جاباما
۷۷۹۸۷۲
۳۰ نظر
۵۰۲۰
۳۰ نظر
۵۰۲۰
پ

جهرمی: گوشی موبایل ۵۰ درصد ارزان‌تر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نتیجه کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته، قیمت گوشی ۲۰ درصد کاهش یافته و بنا بر ادعای وارد کنندگان موبایل، در صورت شکستن حباب قیمتی ناشی از کمبود کالا، این نرخ ۳۰ درصد دیگر ارزان می‌شود.

خبرگزاری فارس: محمدجواد آذری‌جهرمی امروز در یک نشستس خبری در نمایشگاه الکامپ نوزدهم درباره بازار تلفن همراه که در انتظار ترخیص گوشی‌ها از گمرک و کاهش نرخ ارز است، گفت: بخشی از گوشی‌های در گمرک مانده که با ارز دولتی وارد نشده بود، با هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح ترخیص شد، اما برخی از گوشی‌های در گمرک مانده متعلق به وارد کنندگانی است که اکنون پرونده تخلف مفتوح دارند یا با ارز دولتی وارد شده‌اند و هنوز درباره آنها تصمیم قاطع گرفت نشده است.

وی ادامه داد: در سه روز گذشته سه بار در این رابطه صحبت کرده‌ام، اما هنوز موانع رفع نشده و در نهایت هنوز ۷۰۰ هزار گوشی که قرار بود از گمرک ترخیص شود و در بازار کمبود کالا را جبران کند، ترخیص نشده است.

جهرمی ادامه داد: در نتیجه کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته قیمت گوشی تلفن همراه ۲۰ درصد کاهش یافت و وارد کنندگان معتقدند، اگر موانع واردات گوشی رفع شود، در نتیجه شکستن حباب ناشی از کمبود کالا، قیمت گوشی ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ بازار ایران ماهانه حدود یک میلیون گوشی مصرف دارد و اکنون میزان عرضه و تقاضا همخوان نیست.

وی ادامه داد: ترخیص ۷۰۰ هزار گوشی از گمرک نیز برای مدت یک یا دو ماه می‌تواند به صورت مسکن عمل کند، اما برای رفع قطعی مشکل کمبود کالا باید محدودیت واردات را برداشت که برای این کار یا باید محدودیت تعداد واردکنندگان را بردارند و با دریافت تضمین‌هایی اجازه دهند، هر وارد کننده‌ای که توانایی ارائه گارانتی دارد بتواند در واردات فعال شود یا مشکلات واردات را برای همین وارد کنندگان فعلی رفع کند.

جهرمی با اشاره به رفع مشکل عدم اتصال سامانه ناجا و گمرک در ثبت گمرکی گوشی مسافری، گفت: این دو سامانه به یکدیگر متصل شده و از این پس گمرک می‌تواند اصالت پاسپورت یا در سفر بودن مسافر را تائید کند و دیگر شاهد ورود گوشی‌های قاچاق از مسیر گمرکی گوشی مسافری نخواهیم بود.

وی ادامه داد: اجرای صحیح فرایندهای ثبت گمرکی گوشی مسافری از شنبه هفته پیش رو آغاز می‌شود و با توجه به قطع تخلف ورود گوشی قاچاق از سامانه گوشی مسافری حتما باید برای رفع مشکل واردات گوشی تا شنبه آینده چاره‌اندیشی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:‌در حال حاضر واردات گوشی به صورت قانونی در حال انجام است و ارز مورد نیاز آن از سامانه نیما یا بازار آزاد تامین می‌شود.

جهرمی درباره حذف برخی اکانت‌ها در توئیتر گفت: در توئیتر انگلیسی حذف اکانت‌های فیک بارها اتفاق افتاده و اخیرا توئیتر فارسی نیز بخشی از اکانت‌های غیرواقعی را حذف کرده که در این بین برخی اکانت‌های واقعی نیز حذف شده‌اند، آقای ظریف در این باره گفته‌است که اگر اکانت‌هایی که علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، مشکلی برای فعالیت ندارند، چطور اکانت‌هایی که خلاف آنها فعالند، باید حذف شوند؟

وی همچنین درباره شایعه انحلال پروژه اپراتور فیبرنوری ایرانیان‌ نت گفت: درباره انحلال این شرکت باید در مجمع آن تصمیم‌گیری شود اما خبری مبنی بر انحلال نشنیده‌ام و در مجموع در بخش ثابت معتقدیم شرکت‌های ارتباطات ثابت باید با هم ادغام شوند تا سرمایه‌های آنها تجمیع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که در مدت فعالیت شما میزان فیلترینگ کمتر شده، گفت: با توجه به ثبات قوانین مربوط به فیلترینگ برداشتی از رشد یا نزول میزان فیلترینگ ندارم.

جهرمی درباره بررسی موضوع مذاکرات محرمانه دولت با تلگرام در کمیسیون صنایع مجلس، گفت: موضوع به طرح تحقیق و تفحص مجلس از مذاکرات دولت با تلگرام اختصاص دارد که قبلا توضیح داده‌ایم، مذاکرات محرمانه نبوده و با دستور دادستان و مصوبه کارگروه فیلترینگ انجام شده واگر لازم باشد، دوباره به سؤالات پاسخ می‌دهیم، اما معتقدیم پشت این سؤال اهداف سیاسی است.

وی درباره ماجرای کلاهبرداری اخیر ۳۵ میلیارد تومانی سرویس‌های ارزش افزوده از ۲ میلیون مشترک همراه اول گفت: چندی پیش متوجه شدیم، تعداد شکایت مردم از سرویس‌های ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات ۴ برابر شده و به این موضوع مشکوک شدیم. پس از بررسی مشخص شد، به دلیل بروز اختلال در زیرساخت فنی سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول این مشکل به وجود آمده که البته دلیل اختلال مورد سؤال و باید بررسی شود که در نهایت ۳۵ میلیارد تومان از ۲ میلیون مشترک بدون رضایت دریافت شده بود که روز شنبه هفته جاری به آنها پرداخت شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:‌پرونده ۶ شرکت ارزش افزوده نیز در دادسرا مفتوح شده است که پس از حصول نتیجه گزارش آن منتشر خواهد شد.

جهرمی همچنین درباره اختلال اخیر در سامانه GPS گفت: شاهد اختلال GPS هستیم که متوجه شدیم، اختلالی در حال اعمال روی شبکه است که این سینگال مختل کننده در داخل تهران فعال بود.

وی ادامه داد:سیستم‌های نظارتی و رگولاتوری فعال شدند و منطقه حدودی ایجاد اختلال را تشخیص دادند که این اختلال اکنون رفع شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نمی‌دانیم این اطلاعات ناخواسته یا عمدی بوده، اما رگولاتوری در این زمینه شکایتی را طرح کرده و شکایت رگولاتری نیز مورد تائید قرار گرفته و نیازمند کمک دستگاه‌های امنیتی برای رفع این مشکل هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      ایشالله بعداز پایان دوره وزرات جنابعالی ترخیص میشه...ازوقتیکه یادمه قراره این گوشیها ترخیص بشه...مگه ترخیص کالا چندسال طول میکشه؟؟؟خوبه که این کالاها داخل ایرانه..اگه اونور اب بود چی میخواستین بگین اقای وزیر؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • گنزق

        ٢٠٠ در صد گران شد و حالا پنجاه درصد آن ارزان شد، یعنی عملا ١٠٠ درصد افزایش قیمت در گیر و دار تلاطم دلار !

      • بازنشسته

        با سلام به وزیر جوان و پرکار آقای جهرمی معزز من که بازنشسته هستم و مدت زیادی است که گوشی داشتم اما جهت اجاره منزل آن گوشی را فروختم و یک میلیون وام خانگی که گذاشته اند نفر دوم به من می دهند آیا ممکن است یک گوشی برایم تهیه شود که با آن سرگرم شوم تا آلزایمر نگیرم، در صورت امکان لطفاً بفرمایید تا آدرس کامل خود را همراه یک میلیون بفرستم و شما بزرگوار آن گوشی تلفن را برایم ارسال کنید از لطف بیکران شما سپاسگزارم

    • بدون نام

      منظورتون اینه که50درصد افزایش پیدا میکنه دیگه....تعرفه اینترنتو چرا افزایش دادین پس؟؟؟گوشیها تو گمرکه ...اینترنتم توگمرکه؟؟؟الان دقیقا بفرمایید با کاهش نرخ ارز چه چیزی کاهش پیدا کرده؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانسل و همراه اول گردنشون کلفته هرچقدر که افزایش بدن کسی زورشونو نداره

      • asasasas

        کاربران عزیز قصد توهین ندارم ولی اگر کمی ریاضی بلد باشید به اعجاز ریاضی و محاسبات ان پی میبرید که همین ریزه کاریهایه ریاضی چقدر را پشت کنکور گذاشته . حالا در مورد 50 در صد گوشی ارزان میشود این یعنی خیلی . برای مثال گوشی 1 م که شده 3 م یعنی 300 درصد گران شده اگر 50 در صد ارزان شود میشود 1/5 م این یعنی اگر واقعا 50 درصد ارزان شود مساوی 50 درصد گران نسبت به قیمت اولیه پس اشتباه محاسباتی شما اینه که فکر میکنی باید 50 درصد را از 300 درصد بگیری یعنی 150 درصد که این درست نیست یا اگر بگه 67 درصد ارزان میکنیم یعنی قیمت برگشته به قیمت اولیه یعنی 1 م . پس خدا خدا کن 50 درصد ارزانی واقعی باشه و شما کاربران هم با کمی تفکر و تعقل نظر بدهید

    • میثم

      اقای جهرمی چه خوب میگی 50 درصد در حالی که قیمت گوشی بیشتر 400 درصد گران شده

    • بدون نام

      گوشی 800 هزارتومنی شده 4 میلیون !!! 50% ارزون بشه میشه 2 میلیون !!!

    • مردجنوبی

      سلام یک گوشی خوب خریدارم تا قیمت 1 ملیون

      پاسخ ها

      • حمید معصومی نژاد

        یه آیفون ۱۰ پلاس دارم خواهشاً یه میلیون بردار ..مرد جنوبی خداکنه خبر نداشته باشی که دلار سکته کرده و همزمان سرطان اثنا عشر داره

    • کاردوک

      هورا ؛پانصد درصد گرون شده الان پنجاه درصد قراره و قراره و قراره که ارزون شه

    • بدون نام

      به قبل از تحریم برنگردانید ،ارزش ندارد.

    • بدون نام

      وزیر شجاع و جوان .
      روحانی دوست داریم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شوخی مسخره ای بود...

    • بدون نام

      مزاح خوبی بود کلی خندیدم

    • سینا

      واقعـا که خیلی رو داری ، جهرمی
      گوشی ۲۰۰ تومانی رو ۱/۲۰۰ میکنید بعد ۳۰۰ ازش کم میکنید ، توقع دارید مردم جشن ارزانی بگیرند .
      خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کابینه دولت روحانی.... پدر مردم را درآوردن

    • سیاوش

      با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه جناب وزیر!
      خدا لعنت کنه اونهایی رو که با ریجستری و افزایش قیمت دلار باعث شدن مردم داشتن گوشی حسرت بشه واسه مردم!

      پاسخ ها

      • یک پدر رنج دیده

        کاربر محترم 18/17چنانچه تورم بالا رفته و همه چیز گران شده این موضوع به پدر محترمتان چه ربطی دارد که نوشته اید، پدر مردم، مگر پدر بنده خدای شما مثل دیگران این تورم و گرانی ها را لمس نمی کند!!! حیف صد حیف از شما کاربر خوب،

      • یک پدر رنج دیده

        کاربر محترم 18/17چنانچه تورم بالا رفته و همه چیز گران شده این موضوع به پدر محترمتان چه ربطی دارد که نوشته اید، پدر مردم، مگر پدر بنده خدای شما مثل دیگران این تورم و گرانی ها را لمس نمی کند!!! حیف صد حیف از شما کاربر خوب،

    • بدون نام

      ارزان می شود.
      دقت کنید وعده سرخرمن مثل موقع انتخابات

    • بدون نام

      خدا کنه ارزون بشه

    • کامبیز

      اینم راه افتاده به تبخیر امیدی ها پیوسته!

    • بدون نام

      گوشی خریدم ۴۰۰ خراب شد گفتند تعیر میکنم ۵۰۰ کُره از مادر بزرگتر ایگاش مسئولین کمی مردم را درک میکردند و فقط به جیبشان فکر نمیکردند بهرحال دنیا دارمکافاته

    • علی

      هشتاد درصد گران کردید پنجاه درصد کم کنید باز سی درصد گرانه

    • بدون نام

      به زودی بسیار بسیار ارزان خواهد شد

      گوشی نمی خریم

      گوشی نمی خریم

      گوشی نمی خریم

      باید 400 درصد ارزان شود!

    • بدون نام

      دوست داریم جهرمی...مردی به مولا...اگه یه نفرم تو این دولت کارکنه ، اونم تویی..

    • مقدم

      اقایون مسولین ماباتوجه به دلیل ضعف کاری وعدم بازرسی ونظارت وعدم کنترل بازارقیمت اجناس میزارن400الی500درصدگرون بشه!؟بعدش برای دلخوشی مردم می فرمایند50درصداجناس ارزون شده!!

    • محمدحسین

      200%گرون کردین بعد میگن50%ارزون میشه بابا ایولله دس مریزاد چقد شما بفکر مردمین

    • نورب

      آقای جهرمی هزارمین بار هست میگوید گوشی ارزان میشود بعد میگه ملت به مسئولان اعتماد ندارند گم دروغ بگید ملت اعتمادکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج