۷۸۰۸۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کلایورتِ پسر؛ رکوردشکنی قبل از ۲۰ سالگی

 جاستین کلایورت با گلزنی در مقابل پلژن چند رکورد را به نام خود ثبت کرد.

وبسایت نود: سه شنبه شب و در یکی از مسابقات دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا رم در ورزشگاه المپیکو میزبان ویکتوریا پلژن بود و در نهایت با نتیجه ۵-۰ مقابل رقیب چک به پیروزی رسید.

گل چهارم رم را در این مسابقه جاستین کلایورت هلندی وارد دروازه ماتوس کوزاچیک کرد و این گل را نیز به آپی نوری، هم تیمی سابق خود در آژاکس که دیگر قادر به فوتبال بازی کردن نیست، تقدیم کرد.

جاستین که پسر پاتریک کلایورت، ستاره سابق فوتبال هلند است در تابستان و با مبلغی در حدود ۱۹ میلیون یورو از آژاکس به رم پیوست. او با این گل دو رکورد ویژه را به ثبت رساند.

کلایورتِ پسر؛ رکوردشکنی قبل از ۲۰ سالگی

کلایورت با ۱۹ سال و ۱۵۰ روز سن به جوانترین گلزن تاریخ باشگاه رم در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد و رکورد قبلی را که در اختیار آنتونیو کاسانو بود جا به جا کرد. او همچنین با این گل به جوانترین بازیکن هلندی تبدیل شد که در نخستین بازی ثابت خود در این رقابت ها موفق به گلزنی می‌شوذ و در این زمینه نیز رکورد رافائل فن در فارت را شکست.

اما جاستین با این گل هم نتوانست رکورد جاودانه پدر خود، پاتریک را بشکند. پاتریک کلایورت در هنگام گلزنی با پیراهن آژاکس به آاک آتن در روز ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۴ تنها ۱۸ سال و ۸۹ روز سن داشت تا به جوانترین گلزن هلندی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شود.

البته کلابورت رکورد اصلی خود را در فینال همان رقابت ها به ثبت رساند؛ کلایورت در فینال لیگ قهرمانان ۱۹۹۵ گل قهرمانی آژاکس را در مقابل میلان به ثمر رساند تا با ۱۸ سال و ۱۰ ماه و ۲۳ روز سن به جوانترین بازیکن تاریخ تبدیل شود که موفق شده در یکی از فینال های بزرگ اروپایی گلزنی می‌کند.

شاید یکی از بدشانسی های جاستین آن بود که آژاکس در آغاز دوران فوتبالی وی از بالاترین سطح رقابت های اروپایی دور بود وگرنه شاید جاستین می‌توانست تهدیدی جدی برای شکستن رکورد پدر خود باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج