۷۷۹۴۷۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

شبکه «ایران اینترنشنال» توبیخ شد

عملکرد «ایران اینترنشنال» در جریان حادثه تروریستی اهواز، در نهایت سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا (آفکام) را وادار کرد که به این شبکه تلویزیونی تذکر دهد.

خبرگزاری ایسنا: عملکرد «ایران اینترنشنال» در جریان حادثه تروریستی اهواز، در نهایت سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا (آفکام) را وادار کرد که به این شبکه تلویزیونی تذکر دهد.

این خبر را گاردین اعلام کرده و به نقل از مقامات آفکام چنین آورده است: «پس از تحقیقات انجام شده تشخیص دادیم که این برنامه خبری کاملا با قوانین رسانه‌ای ما مغایر است.»

گاردین در ادامه این گزارش خود به اعتراض مردم ایران از عملکرد شبکه‌هایی چون بی بی سی هم اشاره کرده و یادآور شده است که ایرانی‌ها این پرسش جدی را مطرح کرده‌اند که چرا شبکه‌ای مثل بی بی سی نباید از عبارت حمله تروریستی برای حادثه اهواز استفاده کند.

اما ایران اینترنشنال اولین شبکه‌ فارسی‌زبانی بود که پس از حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز، با «یعقوب حر تُستری» سخنگوی گروهک تروریستی «الاحوازیه» مصاحبه کرده بود.

رییس شبکه ایران اینترنشنال درباره عملکرد خود به گاردین چنین توضیح داده است: ما، بی بی سی فارسی و رادیو فردا هر سه با این فرد در روز حادثه مصاحبه کردیم؛ چرا که می‌خواستیم علت ماجرا جویا شویم. مسلما مصاحبه با این فرد به معنای موافقت با عملکرد این گروه نیست و تا آنجا که من می‌دانم منعی هم برای تولید و پخش برنامه‌ای خبری در این خصوص وجود ندارد.»

او در عین تاکید کرده است که شبکه ایران اینترنشنال کاملا مطیع تصمیم آفکام است اما آنها فکر نمی‌کردند که مصاحبه با تستری، مغایر با قوانین رسانه‌ای انگلستان باشد.

بر اساس این گزارش، چندی پیش حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلستان خواستار برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس (آفکام) با شبکه ایران اینترنشنال به دلیل پخش مصاحبه سخنگوی گروه تروریستی «الاحوازیه» شده بود.

دهم مهر ماه امسال هم آفکام اعلام کرد که درباره عملکرد شبکه تلویزیونی تحت حمایت عربستان که زمانی را برای مصاحبه با حامی حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز اختصاص داده بود، تحقیق می‌کند.

آفکام سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلستان است که بر فعالیت‌های ایستگاه‌های رادیویی، تلویزیونی، خطوط ثابت دوربرد تلفنی و موبایل و بر امواج رادیویی وسایل بی‌سیم نظارت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید معصومی نژاد

      واقعاً شبکه ی مزخرفیه یه چیز تو مایه‌های ۲۰ و ۳۰ و ایمان مراتی و حسینی بای هست....

    • بدون نام

      خود توام باید جمع کنی بری بااین خبرهای جهت دارت عزیزم

    • بدون نام

      خسته نباشند... فقط تذکر!!!!!!

    • دونالد ترامپ

      صدا و سیما خوبه فقط چاپلوسی یکیو میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج