۷۸۰۳۳۲
۱۱ نظر
۵۲۳۷
۱۱ نظر
۵۲۳۷
پ

زیباترین غارهای جهان

همیشه در گوشه و کنار جهان ماجراجویانی هستند که با پا گذاشتن در دالان های تاریک و زیرزمینی و کاوش در نقاط ناشناخته این کره خاکی باعث اکتشافات قسمت های جدیدی از آن شوند. یکی از مکان های صعب العبوری که همیشه مورد توجه ماجراجویان بوده غارها هستند. غارها اغلب به وسیله تغییرات طبیعی ای مانند آّب رودخانه ها، دریاها، برف روی کوه ها که با اثر بر سنگ های آهکی باعث ایجاد حفره ها و دالان هایی شده اند ایجاد می شوند که پر از رمز و راز برای بشر است.

وبسایت الی گشت: همیشه در گوشه و کنار جهان ماجراجویانی هستند که با پا گذاشتن در دالان های تاریک و زیرزمینی و کاوش در نقاط ناشناخته این کره خاکی باعث اکتشافات قسمت های جدیدی از آن شوند. یکی از مکان های صعب العبوری که همیشه مورد توجه ماجراجویان بوده غارها هستند. غارها اغلب به وسیله تغییرات طبیعی ای مانند آّب رودخانه ها، دریاها، برف روی کوه ها که با اثر بر سنگ های آهکی باعث ایجاد حفره ها و دالان هایی شده اند ایجاد می شوند که پر از رمز و راز برای بشر است. غارهایی که اکتشاف می شوند از لحاظ گردشگری نیز بسیار مورد اهمیت بوده تا آنجا که دولت ها با ایجاد راه های عبوری راحت و نورپردازی های خیره کننده در آن ها، امکان مشاهده را برای دوستداران این جاذبه طبیعی ایجاد کرده اند. در ادامه با مهمترین و زیباترین غارهای جهان آشنا می شوید.

غار علیصدر | Alisadr Cave

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

این غار زیرزمینی 70 میلیون ساله، 40 متر ارتفاع دارد و چندین دریاچه عمیق و بزرگ دارد. رودخانه ای هم از میان آن می گذرد؛ بنابراین حمل و نقل فقط از طریق قایق ممکن است. آبراه های بلند 11 کیلومتری اخیراً کشف شده اند. بعضی از آنها به محلی به نام "جزیره" می رسند. کارهای هنری باستانی به زیبائی این غار می افزایند. تصاویر حیوانات، صحنه های شکار، تیر و کمان و غیره بر روی دیوارهای غار دیده می شوند. توریست ها می توانند با قایق های پدالی از این مناظر دیدن کنند.

غار ویتومو گلوورم | Waitomo Glowworm

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

غار ویتومو گلوورم در شمال نیوزیلند قرار داشته و یکی از زیباترین و مهمترین غارهای جهان می باشد. شهرت این غار به دلیل وجود کرم های شب تابی است که بر روی دیواره ها و سقف های این غار قرار گرفته اند. این کرم های فوق العاده زیبا از حشرات کوچک تغذیه کرده بنابراین برای جذب این حشرات از خود نور ساطع می کنند. وجود میلیون ها کرم شب تاب در این غار موجب می شود در طول شب، زمانی که از این مکان دیدن می کنید با یک منظره ای رویایی رو به رو شوید. هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای دیدن این جاذبه طبیعی در اینجا حضور پیدا کرده و سوار بر قایق از داخل این غار عبور می کنند. همچنین کارکنان این غار نیز همیشه در حال کنترل میزان دی اکسید کربن موجود در غار بوده تا مشکلی برای این کرم های زیبا به وجود نیاید.

غار بلو گروتو | Blue Grotto

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

غار بلو گروتو در جزیره کاپری در جنوب ایتالیا قرار گرفته و یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره و جزء مهمترین غارهای جهان می باشد. در حالی که ورودی اکثر غارها در خشکی است اما برای وارد شدن به بلو گروتو می بایست حتما از طریق دریا اقدام کنید. شهرت این غار به دلیل درخشش بی نظیر آب جریان داشته در داخل آن است. طول این غار ۶۰ متر و پهنای آن ۲۵ متر می باشد اما ورودی آن دهانه های کوچک به عرض ۲ متر با ارتفاعی کم بوده که در زمان ورود لازم است سر خود را پایین بیاورید، به همین دلیل تنها زمانی که دریا در حالت جزر باشد می توان از این غار دیدن نمود. این غار با ۲ حفره ای که در خود دارد نور خورشید را به درون آب وارد کرده و موجب درخششی رویایی می گردد.

غار کریستالی | Cave Of Crystal

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

این غار در منطقه چی واوا در مکزیک واقع شده و غار شمشیری دقیقا در بالای این غار قرار دارد که در سال ۱۹۱۰ کشف شد. این غار از کریستال های سلنیوم طبیعی تشکیل شده که به دلیل پایین تر بوده دما طول این کریستال ها نهایتا به ۱ الی ۲ متر می رسد. اما در غار کریستالی به دلیل وجود دمای بالای ۵۰ درجه و همچنین رطوبت بیش از ۹۰ درصد باعث شده تا این کریستال های طبیعی رشد زیادی کرده و طول آن ها به ۱۲ متر و عرض آن ها نیز به بیش از ۴ متر برسد و همچنین سراسر کف غار را این کریستال ها پوشانده باشند. اکتشافات در مورد این غار زیبا که از مهمترین غارهای جهان به شمار می رود زیاد نبوده، به دلیل اینکه به خاطر دما و رطوبت بالای آن و فقط با داشتن لباس ها و تجهیزات مخصوص نهایتا بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می توان در داخل این غار حضور داشت.

غار کروبرا | Krubera Cave

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

این غار در منطقه آبخازیا در کشور گرجستان واقع شده و در سال ۱۹۶۰ کشف گردید. این غار به عنوان عمیق ترین غار و یکی از مهمترین غارهای جهان است که عمقی در حدود ۲۰۰۰ متر داشته و دسترسی و ورود به آن برای همگان به راحتی نمی باشد. غار کروبرا به Voronja نیز مشهور بوده که در زبان روسی به معنی کلاغ ها است، این نامگذاری را غارشناسان به دلیل وجود کاغ های بسیاری که در ورودی این غار قرار داشته انتخاب کرده اند.

غار فینگال | Fingal`s Cave

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

این غار دریایی در یک جزیره خالی از سکنه در منطقه استافا در کشور اسکاتلند واقع شده است. این مکان یک جزیره آتشفشانی بوده و شهرت این غار به عنوان یکی از مهمترین غارهای جهان به دلیل وجود ستون های شش ضلعی از جنس بازالت می باشد. اندازه، شکل و قوس طبیعی ای که در سقف این غار وجود دارد باعث شده تا صداهای عجیب و غریبی در داخل آن ایجاد شود که همانند صدای موسیقی هایی است که در کلیساها شنیده می شود.

غار ایزریزن ولت یخی | Eisriesenwelt Ice

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

ایزریزن ولت یخی در لغت به معنی دنیایی از یخ های غول پیکر بوده و این غار به عنوان یکی از مهمترین غارهای جهان در شهر ورفن اتریش واقع شده است. دیواره های این غار از جنس آهک بوده و بزرگترین غار یخی جهان به شمار می رود که ۴۲ کیلومتر طول دارد. سالانه بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر از این غار بازدید کرده اما غلی رغم طولانی بودن آن، تنها یک کیلومتر ابتدایی آن به صورت یخی می باشد و بیشتر قسمت های این غار از جنس سنگ آهک است. یخ های موجود در این غار در اثر آب شدن برف ها و نفوذ به داخل غار و یخ زدن مجدد ایجاد شده و به دلیل باز بودن ورودی غار در تمام مدت سال، بادهای سرد با نفوذ به داخل این غار موجب حفظ شکل این یخ ها می گردد. قدیمی ترین لایه این یخ ها به بیش از هزار سال قبل بر می گردد و هر ساله در فصل بهار لایه جدیدی از این یخ ها تشکیل می گردد.

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس | Puerto Princesa Subterranean River

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

این غار در منطقه پالاوان در فیلیپین واقع شده و رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس یکی از عجایب هفت گانه طبیعی جدید و جزء میراث جهانی یونسکو و همچنین به عنوان یکی از مهمترین غارهای جهان می باشد. این رودخانه محل زندگی بسیاری از موجودات بوده و دهانه ورودی غار در فاصله نزدیکی از شهر قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۰ گروهی از زمین شناسان با بررسی این غار متوجه وجود طبقه ای دیگر در آن، وجود آبشار های کوچک، حفره ها و کانال هایی داخل رودخانه و همچنین وجود اتاقک های طبیعی داخل این غار به اندازه بیش از ۳۰۰ متر شدند که در نوبه خود بزرگترین حفره ها و اتاقک هایی است که در یک غار وجود دارد. شما می توانید در حدود ۴ کیلومتر را با قایق در این غار پیش بروید اما بیش از آن به دلیل عدم وجود اکسیژن بدون تجهیزات امکان پذیر نمی باشد.

پارک ملی غار ماموت | Mammoth Cave National Park

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

پارک ملی غار ماموت در ایالت کنتاکی آمریکا قرار داشته و به عنوان طولانی ترین غار و از مهمترین غارهای جهان با مساحتی در حدود ۵۲۸ کیلومتر مربع می باشد. غار ماموت دارای تورهای متنوعی بوده که بازدید کنندگان می توانند از چندین بخش آن دیدن نمایند. از جمله این بخش ها می توان به نام های خیابان بزرگ (Grand Avenue)، نیاگارای یخ زده (Frozen Niagar) و … اشاره کرد. همچنین تورهای ماجراجویی نیز به کمک سرمایه گذاری های انجام شده ایجاد گردیده که بازدید کنندگان می توانند از این تورها مثل عبور از تونل های باریک و پر از گرد و خاک استفاده نمایند.

غار اسکوژان | Skocjan Cave

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

غار اسکوژان در منطقه دیواسا در کشور اسلوونی قرار گرفته است. این غار خانه بسیاری از پدیده های قابل توجه زیر زمینی بوده و به عنوان یکی از مهمترین غارهای جهان و میراث جهانی یونسکو از آن محافظت می گردد. گروه های علمی بین المللی این غار را به عنوان یکی از مهمترین گنج های طبیعی روی زمین در نظر گرفته اند. بر اساس گزارش یونسکو این غار دارای بزرگترین دره های زیرزمینی در جهان، بالاترین ارزش از لحاظ زیبایی های طبیعی، محل زندگی موجودات گوناگون و همچنین تاریخچه قوی به دلیل وجود موجودات ماقبل تاریخ در آن می باشد.

پارک ملی غارهای کارلزبد | Carlsbad Caverns National Park

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

زیباترین غارهای جهان

این غار در ایالت نیومکزیکو آمریکا واقع شده است. این پارک ملی مجموعه ای از غارها است که در اعماق صخره های آهکی کوه های گوادالوپه قرار گرفته اند. این غار یکی از جاذبه های گردشگری در این منطقه و جزء مهمترین غارهای جهان بوده و در سال ۲۰۱۱ بیش از ۴۱ میلیون بازدید کننده داشته است که در تمام طول سال به جز روز کریسمس باز می باشد. برای رسیدن به ورودی این غار می توان از طریق راه ایجاد شده پیاده روی کرده و یا از آسانسورهای موجود استفاده نمایید. این غار دارای اتاقک های بسیار بزرگی بوده که برخی از آن ها بیش از ۱۲۰۰ متر طول، بیش از ۱۹۰ متر عرض و بیش از ۶۸ متر ارتفاع دارد که سومین در آمریکای شمالی و هفتمین در جهان در نوبه خود است. برای بازدید از این غار تورهای مورد توجه بسیاری وجود داشته و حتی می توانید در نزدیکی آن کمپ زده و با طلوع خورشید وارد این غار شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      پس چرا غار قوری قلعه رو ننوشتی؟؟؟!!!!

    • روزبه

      یخ گلدی آیسن سرمازا،ان یختی کوورسن یختی یختی اوشوو مایالدی آلمانا قلیزما وخ یختی. ترجمه یخ غاریخ زده انقدکه آدم ازسرما بی حس میشه وسرماخوردن به این شکل چه سرماخوردنی است!شایدآلمانا(دختری افسانه ای)بتونه به ننه سرمابگه وای ازسرماکمکمون کن شعرمردم روستایی ازتوابع آذربایجان شرقی که موقع زمستون میخونن

    • ملیکا

      خیلیییی خوشگل بودن
      مرسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهش میکنم عزیزم من هرکاری از دستم بر بیاد برای ی لحظه لبخند تو انجام میدم

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      غار علیصدر عالیه

    • ایرانی.

      پس غارقوری قلعه درکشورخودمون ایران وکرمانشاه کو؟غارشگفت انگیزی که باتاییدعاردنوردان وغارشناسان دنیادومین وطولانی ترین غاراسیاوپنجمین غاردنیاس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب همونطوری که تو عنوان مطلب اومده این مطلب مربوط بود به *زیباترین* غارهای جهان دوست عزیز؛ نه *طولانی ترین غار*

    • ایرانی.

      چراازغارکوه پرودرکرمانشاه ننوشتیدکه بزرگترین غاراسیاس وقویترین گروههای غارنورددنیاازانگلستان والمان تاحالافقط تونستن تادهنه ی چاه یازده مشوکشف کنن.دنیارغارعظیم یرتن بخصوص غارهای پرو وقوری قعله ی کرمانشاهوبزرگترین وپرابهت ترین غارهاشناخته ونویسنده رفته غارچندمتری رومعرفی کرده.جهت اطلاع نویسنده تاالان وتوسط بزرگتری ن غارنوردان دنیافقط 32 کیلومترازغارفوقعظیم قوری قبعه و11عددازچاههای غارپرو روکشف کردن.

    • ملیکا

      بدون نام ۱۵:۲
      با کی هستی شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باعمش

    • مهدی

      پس بزرگ ترین غار دنیا چی شد غار کتله خور زنجان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج