جاباما
۷۷۹۴۹۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

معرفی معتادان زیر ۱۸ سال به کمپ‌های خاص

سرپرست دادسرای ویژه نوجوانان از معرفی معتادان زیر ۱۸ سال به کمپ ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: دیگر هیچ فرد زیر ۱۸ سالی به کمپ های ترک اعتیاد بزرگسالان اعزام نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست دادسرای ویژه نوجوانان از معرفی معتادان زیر ۱۸ سال به کمپ ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: دیگر هیچ فرد زیر ۱۸ سالی به کمپ های ترک اعتیاد بزرگسالان اعزام نخواهد شد.

المیرا نقی زاده در مراسم روز جهانی کودک گفت: کنوانسیون بین المللی حقوق کودک مصوب ١٩٨٩ سازمان ملل متحد، حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان از قبیل حق حیات، آزادی اندیشه و بیان را اعلام نموده و به رسمیت شناختن آن را به کلیه کشورها تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه پدیده بزهکاری اطفال و نوجوانان موضوعی جهانی است که مبتلابه همه کشورها شده است تصریح کرد: افزایش بزهکاری ها و تنوع جرایم ارتکابی کودکان و نوجوانان نه تنها قانونگذاران داخلی را برای مبارزه با آن ناهنجاری ها به تکاپو انداخته بلکه در سطح بین المللی نیز حسب گزارش های سازمان ملل متحد جزو موضوعات مهم فراملی است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۹ تهران با تاکید بر اینکه اگر نوجوانی مرتکب جرمی شود مجازات افراد بزرگسال در خصوص وی اجرا و اعمال نمی شود، اظهار داشت: ما در قوانین، برای رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان، دارای دادرسی افتراقی می باشیم بدین معنا که دیگر رسیدگی به جرایم این افراد در محاکم مربوط به اشخاص بزرگسال انجام نمی شود.

وی افزود: هدف قانونگذار و دستگاه قضایی اصلاح و درمان کودکان و نوجوانان و بازگشت آنها به جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رئیس محترم قوه قضاییه و دادستان تهران مبنی بر حمایت ویژه از افراد زیر ۱۸ سال، امروز هیچ نوجوانی برای انجام تحقیقات مقدماتی به مراجع انتظامی از جمله کلانتری و ادارات آگاهی اعزام نمی شود و اعزام آنان تحت هیچ شرایطی مجاز نیست و کلیه تحقیقات مقدماتی توسط قضات دادسرا که از بازپرسان مجرب وعلاقمند در حوزه حقوق کیفری اطفال و نوجوانان است صورت می گیرد.

ضمنا به جهت حمایت از اشخاص مذکور نیز، اینجانب در طی کلیه ساعات شبانه روز به صورت تلفنی دستورات قضایی لازم را به مراجع انتظامی، اورژانس اجتماعی و سازمان بهزیستی صادر می کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج