۷۸۳۶۸۰
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

استقبال عربستان از اقدام ترکیه در پرونده خاشقچی

عربستان سعودی از اقدام ترکیه در موافقت با طرح ریاض برای تشکیل تیم حقیقت‌یاب مشترک در پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار معروف سعودی استقبال کرد.

خبرگزارش فارس: منبعی مسئول در عربستان سعودی شامگاه جمعه از موافقت ترکیه با پیشنهاد کشورش در پرونده «جمال خاشقچی»، رونامه‌نگار سعودی معروف و منتقد دولت سعودی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، این منبع سعودی اعلام کرد که کشور از اینکه ریاست جمهوری ترکیه با طرح ریاض برای تشکیل تیم حقیقت‌یاب جهت روشن شدن سرنوشت قاشقچی استقبال و تقدیر کرد.

منبع مسئول سعودی موافقت ترکیه با طرح مذکور عربستان سعودی را «مثبت» خواند و گفت که به توانایی تیم مشترک ترکی-سعودی و همکاری اعضای این تیم در مأموریت محوله، «اعتماد کامل» دارد.

آقای «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پنجشنبه شب اعلام کرد که به درخواست عربستان سعودی، تیم مشترکی جهت بررسی پرونده جمال خاشقچی تشکیل شده است.

این درخواست سعودی بعد از آن مطرح شد که مجامع بین‌المللی و آمریکا از ریاض خواستند سرنوشت جمال خاشقچی را که در کنسولگری سعودی واقع در شهر استانبول ناپدید شده، مشخص کند.

جمال خاشقچی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته به همراه نامزد ترکیه‌ای خود «خدیجه چنگیز» برای انجام کارهای ازدواج خود به کنسولگری سعودی مراجعه می‌کند و پس از آن ناپدید می‌شود.

این هفته برخی رسانه‌ها از جمله «دیلی بیست» نوشت که خاشقچی قصد داشت یک حزب و تشکیل سیاسی-ملی برای حمایت از دموکراسی در کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی تشکل دهد و همین مسئله باعث سر به نیست شدن او شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این یعنی دلارهای کثیف سعودی جنایتکار تاثیر خودش رو گذاشت و ترکیه هم برای ماست مالی قتل یک انسان مظلوم با سعودیها هماهنگ شد

    • دلیوند

      از اینجا به بعد دیگه بوی شیردوشیدن میآید

    • دلیوند

      از اینجا به بعد دیگه بوی شیردوشیدن میآید

    • محمدرضا بختیار

      پس این سران ترکیه که مدعی شنود و فیلم و شواهد قتل و ذبح کردن را داشتند حالا پیشنهاد کمیته حقیقت یاب می دهند و حتما سر انجام ربط می دهند به ایران یا گروههای تحت حمایت ایران!!!!

    • ف. ر

      باوعده 5 میلیاردی بن سلمان به اردوغان اصلا خاشقجی باکمربند انتحاری خودکشی کرده است.سروصداهایی که باورودخاشقجی درکنسولگری ووفریاهای استمدادهم ازهمان پانزده نفری بود که میخواستند مانع انتحار خاشقجی بشوند،ولی حریفش نشدند
      .....وخاشقجی بی رحم فقط به خاطرآنکه به وجهه ی محمدبنسلمان آسیب رسانده باشد،مرتکب انتحار شد.
      آقای اردوغان مگرهمان همدست بنسلمان وعموی کذایی بن سلمان درراه اندازی داعش وخرید نفت عراق از داعشی هانبود که حالا با اقای شیخ پوتین داعیه ضدداعشی دارد؟
      خداعاقبت بندگانش راختم به خیرفرماید.

    • ف. ر

      باهمان وعده 5میلیاردی بن سلمان موضوع
      پیگیری اعدام وحشیانه خاشقجی خاتمه یافت. ژورنالیستهاهم اگربه نوایی برسندکه. دیگه باقی نخواهدماندواگرورق برگشت وبگویندخاشفجی باجلیقه انتحا ری خودکشی کرده تا حیثیت طفلک سعودی محمدبن سلمان راملکوک کند،جای شگفتی نیست.
      البته لازمه این مهم فقط یکمیلیارددیگراست که بین همه ژورنالیست ها تقسیم عادلانه شود.

    • بدون نام

      ترکیه معامله کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج