۷۸۰۳۶۰
۵۵ نظر
۵۰۱۱
۵۵ نظر
۵۰۱۱
پ

فرمانده ارتش آمریکا: دنبال جنگ با ایران نیستیم

فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا هرچند فعالیت‌های ایران در سوریه را «نگران‌کننده» خواند، اما تأکید کرد که این کشور به دنبال جنگ با ایران نیست.

خبرگزاری فارس: «جوزف ووتل» فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا روز پنج‌شنبه از روسیه به دلیل استقرار سامانه دفاعی در سوریه انتقاد کرد و مدعی شد که این سامانه از فعالیت‌های ایران در سوریه محافظت می‌کند.

ووتل که در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران صحبت می‌کرد، از آنچه انتقال «توانمندی‌های مرگبار» به سوریه خواند، ابراز «نگرانی» کرد و گفت ایران با این کار «همسایگان سوریه را تهدید می‌کند.»

وی با بیان اینکه پنتاگون معتقد است که روسیه سامانه دفاعی «اس-۳۰۰» را به سوریه تحویل داده، این اقدام را «پاسخی فکر نشده به سقوط هواپیمای روس» و «پوششی برای فعالیت‌های شرارت‌بار رژیم‌های ایران و سوریه» توصیف کرد.

ووتل افزود: «استقرار اس-۳۰۰، با شکست داعش که از سوی روسیه به عنوان دلیل اصلی حضور آن‌ها در سوریه عنوان شده، واقعا هیچ ارتباطی ندارد.»

این ژنرال ارشد آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال درگیری نظامی میان آمریکا و ایران پرداخت و گفت: «فکر نمی‌کنم ما به دنبال جنگ با ایران باشیم. فکر نمی‌کنم این چیزی است که بر آن متمرکز هستیم.»

او گفت در سوریه هم هدف اصلی حضور آمریکا مقابله با داعش است، اما این حضور به صورت «غیرمستقیم» در برابر ایران بازدارندگی ایجاد می‌کند. وی افزود: «ما در پشتیبانی از کارزار گسترده‌تر خود علیه ایران، نفشی غیرمستقیم ایفا می‌کنیم.»

وی افزود: «ما همچنان در منطقه حضور داریم و به این منطقه همچنان بسیار متعهد خواهیم بود و آماده خواهیم بود که در صورت لزوم، به سرعت و با قدرت، پاسخ دهیم.»

پیش از این «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفته بود نیروهای این کشور برای مقابله با نفوذ ایران، در سوریه حضور دارند و تا زمانی که نیروهای ایرانی در سوریه باشند، آمریکا هم در سوریه باقی خواهد ماند. اندکی بعد، چند مقام پنتاگون این اظهارات رد کردند.

ایران باید حمله به سوریه را به ما اطلاع می‌داد

ووتل در بخش دیگری از اظهاراتش به سوالی درباره پاسخ موشکی اخیر ایران به عاملان حمله تروریستی اهواز پاسخ داد و گفت ایران تصمیمش برای انجام حمله موشکی در سوریه را با آمریکا هماهنگ نکرده بود.

وی با بیان اینکه ایران باید دستکم از طریق کانال روسیه تصمیمش را به واشنگتن اطلاع می‌داد، گفت: «من آنچه آن‌ها دارند انجام می‌دهند را بی‌پروا، ناایمن و تنش‌آمیز توصیف می‌کنم.»

این فرمانده ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از تهدید ناشی از چنین حملاتی برای نیروهای آمریکایی، گفت این حملات «نه فقط برای نیروهای ما، بلکه برای نیروهای هوایی و هوانوردی نظامی و غیرنظامی هم تهدید ایجاد می‌کنند.»

ووتل افزود: «ارتش‌های حرفه‌ای برای اطمینان از ایمنی، عملیات‌هایشان را به یکدیگر اطلاع می‌دهند، اما ایران در این نمونه مشخص، چنین اقدامی انجام نداد.»

پیش از این یک مقام نظامی آمریکایی که خواسته بود نامش فاش نشود، از حمله ایران به مواضع داعش در سوریه ابراز ناخرسندی کرده و گفته بود موشک‌های ایران در سه مایلی محل حضور نیروهای آمریکایی در «البوکمال» سوریه فرود آمده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیر در واکنش به حمله تروریستی در اهواز، مقر فرماندهان گروهک‌های تکفیری در البوکمال را با موشک و پهپاد هدف قرار داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Neymar

      خب خداروشکر!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو از طرف آمریکایی ها گفتی قطعا

      • بدون نام

        دنبال جنگ با ایران نیست چون میدونه اینجا همه بیتاب جر دادن آمریکایی ها هستند

      • hassan.h

        فرمانده عزیز
        وقتی شماها بارها فرماندهان در محاصره قرار گرفته داعش، را با هلیکوپترهایتان از مهلکه های جنگ سوریه نجات داده اید چگونه ایران اعتماد کند و در خصوص این عملیات با شما هماهنگی انجام دهد اگر چنین می کرد که عملیات خودش را لو داده بود

    • بدون نام

      عجب بی شرفیه میگه ایران باید برای زدن تروریستا به ما اطلاع میداد آخه گوسفند مگه تو چکاره ای که از اونور دنیا میای اینجا امر و نهی میکنی جا داره موشک بعدی رو وسط حیفا بزنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو ایشاللا

      • ارتشي

        سوال من از هموطنان اينجاست! چطور ميشه آمريكا با كسي كه ميگه دشمنشه يعني داعش بدون داشتن كنتاكت و درگيري در فاصله 3 كيلومتري از هم باشن اصلا امكان نداره ،دو پايگاه با فاصله 3 كيلومتر اونم با هم دشمن باشن از نظر علوم نظامي و استراتژيك جور در نمياد

    • کاوشگر فضایی

      پس ما باید حملمون رو به شما جماعت انگلاساکسون اطلاع می دادیم تا دارودسته داعش رو یه جای امن دیگه می بردید ...؟ به قول رهبری : دوران بزن در رو تموم شده ....

    • محمدحسین

      هه خیس کردی عموو...حیف پوشک گرونه

    • بدون نام

      جنگ اخه برا چی
      میلیونها نفر کشته بشن که چی بشه بکجا برسه
      هیتلر و صدام و چرچیل و امثالسون الان کجا هستند و چه غلطی کردند و بکجا رسیدند اونهمه بچها بی پدر ومادر شدند و جوانهای مردم کشته شدند و مردم از زندگیهای ارومشون اواره شدند و ویرانی درست شد
      که چی شد الانم جنگ برا چی اخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسگل خان جنگ مسلما از تسلیم و بردگی بهتره

      • بدون نام

        نترس ما هستيم

      • حسن

        ما هم از جنگ بیزاریم ولی جنگ طلبان غربی و عربی ما را ناچار به دفاع و جنگ کرده اند

    • بدون نام

      مال این حرفا نیستید که با ایران درگیر بشید. هنوز قیافه سربازی که گریه میکرد رو یادمون نرفته. پا رو دم شیر نزارید.

    • فرزادکهیش

      کوچولو در حدی نیستی که تو فکر جنگ باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه يه روز حمله كنن معلوم ميشه كي كوچولويه ( يكم با عقلت خلوت كن

      • بدون نام

        کوچولو اونیه که تو ویتنام هم له شد و به گ.. خوردن افتاد و تو ایران صدبرابر بیشتر تلفات میده و آسیب میبینه

    • بدون نام

      ولی ما هستیم ،به جای جنگ با دست نشانده هات بهتره با خودت روبرو بشیم جنگ با شیطان بزرگ لذتش به مراتب بیشتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیروزیش هم لذت بخش تره

      • بدون نام

        جونم عالي بود

    • بی نام

      ایران داعش را دست پرورده آمریکا می داند بعد وقتی تصمیم دارد داعش را سرکوب کند با آمریکا هماهنگ باید کند وی به آمریکا اطلاع داده شود این توقع یک ژنرال منطقی است ؟ بعد شما هم داعش را مطلع و محافظت کنید آنوقت مسیله جمله محرمانه میشود بنظر شما با خبرنگاران کنفرانس می گذاشتیم وتمام مشخصات حمله را به آنها میگفتیم چطور بود ؟خیلی پررو وقیح هستید این دیگه نوبرش

    • بدون نام

      بفکر کنترل روسیه در افزایش وعرضه نفت باشید که با عربستان همدستی نکنند. جنگ چی؟!!!پدافند روسیه در سوریه خودتون گفتید مشکوک یا خاموش بوده در حمله امریکا وناتو ...برید سراغ نفت که غافلگیر نشیم بعد بگیم عربستان ، روسیه رو اغفال کرد ......! موشک و دفاعی م جای خود .

    • خوزستان

      پدر سوخته ها ایران با درخواست دولت سوریه داره با داعش میجنگه خود ترامپ گفت داعش رو ما به وجود آوردیم گوه زیادی نخورید

    • بدون نام

      کشوراشغال شده وسرزمین سرخپوستان محترم ومظلوم که توسط دزدان دریایی انگل استون(اشغال شد وخونهای گرم وپاک این مردان وزنان بهترین انسانها را در امریکا توسط شما خون آشامان انگلو ساکسونها به زمین ریخته شد . ومردان وزنان پاک را از افریقا به خاطر رنگشان بعنوان برده به امریکا بر دند.
      بیش از 600سال هست که ایران وایرانی را قتل عام کردید اعم از کرد ،لر بلوچ
      عرب تاجیک افغان ترکمن همه وهمه به تدریج قتل وعاوم کردید.
      مطمئن باشید اگر میتوانستی کوچکترین درنگی نسبت به حمله نظامی به ایران کوتاهی نمی کردید . پس نه مردش هستید ونه جرائتش را دارید

    • بدون نام

      ای کاش میخورد تو سرتون تا هوس جهانگشایی نکنید،آمریکائیهای جنایتکار

    • تبریز

      وقتی افراطی های ایران جمله(ما دنبال جنگ با ایران نیستیم) را میشنوند گمان میکنن آمریکا از ایران میترسد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب میترسه. نه فقط افراطی ها بلکه منطقی ها هم میدانند که آمریکا از ایران میترسه و واکنش نابود کننده ی ایران نسبت به اسرائیل و آمریکا ابدا شوخی بردار نیست و حسابی پشیمونشون میکنه

    • بی نام

      یه شباهت عجیبی بین تکذیب های مسئولین جمهوری اسلامی و دولت آمریکا می بینم

    • مصطفی

      خواهشا اگه میخواین بجنگین با دولتی ها بجنگین...مردم عادی همینجوری دارن میجنگن ....دست وپا میزنن

    • بدون نام

      مال این صحبت ها نیستی

    • شکست آمریکا در جنگ قطعیست

      جنگ با ایران فقط در حرف زدن و پشت تریبون ها ساده و امکانپذیره. اگر پیروزی بر ایران ساده بود تابحال آمریکا صد ها بار به ایران حمله میکرد. جنگ با ایران به اقتصاد تحت فشار آمریکا بیش از چند تریلیون دلار هزینه وارد میکنه و بدترین شکست آمریکا رو رقم میزنه. ما کشوری هشتاد و چند میلیونی با یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع وسعت و منابع نفتی و معادن و زیر ساخت های پیشرفته و نیروگاه ها و پالایشگاه ها و کارخانجات اسلحه سازی و تاسیسات هسته ای و نیروهای متخصص و جوان هستیم . شکست دادن ایران در جنگ غیر ممکنه. ما از نظر نظامی هم روز به روز قوی و قوی تر میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحلیل دقیق و عمیقی بود

    • تا 3000 کیلومتر

      تمامی پایگاه های آمریکایی از قطر و بحرین و افغانستان و اینجرلیک ترکیه و اسرائیل و سعودی و غیره در تیررس موشک های بسیار دقیق ما هستند. تا 2500 کیلومتری از مرز هایمان موشک های رونمایی شده داریم و فقط خدا از آنچه رونمایی کرده ایم خبر دارد. در اولین ساعات جنگ هزاران آمریکایی بر لبه ی پرتگاه مرگ هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر ور شلیک کنیم بالاخره به یک آمریکایی نخاله میخوره

    • بدون نام

      جنگ با عراق آمریکا رو از جنگیدن با ایران پشیمان کرده. اونها میلیارد ها دلار خرج کردند و صدام رو شکست دارند . اما نتیجه کار چه منفعتی برای آمریکا داشت ؟؟؟ مردم عراق هیچ استقبالی از آمریکا نکردند. و اکنون بعد از چند سال این ایران است که دشمن قسم خورده ی خود را به دست آمریکایی ها و بی هیچ هزینه ای نابود کرده است. آمریکا آنچه ایران میخواست را به رایگان برایش انجام دادو جنگ برای آمریکا جز ضرر و کشته شدن سربازانش چیزی نداشت

    • بدون نام

      البته دوتا از موشکها با فیلمهایی که نشون میدن توکرمانشاه سقوط کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرف نگو منافق جیره خور سعودی آشغال وطن فروش. کاش همونجا تو پادگان اشرف عراق مونده بودین تا چند تا ازاین موشک ها شما رو هم به جهنم میفرستاد.
        لعنت بر شما و بر همه ی منافقین و خائنان و وطن فروشان و همدستانشان

    • مهرداد

      با سربازای مامانی ک زدن زیر گریه و تو عراق پوشک بزرگسال لازم دارن اصلا روت میشه حرف از جنگ بزنی؟!! برین پوشکتو جفت و جور‌کنین . مال این حرفا نیستین

    • بدون نام

      احمق باش

    • بدون نام

      احمق باش

    • پریسا

      همین کم مونده ب شما اطلاع بدن ک قراره موشک بزنن !!

    • همتی

      مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آل سعود ملعون
        مرگ بر منافقین و وطن فروشان

    • بدون نام

      خوب کاری کردیم ایران یعنی جنگ چریکی ، تو خواب موشک میخوره بهت. آمریکایی های ترسو خیال نکنید ایران مثل عراق فقط نگاهتون میکنه ، موشک بارون میشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        3 کیلومتریشون موشک خورده و قبلش نفهمیدن و تجهیزات ضد موشکیشون هیچ واکنشی نشون نداده. یعنی پشم هم نیست این دفاع ضد موشکی پاتریوت و گنبد آهنین

    • بدون نام

      بله شما از جنگ عراق و افغانستان تجربه گرفتید و جان سربازان را به خطر نمی اندازید چنانکه در سوریه هم با پهباد و هواپیما میجنگید نه با سرباز .
      در ایران هم لازم نیست سرباز پیاده کنید با این وضعی که هست احتمالا ملت ایران همگی خواهند مرد و مسئولان خدوم هم به امریکا و کانادا و انگلیس مهاجرت میکنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منافق ازگل این آرزوتو به گور میبری. چی به شما میدن که اینقدر احمق میمونین؟؟؟

    • بدون نام

      جنگ با ایران بدتر از ویتنام آمریکا رو نابود خواهد کرد

    • بدون نام

      مال این حرفا نیستی جوجه!

    • سهیل

      اولا اگر می توانستید باایران جنگ کنید وحتی احتمال 1 درصد پیروزی داشتید اینکار را ادامه می دادید ثانیا اگر حضور شما برای مبارزه با داعش هست داعش در حال شکست کامل است پس از سوریه خارج شوید ثالثا اینکه چرا موشک باران داعش را خبر ندادیم چون شما کی باشید که با شما هماهنگی کنیم یا اجازه بگیریم ودلیل دوم هم دیدیم هماهنگی های قبلی روسیه با شما باعث شد سران موثر واعضای داعش را از مهلکه فراری دادید معلوم است که رو دست خوردید ومشهدانی عزیز تان از دستتان رفت دفعه دیگر البغدادی بی البغدادی سیذهبوهم الی الاسفل السافلین انشاءالله

    • بدون نام

      تو هر غلطی تو منطقه میکنی اطلاع میدی عوضی اطلاع بدن باخبر شید داعشیا رو جابجا کنید.

    • بدون نام

      آمریکا پُخ خوری بیش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

    • بدون نام

      به ابو بکر بغدادی اطلاع بدیم یا به شما بگیم بهش اطلاع بدید؟امریکایی پررو .ترسیدین نه مگه نمیگفین مگس رو تو هوا رادارامون میگیره پس اطلاع میخای چکار ؟عجیبه حتی پهپاد ها رو هم ندیدن اینا با این ادعا هاشون جور در نمیاد.

    • بدون نام

      معلومه که میخواستی داعشی ها رو فراری بدی چون داعش محصول امریکاست جنایتکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج