بندر چابهار در ایران برای هند بخشی از کریدوری تزانزیتی است که دسترسی به افغانستان را امکان‌پذیر می‌کند و راهی را برای ارسال میلیون‌ها دلار کالای تجاری برای این کشور می‌گشاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افاغنه اونجاچه غلطی میکنن مگه ایران وایرانی فلج

    • بدون نام

      هند و افغان سفره بياندازند خرده نانى نصيب ايرانى فقير شود؟

    • و

      ای بابا هوای همسایه هارا باید داشت وتجارت کرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج