۷۸۱۸۵۲
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

پایان آقای خاص؛ آیا دوران مورینیو به سر آمده؟

مورینیو فاصله چندانی تا دومین اخراج تاریخ مربیگری خود ندارد و شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران منچستر مذاکرات اولیه را هم با زین‌الدین زیدان آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری مهر - صادق پریدری: پورتو را به مهم‌ترین جام تاریخش رساند. چلسی را پس از ۵۰ سال به دو قهرمانی پی در پی در لیگ برتر انگلیس رساند. با اینتر میلان، بایرن‌مونیخ را در فینال لیگ قهرمانان مغلوب کرد و توانست سه جام مهم یعنی سری‌آ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را با اینتری که رو به فراموشی می‌رفت، کسب کند.

با رئال از سد گربه سیاه آن روزهایش یعنی لیون گذشت و با کسب صد امتیاز در حضور تیم رویایی گواردیولا قهرمان اسپانیا شد. پس از بازگشت به چلسی، در اولین فصل موفق شد این تیم را پس از ۶ سال مجددا قهرمان جزیره کند.

همه این‌ها در توصیف یک مربی است، یک مربی که اتفاقا در دوران پابه‌توپی خود چندان موفق نبود و از همان ابتدا بنا را بر مربی‌گری گذاشته بود. «ژوزه ماریو دوس سانتوس فلیکس مورینیو» را که با نام ژوزه مورینیو می‌شناسیم، همان «آقای خاص» دنیای فوتبال!

پایان آقای خاص؛ آیا دوران مورینیو به سر آمده؟

آقای خاص دیگر «خاص» نیست؟

سال‌های سال است که مورینیو را با افتخارات، جام‌ها و پیروزی‌های پی در پی می‌شناسیم، اما چند سالی می‌شود که این روند تغییرکرده است. حال مورینیو را با شکست‌های فراوان، درگیری با بازیکنان خودی، درگیری با مربیان تیم‌های مقابل یا حتی درگیری با هواداران تیم خودی می‌شناسند.

آقای خاص بدترین شروع تاریخ منچستر یونایتد را در لیگ جزیره ۲۰۱۸ رقم زده، به طوریکه منچستر در ۷ بازی ابتدایی لیگ تنها موفق به کسب ۱۰ امتیاز شده است. مورینیو که امسال، فصل سوم حضور خود در جزیره را شروع کرده، به نظر می‌رسد با سندروم مربیگری خودش روبروست؛ همان سندرومی که رسانه‌ها آن را به مورینیو نسبت می‌دهند و معتقدند که همیشه فصل سوم حضور این مربی در هر تیمی با یک افتضاح بزرگ همراه است!

با این‌حال نکته‌ای که درباره این مربی پرتغالی وجود دارد و شاید خیلی‌ها با آن موافق باشند، به رابطه‌اش با ستاره‌ها برمی‌گردد، رابطه‌ای نه چندان خوب که معمولا به جدایی‌اش از تیم‌ها ختم شده است. در این گزارش مروری می‌کنیم بر مهم‌ترین درگیری‌هایی که بین ژوزه مورینیو و ستاره‌های تحت فرمانش پیش آمده:

مورینیو - کاسیاس

می‌توان لقب محبوب‌ترین دشمن مورینیو را به کاسیاس داد، کسی که لقب «ایکر مقدس» را از سوی هواداران مادرید به همراه داشت. او در استادیومی محبوب و دوست داشتنی بود که بسیاری از ستارگان رئال در آن هوو شده بودند!

پایان آقای خاص؛ آیا دوران مورینیو به سر آمده؟

مورینیو، ایکر را ابتدای سال ۲۰۱۳ به نیمکت تبعید کرد و تا پایان دوران مربیگری او دیگر نتوانست در برنابئو دروازه‌بانی کند. شاید همین محبوب بودن بیش از حد کاسیاس بود که باعث درگیری او با این مربی پرتغالی شد، چون آقای خاص نمی‌توانست قبول کند بازیکنی از او مشهورتر و محبوب‌تر باشد!

اوضاع در مادرید به قدری بد شده بود که ایکر در میانه‌های فصل مدیران باشگاه را تهدید کرد که در صورت باقی ماندن مورینیو در مادرید، او از رئال می‌رود.

مورینیو _ رونالدو

داستان مشکلات رونالدو با مورینیو به قبل از حضور ژوزه در مادرید بر می‌گردد. سال ۲۰۰۸ که رونالدو در انگلیس آقایی می‌کرد و چلسی هم تحت هدایت آقای‌خاص نتایج خوبی می‌گرفت؛ مورینیو بارها در کنفرانس‌های خود از رونالدو به عنوان بازیکنی یاد می‌کرد که در کار تیمی شرکت نمی‌کند و بیشتر سعی دارد با تمارض داوران را فریب دهد!

ماجراها و درگیری‌های لفظی ژوزه با کریس بعد از حضور رونالدو در اسپانیا و رفتن مورینیو به ایتالیا موقتا فروکش کرد؛ اما در سال ۲۰۱۰ پرز مدیر عامل باشگاه رئال‌مادرید تصمیم گرفت، مورینیو را بعد از سه‌گانه‌ای که در ایتالیا و با اینتر کسب کرده بود به مادرید بیاورد.

اوضاع میان این دو مربی و بازیکن پرتغالی خوب پیش می‌رفت، تا اینکه طبق گفته‌ها از رختکن رئال مادرید، بعد از پیروزی کهکشانی‌ها در بازی مقابل والنسیا در سال ۲۰۱۳، مورینیو به طور جدی در رختکن و در حضور سایر بازیکنان از رونالدو انتقاد کرده بود. ماجرا فقط به همین انتقادها ختم نشد، ژوزه در مصاحبه دیگری که مدتی بعد انجام داد گفت: «من تنها با رونالدو یک مشکل دارم، شاید او تصور می‌کند همه چیز را می‌داند و مربی نمی‌تواند هیچ کمکی به او کند تا بهتر شود.»

اخیرا هم مورینیو از رونالدوی برزیلی به عنوان «رونالدوی اورجینال» یاد کرده بود. بنظر نمی‌رسد این مصاحبه پایانی باشد بر درگیری ستاره و مربی پرتغالی و باید منتظر ماند تا ببینیم کدام یک این آتش را شعله‌ورتر می‌کند.

پایان آقای خاص؛ آیا دوران مورینیو به سر آمده؟

مورینیو _ پوگبا

تازه‌ترین درگیری ژوره با پوگبا است. این بازیکن که در تابستان موفق شده بود همراه با فرانسه به مقام قهرمانی جام جهانی برسد، در ابتدای فصل با پیشنهاد مدیران بارسا مواجه شده و از سوی دیگر یوونتوس هم بدنبال بازگشت این هافبک فرانسوی است تا در کنار رونالدو یک ستاره دیگر را هم به تیم خود اضافه کند.

این پیشنهادات باعث شده بود پوگبا چندان تمایلی به ماندن در منچستر نداشته باشد. اما مشکلات میان این دو زمانی آغاز شد که پس از تساوی منچستر در خانه برابر وولورهمپتون، پوگبا در مصاحبه‌ای از تاکتیک‌های دفاعی ژوزه انتقاد کرد و گفت: «من مربی نیستم ولی معتقدم گزینه‌های زیادی برای تغییر تاکتیک در هر بازی داریم. سه بازی در اولدترافورد انجام داده‌ایم و فقط چهار امتیاز گرفته‌ایم. این کافی نیست.»

این مصاحبه، انتشار ویدئوی شادمانی پوگبا بعد از حذف در جام اتحادیه و درگیری لفظی با مربی در تمرینات، دلیلی شد تا مورینیو بازوبند کاپیتانی را از این بازیکن جوان بگیرد. به نظر می‌رسد این درگیری‌ها ادامه‌دار باشد و باید دید این‌بار قرعه رفتن به نام کدامشان می‌خورد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج