۷۸۱۳۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

افشانی: تهران را در حد یک شهر تنزل ندهید

شهردار پایتخت با بیان اینکه تهران نماد ملی همگرایی ایرانیان است و اگر به این نکته توجه کنیم نه تنها تهران بلکه ایران از آسیب های تفرقه نجات می یابد گفت: کسانی که تهران را در حد یک شهر تنزل می دهند به این شهر خدمت نمی کنند و معنی پایتخت را نمی فهمند.

خبرگزاری ایرنا: شهردار پایتخت با بیان اینکه تهران نماد ملی همگرایی ایرانیان است و اگر به این نکته توجه کنیم نه تنها تهران بلکه ایران از آسیب های تفرقه نجات می یابد گفت: کسانی که تهران را در حد یک شهر تنزل می دهند به این شهر خدمت نمی کنند و معنی پایتخت را نمی فهمند.

محمدعلی افشانی شامگاه شنبه در آئین روز تهران در سالن مدرس وزارت اقتصاد افزود: تهران مرکز تنوع دینی، فرهنگی و قومی است و پایتخت ایران بدین معناست که باید مکانی برای همگرایی ملی باشد.

افشانی: تهران را در حد یک شهر تنزل ندهید

وی با بیان اینکه همگرایی ملی زمانی رخ می دهد که واژه شهروند جایگزین واژه ساکن شد گفت: ساکن حق سکونت دارد اما شهروند حق حکومت دارد بنابراین هیچ فرقی بین شهروندان تهرانی وجود ندارد چه اصلیتی زاهدانی داشته باشد و چه لر.

افشانی تاکید کرد: همگرایی ملی از طریق واژه پایتخت ایران امکان پذیر است و حقوق ملت و حق شهروندی باید به رسمیت شناخته شود.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر تهران مرکز تجدد و نوگرایی ایران است گفت: نخستین دانشگاه ایران، حزب و نهادهای مردمی در تهران ایجاد شد و اینجا موتور محرکه انقلاب ایران است.

به گفته وی، همه چشم و گوش ها در جریان مبارزات انقلاب اسلامی به تهران بود و تمام شعارهای انقلابی از اینجا به کشور ساطع می شد.

افشانی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن به شهر امن قسم خورده است گفت: ایجاد امنیت در تهران بسیار مهم است چه فیزیکی، چه روانی و چه عمومی.

شفافیت شعار مدیریت شهری

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهر باید زیست پذیر باشد گفت: اولین شاخصه زیست پذیر بودن ایمن بودن و سپس حمل و نقل عمومی و هوای سالم شهر است و هدف ما از این شعار ارتقای کیفیت زندگی در پایتخت و ایجاد رضایت در شهروندان است.

وی ادامه داد: هدف دیگر مدیریت شهری افزایش سرمایه اجتماعی است که بر اعتماد عمومی شهروندان استوار است و این مهم زمانی ایجاد می شود که مدیران منافع مردم را بر منافع حزب ترجیح دهند.

افشانی تاکید کرد که شفافیت شعار ما است و از هوشمندسازی و هوشمند کردن شهر و شهرداری به عنوان یکی دیگر از اهداف شهرداری تهران نام برد.

افزایش ۶۳۰ واگن تا ۳ سال آینده به مترو

شهردار تهران همچنین بهبود حمل و نقل عمومی در شهر را یادآور شد و گفت: 700 میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه خطوط مترو منتشر شده و تا یکسال اینده 50 کیلومتر خط مترو اضافه می شود.

به گفته افشانی طی سه سال آینده 630 واگن به قطارشهری تهران اضافه می شود که مجموعا یک هزار و 50 واگن خواهیم داشت.

وی همچنین گفت که 17 محله تهران پارک و فضای سبز ندارند و با اقدامات انجام شده تا پایان سال اینده تمام محلات تهران دارای پارک می شوند.

افشانی با همکاری محدود شهرداری با ۸۵ رسانه مخالفت کرد

شهردار تهران با مخالفت نسبت به تصمیم اخیر روابط عمومی شهرداری گفت: باید با رسانه هایی که از ما انتقاد می‌کنند همکاری بیشتری داشته باشیم، حذف آنها یک خطای استراتژیک است.

وی ادامه داد: کسانی که ما را نقد می‌کنند بیشترین کمک را برای اصلاح رفتارمان انجام می دهند و باید از انتقاد آنها استقبال کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما چکاره ایم که بگوییم شهرداری با چه تعداد رسانه کار می کند و باید با همه رسانه‌ها از جمله منتقدان خود نهایت همکاری را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما روابط عمومی داریم نه خصوصی و با تمام کسانی که سایت دارند و اطلاع رسانی دارند در ارتباط هستیم.

شهردار تهران خطاب به رسانه ها نیز خاطرنشان کرد: راست بگویند و راست بنویسند اما تاجایی که می توانند نقد کنند.

در این مراسم از تمبر تهران رونمایی شد و از تلاش احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر و تهران شناس قدردانی شد.

14 مهر 1286 خورشیدی متمم قانون اساسی مشروطیت به تصویب مجلس شورای ملی رسید که در اصل 4 آن تهران به عنوان پایتخت ایران رسمیت قانونی پیدا کرد و بر این اساس، شورای اسلامی شهر تهران نیز این روز را به عنوان «روز تهران» نامگذاری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج