جاباما
۷۸۱۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

تعمیر رایانه‌های مک توسط دیگران ناممکن شد

شرکت اپل تا بدان حد نگران دستکاری تولیداتش توسط اشخاص ثالث است که نه تنها نصب نرم افزارهای متفرقه را بر روی آنها دشوار کرده، بلکه تعمیر آنها را نیز توسط دیگران ناممکن کرده است.

خبرگزاری مهر: شرکت اپل تا بدان حد نگران دستکاری تولیداتش توسط اشخاص ثالث است که نه تنها نصب نرم افزارهای متفرقه را بر روی آنها دشوار کرده، بلکه تعمیر آنها را نیز توسط دیگران ناممکن کرده است.

این شرکت با افزودن یک نرم افزار جدید به رایانه های مک بوک پرو و آی مک پرو دستکاری سخت افزارهای مختلف را توسط تعمیرکارانی که وابسته به اپل نیستند ناممکن کرده است.

این نرم افزار تنها تعمیر و دستکاری بخش های حساس و کلیدی رایانه های یادشده را ناممکن می کند و در صورت بی توجهی کاربران به این مساله نرم افزار مذکور رایانه های اپل را از کار می اندازد تا آنها مجبور شوند برای تعمیر به نمایندگی های مجاز اپل مراجعه کنند.

از جمله بخش هایی که تعمیر آنها توسط نرم افزار مذکور کنترل می شود می توان به نمایشگر، صفحه کلید و صفحه تراک پد آن، مدارمنطقی یا پردازنده اصلی رایانه و مدار الکتریکی تاچ آی دی اشاره کرد.

نرم افزار یادشده Apple Service Toolkit ۲ نام دارد و تا زمانی که یکی از تعمیرکاران مورد تایید اپل تنظیمات لازم را بر روی آن اعمال نکند استفاده از رایانه های اپل برای کاربران ممکن نخواهد بود. اپل هدف از این تغییرات را ارتقای امنیت تولیدات خود عنوان کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چه ننور و پرافاده.

    • امیر

      اپل یک شرکت انحصار طلب هست حتی برلی کادبران و مشتریان خودش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج