۷۷۸۸۸۴
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

دفاع تمام قد رحیم‌پور ازغدی از تجمع فیضیه

رحیم‌پورازغدی گفت: نشست فیضیه قم در مردادماه ۹۷، یک نقطه عطف دیگر با حضور هزاران طلبه در دفاع از عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد بود و ان‌شاءالله آثار خود را در آینده خواهد داشت. فیضیه از خرداد ۴۲ تا امروز، نماد انقلاب اسلامی و خط امام خمینی است. این نهضت که نهضت تقویت حوزه و مرجعیت است، ادامه خواهد یافت.

حوزه نیوز نوشت: رحیم‌پورازغدی گفت: نشست فیضیه قم در مردادماه ۹۷، یک نقطه عطف دیگر با حضور هزاران طلبه در دفاع از عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد بود و ان‌شاءالله آثار خود را در آینده خواهد داشت. فیضیه از خرداد ۴۲ تا امروز، نماد انقلاب اسلامی و خط امام خمینی است. این نهضت که نهضت تقویت حوزه و مرجعیت است، ادامه خواهد یافت.

حسن رحیم پورازغدی در پنجمین نشست بصیرتی سیاسی «اولی الابصار» با موضوع «روحانیت و انقلاب اسلامی در موقعیت کنونی» در جمع مدیران و معاونان مدارس علمیه مشهد به نقش حوزه‌های علمیه در عرصه نظام‌سازی اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس دو نوع طلبه داشتیم؛ عده‌ای که اهل جبهه نبوده و صرفاً به زندگی خود مشغول بودند و آنان که در صحنه جنگ حضور داشتند و در واقع هم اهل علم و هم اهل عمل بودند.

وی به تفاوت افراد در زمینه بصیرت و آگاهی در هر دوره زمانی اشاره و خاطر نشان کرد: تاریخ ایران می‌تواند به اعدام، تبعید، شکنجه و زندانی شدن حوزویانی که قبل از انقلاب و سپس در جبهه‌های دفاع مقدس برای اقامه قسط و عدل جنگیدند، شهادت دهد. عده‌ای جان خود را فدا می‌کردند، در حالی که گروهی هم نه در مبارزات انقلاب و نه در هیچ عملیاتی در جبهه‌ها حاضر نشدند و الآن مدّعی هستند.

رحیم پور ازغدی به خطر نفوذ در حوزه که امام خمینی (ره) بار‌ها نسبت به حوزه‌های علمیه هشدار دادند، اشاره کرد و افزود: امروز خطری که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، ضعف استدلالی متولیان فقه و نظام‌سازی است که باعث تن دادن به حاکمیت مؤلفه‌های سکولاریزم در قالب حکومت دینی می‌شود. در واقع، وقتی دروس خارج فقه از صحنه نهاد‌های عرصه عمومی غائب باشند و در مسائل تکراری فقه عبادی و فردی محدود شوند این عملاً به معنای همدستی ناآگاهانه با سکولاریزم است.

رحیم پورازغدی افزود: امروز جای ده‌ها کرسی درس خارج فقه در موضوعاتی همچون تعلیم و تربیت، احکام جدید قضا، فقه رسانه، فقه فضای مجازی، فقه بانکداری، فقه روابط بین الملل، فقه شهرسازی، معماری، سینما و... خالی است و این خلاء با نظامات غربی در حال پُر شدن است.

رحیم پور ازغدی گفت: متاسفانه بخشی از اتفاقاتی که در عرصه اقتصادی مانند موسسات مالی اعتباری، کلاهبرداری‌ها و فساد مالی روی داد، به لحاظ عملی، محصول ناکارآمدی دولت و به لحاظ نظری، حاصل کم توجهی به فقه حکومتی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خطاب به حاضران گفت: یک جریان به مبانی مرجعیت در حوزه‌های علمیه حمله می‌کند و مدل خشن آن در دوران رضاخانی اتفاق افتاد که حوزه‌های علمیه را تعطیل می‌کرد و مدل نرم آن، جریان روشنفکری غربگرا بوده است که با اصل حوزه، مشکل دارد و می‌خواهد مرجعیت، فقیه و آخوند نباشند.

وی افزود: نشست فیضیه قم در مردادماه ۹۷، یک نقطه عطف دیگر با حضور هزاران طلبه در دفاع از عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد بود و ان‌شاءالله آثار خود را در آینده خواهد داشت. فیضیه از خرداد ۴۲ تا امروز، نماد انقلاب اسلامی و خط امام خمینی است. این نهضت که نهضت تقویت حوزه و مرجعیت است، ادامه خواهد یافت.

رحیم پورازغدی در پایان گفت: لُبّ پیام فیضیه، ضرورت اجراء وصیتنامه امام خمینی در باب اصلاح و تکامل حوزه‌ها جهت حفظ و اصلاح نهاد‌های جمهوری اسلامی و مبارزه با سکولاریزم در حاکمیت بود. حوزه مشهد و قم، جلوداران این نهضت خواهند بو
د.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب جنابعالی تا دیروز چیز دیگری میگفتی حتی از آقای مکارم عذرخواهی کردی !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا ما را از شر این عوامها نجات بده

    • بدون نام

      تمام قد یا نیم قد! باهرقدواندازه ای که آرامش کشورومردم آشفته ترمیشود مستلزم حمایت میباشد؟!!!!!

    • بدون نام

      فعلا که هر ک هرکه شده هر شخص با مسولیت بی مسولیت خودش را‌همه‌کاره نظام میبیند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای ازغدی لطف بذارید دولت مردان کار خودشون بکنند سفره مردم خالی است تمام قد یا نیم قد چیز رو عوض نمی کته وقتی امام عده ای را از کار سیاسی ودخالت در برخی امور دولت بر حذر می داره منظورشون همون کسایی هستند با الفبای سیاست بیگانه اند شما نباید به اختلابات دامن بزنید شایسته نیست ...‌

    • ایرج

      سلام
      بااین توصیف باید حای دانشگاه وحوزه کاملا عوض شود،همیشه یه بحثی مطرح بودتحت عنوان خبره یک علم مثلا میگفتندهمانطورکه درعلم طبابت باید بهدمتخصص نراجعه کرد،درحوزه دین هم باید به مجتهد مراجعه کرد،حالا بااین تفسیر جناب مستطاب الدوله حضرت عالی مکان ازغدی نمیدانیم درآینده باید کلاً درتمام اموربه فیضیه مراجعه کنیم،ننیدانم چرا این روزها هرکس میخواد خودشو تبرئه کنه متوسل میشه به امام ورهبری؟پیشنهادمیشودمدیریت حوزه به ایشان بدهندتا مشکلات کشورکلا حل بشه

    • ایرج

      سلام
      بااین توصیف باید حای دانشگاه وحوزه کاملا عوض شود،همیشه یه بحثی مطرح بودتحت عنوان خبره یک علم مثلا میگفتندهمانطورکه درعلم طبابت باید بهدمتخصص نراجعه کرد،درحوزه دین هم باید به مجتهد مراجعه کرد،حالا بااین تفسیر جناب مستطاب الدوله حضرت عالی مکان ازغدی نمیدانیم درآینده باید کلاً درتمام اموربه فیضیه مراجعه کنیم،ننیدانم چرا این روزها هرکس میخواد خودشو تبرئه کنه متوسل میشه به امام ورهبری؟پیشنهادمیشودمدیریت حوزه به ایشان بدهندتا مشکلات کشورکلا حل بشه

    • بدون نام

      این شوهر خواهر علایدین بروجردی چی میگه؟

    • بدون نام

      از هرچی که خودشون دوست دارن حمایت میکنند

      پاسخ ها

      • نور

        دقیقا

    • امین

      آقای پورازغدی کی گفته شما بد میگید یا بد عمل میکنید...مگه میشه شما بد عمل کنید...نعوذ بالله...
      اون که بده و باعث ذلت اسلام و کشور شدیم ما مردم هستیم

    • دونالد ترامپ

      کی به حرفای این گوش میده اخه با خودشم درگیره

    • بدون نام

      احسنت. ایشان به هیچ عنوان از مواضع قبلی عدول نکرده اند.

    • بدون نام

      درکد براستادفرهیخته ولعنت به دولت ترسو و لیبرال توچالی

    • بدون نام

      وراجی زیاد تریبونهای مفت گفتگوهایی بی ثمر حرفهای بدون عمل. اعمالی سراسر تناقص باعث شده اید تا اعتقادهاسست و پایه های اخلاق ویران شود تفو بر شما واعمال تان که برای مطرح شدن وبیشتر خواستن شکوه ایمان وانسانیت را تخریب کردید

    • کاوشگر فضایی

      روحانی باید پاسخگو باشه ...

    • محراب

      حالم از قیافه این یارو بهم میخوره هر شبکه ای میزنی میبینی اونجا داره حرف مفت میزنه

    • ت

      این اقا ساعتها حرف می زند بدون اینکه سخن حقی بر زبان اورده باشد ومردم بیکار هم وسیله ای برای پر کردن اوقات فراغت اقای پورازغدی وهدر دادن وقت خود وبعد هم هیچ

    • بدون نام

      آقای فاجعه ی فیضیه

    • بدون نام

      کرش کمتر حرف میزد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج